Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pitkällä toppatakilla ratsastus, onnistuuko?

Lähettäjä: Henna 
Päivämäärä:   21.11.25 08:02:19

Onnistuuko oikeasti pitkillä toppatakeilla ratsastaa. Eikö helma rullaannu ylöspäin???? Haluaisin investoida mutta epäilyttää käytettävyys käytännössä

Re: Pitkällä toppatakilla ratsastus, onnistuuko?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.11.25 08:14:28

Ei rullaannu kun ostaa semmoisen missä halkio takana. Super hyvä takki kovalle pakkaselle.

Lähettäjä: Pia 
Päivämäärä:   21.11.25 08:17:16

Hyvin onnistuu, kun takana on tarpeeksi ylös oleva halkio, kuten esim. UHIP:n takeissa.

Lähettäjä: Oj 
Päivämäärä:   21.11.25 08:21:38

Ja monissa ratsastukseen tarkoitetuissa on myös kuminauhat mitkä saa napilla kiinnitettyä reisien ympäri.

Lähettäjä: dina 
Päivämäärä:   21.11.25 08:22:01

Onnistuu, ei rullannut tai häiritse muutenkaan. Ja lämmittää todella hyvin sekä on käytössä ja päällä huomattavasti miellyttävämpi kuin toppahousut.

Lähettäjä: Xyz 
Päivämäärä:   21.11.25 12:20:04

Ei, kuuma tulee

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   21.11.25 12:46:52

Halkio ja/tai alhaalta aukeava vetoketju. Jos on vaan semmonen yhtenäinen putki niin on haastava.

Lähettäjä: Nope 
Päivämäärä:   21.11.25 13:03:43

Minulla ei onnistu. Vaikka takana olisi halkio, keventäessä istun aina takin päälle, jolloin se kiristää kurkun kohdalta ja saa aikaan samanlaisen oksennusrefleksin kuin jonkin esineen (hammaslääkärin työkalut esim.) tunkeminen liian syvölle suuhun.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   21.11.25 13:09:22

"Minulla ei onnistu. Vaikka takana olisi halkio, keventäessä istun aina takin päälle, jolloin se kiristää kurkun kohdalta ja saa aikaan samanlaisen oksennusrefleksin kuin jonkin esineen (hammaslääkärin työkalut esim.) tunkeminen liian syvölle suuhun."

Tuossa tapauksessa malli ei ole sinulle sopiva, vaan halkio alkaa liian alhaalta. Jos takin malli ja koko ovat sopivat ja halkio alkaa tarpeeksi ylhäältä, takki ei jää takapuolen alle keventäessäkään, vaan leviää sivuille jo takapuolen yläpuolella.

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   22.11.25 14:45:36

” Ei, kuuma tulee”

Sama minulla. hiki tulee.
Joskus käytän toppahametta, semmoinen minkä saa kokonaan auki, sen saa riisuttua pois kun tulee alkuverkan jälkeen lämmin. Ja puettua nopeasti takas päälle tarvittaessa. Pitkä takki on liian kuuma.

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   22.11.25 20:11:15

En pysty ratsastamaan muuta kun käyntiä maastossa. Joskus olin tunnilla -20 asteen pakkasessa kylmässä maneesissa pitkällä toppatakilla ja silloinkin tuli liian kuuma. Mun takissa on pitkä halkio takana ja sivulla, niin malllina se on ihan hyvä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.