Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  HOKIT !!! Varsinais-suomi!

Lähettäjä: Blondi 
Päivämäärä:   15.11.25 08:32:09

Apua! Salon seudulla nyt vähän vähän lunta, ja pakkasta! Näyttää ensiviikolle pientä pakkasta!
Olin unohtanut hokit kokonaan!

Kannattaako jo nyt lyödä hokit jalkoihin, vai odottaa?

Re: HOKIT !!! Varsinais-suomi!

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   15.11.25 09:25:37

Katsotaan nyt, jääkö tämä lumi ja pakkanen. Meillä ei ainakaan tarha ole vielä liukas

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.11.25 09:43:00

Minä en laita, huomenna sataa vettä taas.

Lähettäjä: Ulla 
Päivämäärä:   15.11.25 09:47:56

Meillä ollut kantahokit jo syyskuusta. Laidun oli liukas ja muuten hiekka-savipohjaa. Nyt lisätty nastat kärjille. Pysyypä pystyssä :)

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   15.11.25 10:15:58

Kannattaa aina ajoissa laittaa reiälliset kengät alle, jotta saa tarpeen mukaan hokit alle itse. Kannoille voi laittaa vaikka pienet hokit, niin on edes joku pito näin pienellä lumi määrällä, koska maa on jäässä.

Itseä jaksaa aina ihmetyttää nää kengityksissä säästävät, jotka pitää hevostaan jopa kesäkengillä vaikka lunta on jo paljonkin.. tai vaihtoehtoisesti seisotetaan hevosia sisällä, koska ei saa hokkeja alle.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.11.25 10:26:22

"vähän vaan lunta" se on melkein liukkaampaa esim asfaltilla tai kiveyksellä kun enemmän lunta.

Omalle laitoin hokit, kun tarhaan pitää kävellä asfalttia alamäkeen, en ota riskiä. Pienempi vaiva laittaa hokit kun parannella jotain liukastumisvammaa. Tarha ei tietenkään ole liukas.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.