Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Paras älykello ratsastukseen

Lähettäjä: Tock 
Päivämäärä:   13.11.25 17:39:59

Kaipailisin kokemuksia parhaista äly-/sporttikelloista ratsastukseen. Hinnalla ei ole väliä, kunhan ei ihan seitsemää tuhatta maksa. Polar Vantage M oli nostettu esiin Keskisen Kellon blogissa, jossa sitä hehkutti Sofia Manninen, toki tuo on maksettu mainos.

Eli kaipaan kokemuksia. Myös sellainen, jossa käytetään sykevyötä tarkemman datan keräämiseen sopii ja mahdollisuus sykevyöhön olisi ehkä jopa plussaa.

Re: Paras älykello ratsastukseen

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   13.11.25 18:48:51

Polar Pacer Pro itellä ja tykkään. Tarkka gps, semihyvä mittaus ranteestakin (tämä yleensä luokattoman huono). Sykevyö on mutta en pidä sitä rstsastaessa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.11.25 21:48:51

Polar Vantage V3 ainakin älyttömän hyvä. Tarkka ja paljon dataa saatavilla.

Päivämäärä:   14.11.25 06:48:04

Polaria en voi enää suositella. Ne eivät vain kestä käyttöä. Hajoaa viimeistää 2vuoden kohdalla (akku ei kestä, alkaa sekoilemaan).

Vaihdoin Garminiin.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   14.11.25 07:30:29

"Lähettäjä-

Päivämäärä14.11.25 06:48:04

Polaria en voi enää suositella. Ne eivät vain kestä käyttöä. Hajoaa viimeistää 2vuoden kohdalla (akku ei kestä, alkaa sekoilemaan).

Vaihdoin Garminiin."

Tämän vuoksi minäkin vaihdoin polarin garminiin, akku ihan pska, ei kestä edes vuorokautta jos laittaa treenin päälle ja nyt lopulta näyttö lopetti toimimasta. Ei enää polaria vaikka muuten tykkäsinkin. Harmi ettei garminissa vaan ole ratsastukseen omaa ohjelmaa mutta sen sai helposti muokattua.

Päivämäärä:   14.11.25 10:13:17

Etsitkö urheilukelloa vai älykelloa?
Nämä on kaksi eri aivan eri tuotetta.

Älykello on suora puhelimen jatke, ja niiden akunkesto on huono, koska ne on jatkuvassa yhteydessä puhelimeen. Puhelut, viestit ym. tulee suoraan myös kelloon, kellon kautta voi ohjata spotikkaa sun muita, gps on oletuksena aina päällä jne.

Urheilukello on kello, jonka ensisijainen tarkoitus on toimia urheilusuoritusten tukena - mitata sykettä, matkaa jne. Urheilukellojen akunkesto on yleensä älykelloa parempi, koska ne yhdistyvät puhelimeen vain silloin kun puhelin-applikaatio synkronoidaan kellon kanssa. Tämän ansiosta esimerkiksi garminin urheilukellon akku kestää useita päiviä - se ei lataa tietoa puhelimeen 24/7, vaan ainoastaan silloin kun appi on puhelimessa aktiivisena. Toki joissain urheilukelloissa kelloa voi käyttää puhelimen jatkeena, mutta silloin täytyy muistaa että siinä uhraa todella paljon akunkestoa.

Urheilukellojen keskinäiset erot on lähinnä siinä, minkä urheilulajien tallentamiseen ne on suunniteltu. Esimerkiksi garminin omissa lajeissa ei ole ratsastusta. Tämähän ei ole mikään ongelma, vaan ratsastuksen suoritusten seuraamiseen voi hyvin käyttää esim, pyöräilyn pohjaa, koska ratsastuksessa ei varsinaisesti ole mitään uniikkia mitattavaa.

Itse olen uskollinen garmin-käyttäjä, ostin vivoactiven vuonna 2018, ja sama kello on minulla käytössä edelleen. Akku kestää edelleen useita vuorokausia, riippuen tietysti siitä paljonko GPS on päällä. Esimerkiksi nyt minulla on 40% akkua jäljellä ja latasin kellon maanantaina aamupäivällä.
Kellon värinätoiminto lakkasi toimimasta pari vuotta sitten, mikä on harmi, koska tykkäsin käyttää sitä normaalin herätyskellon rinnalla herätyksenä.
Kokeilin myös oikeaa älykelloa, samsungin galaxy watchia, mutta se vaati päivittäistä latausta.

Päivämäärä:   14.11.25 12:15:45

K, Garminissa on ihan ratsastus omanalajina. Jos omassasi ei ole, sen voi ostaa myös kaupasta.

Itse käytän Garminisss juoksua ratsastuksessa koska antaa dataa mm. Hengityksestä. Ratsastus on hyvin simppeli itsessään.

