Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kengittäjiä etelä-pohjanmaalla

Lähettäjä: ep 
Päivämäärä:   23.11.25 11:05:50

Kysynpä täälläkin mikä teidän mielestä on tilanne kengittäjien osalta seinäjoen ympäristössä? Onko niistä pulaa vai onko niitä jo riittävästi?

Re: Kengittäjiä etelä-pohjanmaalla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.11.25 14:40:48

Kokeneita kengittäjiä ei ole tarpeeksi. Uusia on liikaakin.

Lähettäjä: ep 
Päivämäärä:   23.11.25 16:59:24

Harmi kun kukaan ei ole heti kokenut.

Lähettäjä: Liu 
Päivämäärä:   23.11.25 19:26:49

Kengittäjiä, jotka kengittävät hevosen ympäri, kyllä löytyy. Irtokengän laittajia ei.

Hevonen 20km Seinäjoen ydinkeskustasta. Lämmin, hyvin valaistu talli, jossa kengittää. Hevonen käyttäytyy hyvin. Kenkä on aina etsittynä ja puhdistettuna odottamassa takaisinlaittoa. Käteismaksu heti. Voi tulla laittamaan irtokenkää ma-su klo 8-20. Hevonen on sisällä valmiina, kuivin ja puhtain jaloin. Talvella otettu ajoissa sisään sulattamaan kavioita. Ei mitään erikoiskenkää tms.

Olen tarjonnut 50e + matkakulut, jos irtokengän saisi kiinni parin päivän sisällä.

Ei löydy ketään, joka haluaisi irtokenkää tulla laittamaan.

Päivämäärä:   23.11.25 19:28:59

Jokainen hevosen omistaja voisi opetella lyömään sen irtokengän ihan itse takaisin.

Lähettäjä: Moi 
Päivämäärä:   23.11.25 19:48:04

Liu sinä olet soittanut väärä paikkaa

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.11.25 19:59:18

Miksei Liu sun vakikengittäjä tule sitä lyömään??

Vai onko niin että ne paikalliset eivät sinulle kelpaa kuin irtokengän laittoon ja sen takia aikaa ei kenelläkään satu olemaan kun pitää palvella omiakin asiakkaita. Loppuaika on kummasti omaa vapaa-aikaa.

Lähettäjä: Rulla 
Päivämäärä:   23.11.25 20:15:45

Lähettäjä.

Päivämäärä23.11.25 19:28:59

Jokainen hevosen omistaja voisi opetella lyömään sen irtokengän ihan itse takaisin.

Mä olen ainakin niin täydellisen käsi että en halua edes yrittää lyödä irtokenkää. Saan kyllä kengän irti ja käsillä tekeminen noin yleisesti onnistuu, mutta ei mulla ole sellaista silmää, mitä tarkempaan tekemiseen tarvitaan. Varmasti onnistuisin lyömään naulan jotenkin väärin, vaikka sen ei pitäisi olla mahdollista.

Päivämäärä:   23.11.25 20:31:24

Vuolemiseen tarvii sitä silmää. Vääntymättömän irtokengän laittaminen ei vaadi muutakuin ohjeiden tarkistamisen vaikka youtubesta.

Lähettäjä: Hei 
Päivämäärä:   25.11.25 17:19:07

Eiköhän ne kaikki asiat tarvi silmää

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.