Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ell-laskua ei kuulu

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.11.25 18:46:46

Hei. Mitä tekisitte tällaisessa tilanteessa? Minulla kävi noin vuosi sitten kunnan eläinlääkäri tallikäynnillä. En saanut eläinlääkärille mitään yhteystietoja, tuli päivystysaikaan. Annoin laskutustiedot ja hän aikoi laskuttaa. Sen jälkeen hän oli vaihtanut työpaikkaa melkein heti, ja ei ole koskaan laittanut laskua. Yhteystietoja ei löydy netistä ja aikaa alkaa olla jo vuosi. Kunnan eläinlääkäriasemalta kysyin käydessäni, ja he sanoi, että pitää vaan odotella, eivät voi auttaa.

Re: Ell-laskua ei kuulu

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   21.11.25 18:57:28

Olen kysellyt useamman laskun perään ja en todellakaan ole odotellut vuotta.
Yhteystiedot löytyy kyllä varmasti, kun etsii.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.11.25 19:05:46

Ei täälläkään kunnan päivystävän laskua kuulunut laitoin jonki kuntaan ja siihen päivystys numeroon viestejä asiasta, en siis muistanut edes lääkärin nimeä. Joku oikea osoite löytyi, koska lasku sitte tuli

Päivämäärä:   21.11.25 19:12:08

Ongelma on se, että lääkäri lähti tältä eläinlääkäriasemalta seuraavalla viikolla, kun oli käynyt meillä. Yhteystietoja ei löydy, nimellä ei löydy. En tiedä missä on nyt töissä. Eläinlääkäriasema ei voi tehdä asialle mitään, koska ell laskuttaa itse eikä aseman kautta.

Lähettäjä: Taika 
Päivämäärä:   21.11.25 19:16:05

Anna olla. Olet yrittänyt ja se riittää. Ehkäpä kyseinen ell oppii laskuttamaan, kun tarpeeksi tekee töitä ilmaiseksi.

Lähettäjä: Eikö 
Päivämäärä:   21.11.25 19:18:45

Laskuttamattomat eläinlääkärikäynnit on ihan yleinen ongelma.
Käyttämäni eläinlääkäri tietää kyllä, että hänellä on vuosien laskut minulle lähettämättä ja niitä säännöllisesti kysyn.
Silti ei laskuja kuulu. Eniten pelottaa että joskus tulevat kerralla ja maksettavaa on varmaan tuhansia. Ei voi tietää, kun en enää edes muista mitkä kaikki käynnit on laskuttamatta ja mitä niissä on tehty. Ärsyttävää ja hävettääkin, kun kuitenkin itse tiedostaa olevansa velkaa.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   21.11.25 19:52:26

Anna olla. Lekurin oma häpeä jos ei tajua laskuttaa. Oo vaan tyytyväinen ilmaisesta hoidosta. En oo minäkään laskujen perään kysellyt. Täällä oli just hiljan ketju aiheesta ja siellä oli aika yleistä että elukkalekurit jättäneet laskuttamatta/laskuttaneet parin vuoden viiveellä. Kolme vuotta jos ehtii mennä eikä laskua kuulu, niin ei sitä tarvitse enää maksaakaan kun on vanhentunut.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   21.11.25 21:25:20

Yli 3 vuotta vanhoja laskuja (siis jos se eka lasku vasta sen jälkeen tulee) ei tarvitse maksaa, mutta toki ne saa maksaa. Toki siinä tilanteessa kannattaa myös puntaroida tulevaisuuden ell-tarvetta.

Itse toivoisin, että useampi ell ulkoistaisi laskutuksen muualle. Ylipitkät laskutusajat ei ole kenenkään kannalta hyvä asia.

Lähettäjä: olli 
Päivämäärä:   22.11.25 00:08:48

Ei kai kukaan nyt laskujen perään kysele, haloo!! Se on ihan laskuttajan oma moka jos ei saa niitä lähetettyä!

Lähettäjä: nou hätä 
Päivämäärä:   22.11.25 05:31:21

Pitkän kokemuksen mukaan juuri kunnan ellit ovat hitaimpia laskuttajia. Sekin, että jotain jää kokonaan laskuttamatta, on laskuttajan, eikä laskutettavan päänvaiva.

Lähettäjä: Tilli 
Päivämäärä:   22.11.25 05:51:16

Meillä käyvä ell laskuttaa aina noin puolentoista tai kahden vuoden viiveellä, ihan tyypillistä joillekin eläinlääkärille.

Lähettäjä: Perus 
Päivämäärä:   22.11.25 07:15:28

Kuulostaa hyvin tyypilliseltä ell laskutukselta :D Lasku tulee joskus vuosien sisällä tai sitten ei ollenkaan. Älä stressaa.

