Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lämmitettävä vesiastia akulla?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   20.11.25 18:49:12

Onko olemassakaan akkukäyttöisiä lämmitettäviä vesiastioita? Aiemmin olen tehnyt töitä kotona ja ei ole ollut ongelma käydä pakkasilla lisäämässä kuumaa vettä päivän aikana eristettyihin saaveihin. Nyt olen muualla töissä ja mietityttää kovemmat pakkaset, kuinka veden saisi pysymään koko päivän sulana. Tarhoille ei ole mahdollista saada verkkovirtaa. Googlella koitin etsiä, mutta kaikissa löytämissäni näyttää olevan verkkovirta.

Re: Lämmitettävä vesiastia akulla?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.11.25 19:16:24

Voihan sitä sulanapitokaapelin virittää ämpärin ympärille ja kiinnittää sen akkuun. Mut tarvii sitten suuren akun. Syö paljon virtaa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   20.11.25 19:18:34

Syö niin paljon virtaa, että ei mikään akku kestä päivää pidempään.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.11.25 19:31:45

Hevosille ei voi laittaa ihan kuumaa. Jos siihen heidän lämpimäån laiittaa kellumaan pulloja tms joissa sisällä kuumaa vettä.ehkä höpsö idea. Sinänsä mulla on akku sisällä johan saa tavis sähköjohdon. Katkoja varten hankittu. Mut kestäiskö sekåän kylmässä.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   20.11.25 19:48:17

Itsellä oli joskus itsetehty eristetty akulla lämpiävä saavi ja muistaakseni latasin akkua n. parin viikon välein.

Lähettäjä: ) ( 
Päivämäärä:   20.11.25 23:32:47

Olen joskus nähnyt vesipatoja joissa on alla ulkotuli. Pitää juuri sulana muttei keitä kuten "kunnon tulet" tekisi ja luonnollisesti ei vaadi sähköä :D Olisiko sellainen mahdollinen ratkaisu teillekin?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   21.11.25 17:44:12

Omassa itsetehdyssä akkukäyttöisessä saavissa oli lämmittimenä auton Istuinlämmitin eikä se vienyt mahdottomasti virtaa. Oli huolellisesti tehty, finnfoamia, foliota ja täytteet välissä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.