Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ylläpitosopimuksen irtisanominen ongelma

Lähettäjä: Emilia 
Päivämäärä:   20.11.25 07:25:40

Minulla sopimuksessa kuukauden irtisanomisaika ja eilen ylläpitäjä irtisanoi sopimuksen. Luulin että kaikki oli hyvin ja kevääseen asti piti olla mutta ei sitten ollut kaikki hyvin. Hevonen on laihtunut ja stressaa. Ilmeisesti liian iso talli tai jokin muu, en tiedä. Ylläpitäjälle ehdotin et voi tuoda aiemminkin pois koska hevosen terveys kärsii. Hän ei suostu ilman rahallista korvausta, vaatii vähintään tallipaikan vuokraa ja lisänä muita kuluja yhteensä n 600e.
Ilmoitti että voi kyllä tilata lopetuksen koska hänestä hevonen ei ole sellainen mitä elvytetään kuulemma. Käyttäytyy kuin olisi uhri jota hyväksikäytetty. Hevosen terveydentilaa on liioiteltu sairaammaksi ilman ell diagnoosia.
Harmittaa että lähdin edes tohon diiliin. Nyt pitäs saada tilanne korjattua kiireesti mutta miten.

Re: Ylläpitosopimuksen irtisanominen ongelma

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   20.11.25 07:35:58

Mulle kävi vähän samoin, ylläpitäjä meinasi väkisin lopettaa hevosen kun on muka niin sairas. Sama hevonen elää ja voi oikein hyvin. Oli laiha, mahahaavainen ja kengätön (kielsin) tullessaan, mutta tokeni nopsaa.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   20.11.25 07:41:15

Ei muuta kuin menet eläinlääkärin kanssa paikalle tai vain haet hevosen itse pois, tuossa selvästi ylläpitäjä tekee väärin.
Et ole velvollinen maksamaan kuluja

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   20.11.25 07:43:22

600 muita kuluja?
Kuukausi menee nopeasti, toki kipeälle hevoselle pitkä aika.
Ootko käyny katsomassa hevosta?

Lähettäjä: Emilia 
Päivämäärä:   20.11.25 08:32:56

Tänään menossa katsomaan. Otan sinne eläinlääkärin käymään kunhan näen tilanteen. En tiedä yhtään mikä tilanne tarkemmin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.11.25 08:34:56

Tämä on samaa ylläpitoprovosarjaa kuin muutama aiempi aloitus tällä viikolta.
Jollakin on nyt kova tarinankirjoitusvimma, alkukuusta kirjoitteli ratsastuskouluun liittyviä tarinoita ja nyt on siirtynyt yp-aiheisiin.

Lähettäjä: Yps 
Päivämäärä:   20.11.25 17:01:48

Olet oikeutettu halemaan hevosesi pois ilman mitään korvauksia, tossa jo selkeä räikeä tilanne ypn huonosta hoidosta. Voisit itse nostaa vasta syytteen jos sekopää yrittäisi uhkailla

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.