Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vinkkaa oikeesti lämmin talvitakki ridaukseen

Lähettäjä: Paleloo 
Päivämäärä:   20.11.25 01:15:21

Kohtuuhintainen, puolipitkä, kevyt ja superlämmin

Re: Vinkkaa oikeesti lämmin talvitakki ridaukseen

Lähettäjä: Olivia 
Päivämäärä:   20.11.25 03:39:57

Uhip igloo

Lähettäjä: bee 
Päivämäärä:   20.11.25 14:25:29

Uhip. Nordicilla tarkenee.

Lähettäjä: JJ 
Päivämäärä:   20.11.25 14:35:00

Uhip

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   20.11.25 14:52:32

Minkkiturkki. Kirppareilta löytyy 50e luokkaa tai jos olet sukulaisten kanssa väleissä niin todennäköisesti jonkun varastosta sellainen löytyy. Meiltä löytyi 25v varastossa lojunut, lähemmäs 100v vanha ja parempaa talvitakkia saa hakea.

En ostaisi uutta turkista, ellei tiedossa ole, että turkikset on luonnosta pyydetty, mutta en näe järkeen myöskään heittää roskiin takkia, jonka valmistusaikana en ole edes elänyt.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.11.25 15:06:14

Uhip Igloo näyttää olevan poistuva malli.
Uhip Nordic on varmaan seuraavaksi lämpimin, mutta en voi suositella nepparikiinnitystä takahalkiossa. Nepparit ei pysy kumarrellessa kiinni ja sitten takapuoli jäätyy. Vetskarihalkio olisi paljon parempi.

Lähettäjä: hmh 
Päivämäärä:   20.11.25 15:10:13

Nepparit on kyllä hankalat, itsellä toisen merkkinen takki ja nyt repesi saumasta puoleen selkään. Parempi olisi kyllä, että halkiossa olisi ekstrakangas lisänä ettei lepattaisi paljaana.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.11.25 15:25:55

Uhipissa on sellainen näön vuoksi extrakangas, niin ohut lirpake ettei lämmitä yhtään.

Hööksillä näyttää olevan edullisesti ELT Saphira Advanced, näyttää lämpimältä mutta en ole kokeillut.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.11.25 16:03:04

Uhip, Nordic taitaa olla itsellä. Kaverina Mountain Horsen talvihousut, niin pärjää mukavasti.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   20.11.25 16:08:50

Uhip Nordic taitaa olla myös mulla. Takki on nyt 4-5 vuotta ollut joka talvi aktiivisessa käytössä, kestänyt hyvin ja ollut lämmin.

Kuitenkin suosittelen ehdottomasti ottamaan vedenpitävän mallin, mitä Nordic ei ole. Vesi, räntä, kaikki tulee tästä todella nopeasti läpi. Ei ihan ihoon asti toki, mutta takki on aivan märkä & painava aikalailla välittömästi. Pakkaspäivien takkina hyvä, mutta Suomen nykytalvessa ottaisin vielä pitävämmän version.

Itse jatkan Uhipissa, mutta tosiaan seuraavana tulee vähän paremmalla pinnalla oleva talvitakki.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   20.11.25 16:16:51

Ainiin! Nuo Nordicin hihat on muuten ikävät, ei tule laskettua niitä taitoksia koskaan alas mutta ne kerää sisälle hullun määrän heinää ja muuta roskapaskaa.

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   20.11.25 16:19:00

Elt saphirassa tulee etuvetskari vain puoliväliin, helmojen kiinnitys harvoilla neppareilla eli etureidet jäätyy. Ei tietysti vaikuta hevosen selässä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   20.11.25 16:44:14

Mulla on käytössä Horzen Charlotte -10 - -15 treeneissä. Peittää myös polvet. Jäätävillä keleillä -20-> käytössä nilkkoihin saakka ylentävä Horzen palomo-takki. Tämä käytössä myös arkikäytössä tallin ulkopuolella, kun mittari menee yli 20 pakkasasteen. Takin helmat saa tosi kätevästi kinttuihin kiinni. En kuitenkaan hyppäisi näin pitkällä takilla.
Charlotte-mallilla olen myös hypännyt ja tippunut turvallisesti alas.

