Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  yksinäinen poni

Lähettäjä: mitä tekisit 
Päivämäärä:   19.11.25 07:58:27

tuossa eilen naapurin kanssa puhuttiin yksinäisestä ponista. Naapuri oli siitä hyvin huolissaan ja toivoi että joku puuttuisi asiaan. Itse en ole ponia nähnyt enkä näin ollen voi asiaan puuttua. Naapuri epäili että mahtaako sillä olla edes suojaa, eikä hän ole koskaan nähnyt että se tekisi mitään, tai että kukaan ihminen sitä hoitaisi.

No mikään noista ei vielä tarkoita etteikö sitä hoidettaisi, mutta se on silti yksin.
Odotellaanko vuodenvaihteen yli ja toivotaan että poni häviää tai saa ystävän vai mitä tekisitte? Pitäisi kuitenkin ensin varmistua siitä että ponilla todella on huonot olot. Nythän edelleen riittää että on vettä, ruokaa ja suojaa?

Re: yksinäinen poni

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   19.11.25 08:04:16

Ehkä poni on yksin elävää sorttia. Eivät kaikki laumaeläimetkään ole samanlaisia, vaikka nykyään yleistetäänkin. Odota vuodenvaihteeseen ja puutu sitten ottamalla yhteys paikalliseen valvontaeläinlääkäriin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.11.25 08:08:31

Ota yhteys saman tien ja ilmoita mitä tiedät asiasta. Viranomainen voi sitten itse päättää näkeekö tarpeelliseksi tehdä jotain.

Ps. kun myin halpaa ponia, aika moni kyseli toisen kaveriksi kahden hevosen kotitalliin :( eli ilmeisesti siellä joku yksinäinen odotteli kaveria. En todellakaan myynyt tällaisille.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   19.11.25 08:12:04

Tai sitten käyt itse katsomassa ponia, koitat jutella omistajan kanssa jos näet hänet ja päätät sen perusteella miten toimit. Mistä tiedätte, ettei poni ole vain tilapäisesti yksin kun sille etsitään kaveria tai tallipaikkaa?

Lähettäjä: Emma 
Päivämäärä:   19.11.25 08:14:17

Ja naapuri ei itse puutu asiaan koska…? Ei uskalla?

Ehkä ei kannata sekaantua asiaan niin kauan kuin sinulla on siitä vain selkäsi taakse piiloutuvan naapurin kertomus. Jos itse pystyt toteamaan tilanteen, niin soita valvovalle.

Lähettäjä: mitä tekisit 
Päivämäärä:   19.11.25 08:15:54

Joo, en minä ainakaan näkemättä tee mitään ilmoitusta. Naapuri ei todella ollut hevosihminen joten en luota hänen arviointi kykyynsä eläimenpidosta.
Meilä käy tässä säännöllisesti ell kotona joten, voin hänen kanssaan aiheesta keskustella kun tulee seuraavaksi. Toki menee keväälle (toivottavasti) seuraava rokotus raspaus aika.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.