Lähettäjä: Ep 
Päivämäärä:   22.11.25 20:39:47

Täällä ep:lläkin yksi ell suhari lähettelee laskuja kuinka sattuu, jopa vuoden myöhässä, ja samalla laskulla saisi maksaa ilmeisesti naapurinkin hevoset.

Lähettäjä: Entä jos 
Päivämäärä:   23.11.25 14:07:26

Entä jos se ensimmäinen lasku tulee tosiaan vasta suunnilleen vuoden päästä.. Tarvitseeko maksaa jotain viivästyskorkoa tms, kun laskutus on myöhässä eikä ole ns. karhulasku?

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   23.11.25 15:27:12

Ei, korkoa ei voi periä ennen ensimmäistä eräpäivää. Se menee laskuttajan piikkiin.

Päivämäärä:   23.11.25 15:37:11

Uskomatonta toimintaa, että laskut tulee vuosien viiveellä.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   23.11.25 15:42:24

Onko se ep Elli lähetellyt nyt laskuja? Ei puhelinnumerokaan ole enää hällä käytössä, niin ei voi peräänkään soitella.

Lähettäjä: Sohvapöytä 
Päivämäärä:   24.11.25 14:43:57

Mulla ja kaverilla on molemmilla käynyt niin, että hevoset ovat ehtineet kuolla ennen kuin ell on saanut aikaiseksi lähettää laskua. Kuolemat sattuivat siis ihan eri aikaan ja yli vuosi ell-käynnin jälkeen eivätkä kuolemat liittyneet vaivoihin, jonka vuoksi ell kävi.

Ei saatu siis kumpikaan vakuutuksesta rahoja, jotka olisimme saaneet, jos laskut olisivat tulleet ajoissa. Ei tekisi mieli joutua muistuttelemaan lääkäriä laskuista, mutta ehkä pitää kuitenkin. Tämä on yksityinen ell.

Päivämäärä:   24.11.25 15:06:17

"Ei kai kukaan nyt laskujen perään kysele, haloo!! Se on ihan laskuttajan oma moka jos ei saa niitä lähetettyä!"

Kannattaa ottaa huomioon että lasku on voitu lähettää, mutta jostain syystä se ei ole tavoittanut vastaanottajaansa. Kyllä on ihan asiallista kysellä laskun perään, pahimmillaan pään pensaaseen työntäminen tässä kohtaa voi johtaa luottotietojen menetykseen.

Lähettäjä: ---------- 
Päivämäärä:   24.11.25 16:54:49

Sohvapöytä, totta kai kyselet perään, jos laskun saa vakuutukseen, se on vähän omaa saamattomuutta tuokin, jos ei edes kysy, ellei kohtuullisessa ajassa laskua kuulu.
Meilläkin nimittäin oli puolen vuoden ajan automaattinen laskutuspalvelu tiltannut ja jättänyt suurimman osan laskuista lähettämättä, siitä huolimatta, että ilmoitti muka laskun lähteneen.
Vasta kun useampi asiakas alkoi kyselemään laskujaan, tuli mieleen alkaa epäilemään vian olevan jossakin muualla kuin omassa päässä, ja laskutuspalvelu löysikin vian omasta palvelustaan.
Arvostus laskujen perään kysyviä asiakkaita kohtaan kasvoi. Ja jos on perään kysytty, eikä laskua siltikään kuulu eikä näy, sitten voi vastuun vierittää laskun lähettäjälle.

Lähettäjä: Linnea 
Päivämäärä:   24.11.25 17:13:50

Samaa ongelmaa täällä, laskuja ei kuulu eikä näy. Vuodenkaan päästä välillä, kysellyt olen perään. Ja onneksi olen, tämä edellinen naapurikunnan ell oli laittanut väärään sähköpostiin (kirjoitusvirhe sukunimessäni) laskun vaikka nimenomaan pyysin paperilaskua kotiin (hevonen eri paikkakunnalla). Tämän laskun sentään sain kun perään kyselin, mutta samaa ollut niin ell kuin kengittäjienkin kanssa. Outoa kun ei raha kelpaa.

Päivämäärä:   24.11.25 20:47:21

Viiva, Sohvapöytä on saattanut kysellä sen laskun perään. Mulla kävi sama juttu. Hevonen kuoli ja ell lasku olisi mennyt vakuutuksesta. Tasan 2 vuotta on nyt odoteltu ja ell muistuteltu useampaan otteeseen, varsinkin ennen hevosen eutanasiaa. Ei ole kivaa maksaa lähes tonnin laskua kuolleesta hevosesta opiskelijana, 2 vuotta myöhässä :))

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.