Käytössä on takkien lisäksi kertakäyttöset sormen- ja varpaanlämmittimet lampaankarvahanskoissa sekä ratsastussaappaissa. Suosittelen sellasten hankkimista lämpimästi. Motonetistä saa edullisesti pussukoita.

Päivämäärä:   20.11.25 16:56:04

"Lähettäjä: A
Päivämäärä: 20.11.25 16:16:51

Ainiin! Nuo Nordicin hihat on muuten ikävät, ei tule laskettua niitä taitoksia koskaan alas mutta ne kerää sisälle hullun määrän heinää ja muuta roskapaskaa."

Minusta taas ne hihat ovat just hyvät kylmällä säällä ratsastaessa. Kun taitokset ovat alhaalla, niin pärjää hyvin ohuillakin hanskoilla ilman että sormet jäätyvät.

Päivämäärä:   20.11.25 17:42:59

Mulla on nordic arkikäytössä ja hihat on ihan parhaat. Toki ehkä tallilla eri jos haluaa pitää käärittynä.

Ja nepparit halkiossa on musta paljon paremmat kuin vetoketju, koska aukeamalla ne nepparit säästää nimenomaan muuta kangasta paineelta. Vetoketju ei sitten anna periksi, eli sillon riski revetä lisääntyy.

Itsellä on pitkä (ei extrapitkä) igloo tallilla ja on huippu. Jos on poistossa niin suosittelen hankkimaan. Muistelen että igloota vastaava paksu oli kyllä myös toinen, eli jos haluaa nordicia lämpimämmän. Mutta itse tosi harvoin ratsastan igloolla, kun on niin paksu. Eli siinä mielessä nordic varmasti ihan hyvä. Coat tai mid coat, riippuen toiveesta pituuden suhteen.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.11.25 17:48:08

Millaista kokoa tuo Igloo on? Jos on kokoa 38/40 niin mikä kannattaa ottaa?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.11.25 08:59:36

ELT Saphira käytössä kolmatta vuotta, tykkään :

Päivämäärä:   21.11.25 13:25:34

Musta igloo on reilumpi kuin tuo nordic. Mulla on normikoko 40, igloo on hyvä, nordic vähän napakka. Itse ottaisin 40, jos arpoisin kahden koon välillä, lähinnä siksi että ainakin alle sitten mahtuu vaatteita, ja väljä toppatakki on lämpimämpi kuin liian napakka.

Ainakin joskus uhipilla oli ihan hyvä koko opas myös sivulla, kannattaa katsoa löytyykö sellainen edelleen.

Lähettäjä: fiu 
Päivämäärä:   21.11.25 13:37:26

Minuakin ärsyttää takahalkion nepparikiinnitys, kun ne paukahtelee auki pienestäkin harhaliikkeestä satulan ulkopuolella. Minulla on CRW:n halpistoppiksessa vetskarikiinnitteinen halkio takana, eikä kangas ole mihinkään revennyt. Päinvastoin on ihanaa, kun takapuoli ja takareidet ei ole alttiina jäätymiselle jokaisen kumartumisen jälkeen.

Tästä takista puuttuu huppu, ja olenkin etsinyt toppatakkia jossa olisi a) huppu, b) vetskarihalkio tai 2 halkiota takana, 3) kokopitkä vetoketju edessä. Ei löydy!

Lähettäjä: Hippihei 
Päivämäärä:   21.11.25 13:43:30

Mulla Uhipin regular. Tämä siis vanhempi malli, uudet muhkeampia. Pikkupakkasilla tulee tän kanssa hiki, kovilla pakkasilla softshell ratsastushousut ja merinokerrasto, niin oon kyllä hyvin tarjennut. Tosin luulen, että itselläni paleltuu varpaat helpommin kuin mitä muuten. Toki on hirveän yksilöllisistä, mikä määrä vaatetta riittää.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.