Päivämäärä:   14.11.25 12:17:51

Itselläni on Garminin instinct 2 ja tässä on tosiaan ratsastus :)

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   14.11.25 16:00:00

Urheilukello siis itsellä ja Pilatin nimeen vannon. M400 kesti varmaan sen 8 vuotta. Nyt uusin ja otin tuon Pacer pron akun takia. Tässä akku kestää viikon. Eikä ole kosketusnäyttöä riesana.

Lähettäjä: .- 
Päivämäärä:   14.11.25 16:09:02

Mulla ainakin polarin akku kestänyt hyvin. Vantage m2 ollut nyt pari vuotta ja lataan kerran viikossa. Äidilläni on mun vanha vantage m eikä sitäkään tarvi ladata kuin pari kertaa viikossa vaikka joks päivä joku suoritus ja jatkuva sykkeen mittaus on päällä.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   14.11.25 16:39:16

Mulla on ollut polar vantage m2 päivittäin käytössä reilu 5v. Hyvin toimii edelleen.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   14.11.25 18:35:16

Mulla Garmin EPIX, ja käytän sitä ratsastaessa & juostessa. Akun kesto pari viikkoa. Hyvä laite.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   14.11.25 20:03:26

Minulla olut kolme vuotta käytössä Huawei Gt malli ja olen ollut tyytyväinen. Älykellohan se on mutta toimii just sen verran urheilukellona kun tarvitsen. Akku kestää keskimäärin 5 vrk. Urheilen päivittäin ja on jatkuvasti yhdistetty puhelimeen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.11.25 22:46:50

Mulla ollut nyt polar ignite 2 reilu 2 vuotta ja alkaa olla akku finaalissa. Kyllä se 1-2h treenit vielä kestää, mutta kesällä 5-6h vaellus (ilman hevosta omin jaloin) alkoi olla sille liikaa.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   15.11.25 07:29:28

.; mun mielestä noista ensimmäiset oli akun kestoltaan huonoja jota vielä kosketusnäyttö huononsi. Nyt mainostavat että parempi. Mietin tuon pacer pron ja tuon väliltä niin googlettelin mielipiteitä ja kokemuksia...

Lähettäjä: dd 
Päivämäärä:   15.11.25 08:55:58

Käytössä noin 8 vuotta vanha Garminin Vivomove HR. Akun kesto vähän hekentynyt mutta edelleen toimiva peli. Seuraavakin kello tulee olemaan Garmin.

Lähettäjä: hmh 
Päivämäärä:   20.11.25 15:08:44

Nyt käytössä kolmas polarin kello (ignite 2) toista vuotta ja alkaa pikku hiljaa akku hyytyilemään. Kestää kyllä edelleen parikin päivää, vaikka kahtena päivänä olisi harjoitus päällä - tosin itse laitan harjoitukset päälle vasta hevosen selässä tai lenkille lähtiessä kun astun kotiovesta ulos ja sammutan kun jalkaudun tai lenkiltä tulen kotiovelle. Keskimäärin akku kestää noin 2-3 päivää lataamatta. Edellinen polar kyykkäs 4 vuoden käytön jälkeen, ei lähde päälle edes laturissa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   21.11.25 09:26:27

Mites Iwatch toimii? eli applen tuote

Päivämäärä:   21.11.25 09:52:35

Rannesyketarkkuudessa Garmin jää kauas (ihan maksettu vertailu) Polarista. Jälkimmäisen tarkkuus on markkinoiden paras. Kokemusta molemmista, nyt käytössä Polar Vantage V3 ja voittaa mennen tullen Garmin Fenixin 800e mallin (eli tuplasti kalliimman). Polar ollut käytössä vuoden ja akku kestää 4-5vrk vaikka jatkuva sykemittaus ja päivittäiset treenit. GPS on tosi tarkka. Ikä voi tietysti tehdä akulle tepposet. Edullisimpiin Polarin malleihin en silti lähtisi, eroa akunkestossa, GPS-tarkkuudessa jne. Näistäkin männävuosilta kokemusta.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.11.25 11:44:59

Kestääkö polarin kellot? Ignite hajosi heti kun takuu meni umpeen ja paljon lukenut vastaavanlaista juurikin ignitestä. Mutta mites muut mallit? Arvon ostaisinko vantage m3 vai garminin vivoactive 6..

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.11.25 12:05:18

Polarin ongelma on se, että katsoo kaiken aktiivisuuden askeleiksi. Ja sitä kautta jengi vetää muka kymmeniä kilometrejä matkaa päivittäin, vaikka jokainen kädenliike ei tapahtuisi askeleena. Kaupan kassana ollessa tulee helposti 30t askelta (ja sitä kautta muka kilometrejä ja koulutettuja kaloreita) vaikka istuisin vain paikallani 6h.

Muista kelloista en osa sanoa, onko samaa. Mutta arki aktiivisuuden seurantaan polar on siis erittäin huono!

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.11.25 13:59:45

Saman huomasin polarista

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.