Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kaikki vastaantulevat hevoset kipeitä

Lähettäjä: kipeitä 
Päivämäärä:   13.11.25 11:45:00

Olen lopen uupunut etsimään enää hevosta. Kymmeneen vuoteen ei ole sattunut yhtään tervettä yksilöä. Hintalappu ollut näillä+6000e. Kaikki ostamani sekä harkitsemani hevoset on todettu kipeiksi yleensä vatsasta, jalasta tai selästä. Myös ne terveinä myydyt ja ostotarkastuksen läpäisseet. Viime vuosina olen vaatinut laajempaa ostotarkastusta ja siinä sitten on selvinnyt hevosella olevan jotain vikaa. Ja näitä sitten myydään edelleen terveinä kisakäyttöön... Läpäisevät varmasti tavallisen ostotarkastuksen.

Re: Kaikki vastaantulevat hevoset kipeitä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.11.25 11:48:41

Minä olen vähän sitä mieltä, että jos saman henkilön hevoset ovat aina sairaita tai sairastuvat viimeistään henkilön hoidossa, niin silloin henkilön omassa toiminnassa ja hänen tarjoamissaan olosuhteissa on jotain vialla.

Kuudella tonnilla on ihan turha kuvitella saavansa kisahevosta.

Lähettäjä: mia 
Päivämäärä:   13.11.25 11:53:34

no 6000 ei todellakaan saa minkäänlaista kisahevosta tai siis jonkun HeC tason "kisahevosen". Miten suomalaiset eivät vaan usko ettei halvalla saa hyvää! Missään, koskaan.
6000 sä voit ostaa jonkun kohtuullisen hyväsukuisen varsan, josta voit sitten, jos olet taitava puoliammattilainen, tehdä kohtuullisen kisahevosen.

Ja hevonen on terve vain siinä tapauksessa että sitä ei ole tutkittu! Ihan kaikilla niillä jotain on. Kyse onkin siitä, vaikuttaako ko asia aiottuun käyttöön! Ja onko hevosen management niin hyvää ja osaavaa, että ko vaiva tms pysyy kurissa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.11.25 11:56:59

Aloittaja - älä osta mitään. Jos et itse tajua että 6000e ei todellakaan saa virheetöntä hevosta, mistään, koskaan niin on parempi olla ilman.

Ai niin - niissä 200000 euron hevosissakin on muuten vikoja, ja paljon! Eli vain täystollo kuvittelee, että jostain löytyy ”täysin terve” hevonen.

Lähettäjä: Tirppa 
Päivämäärä:   13.11.25 12:08:51

Oletko läski? Läskissä syy

Päivämäärä:   13.11.25 12:15:28

Eihän yksikään aikuinen hevonen ole täysin terve ja täydellinen jos lähdetään kunnolla tutkimaan joka paikka läpi.

Lähettäjä: Pirjo 
Päivämäärä:   13.11.25 12:16:11

Selkäongelmat on kyllä 99% ratsastuksesta/oikeanlaisesta liikunnasta kiinni.

Hyvällä pidolla pikkuongelmainenkin hevonen porhaltaa pitkälle päälle parikymppiseksi.

T. Aina edullisia ja pikkuvikaisia hevosia ostanut ja kaikki vanhuuteen lopetettuja

Lähettäjä: Sunika 
Päivämäärä:   13.11.25 12:25:45

Meillä eläinlääkäri sanoi jo melkein kolmekymmentä vuotta sitten, että kaikista aikuisista hevosista löytyy jotain vikaa jos oikein kunnolla tutkii, mutta kaikki vaivat eivät estä käyttöä.

Päivämäärä:   13.11.25 12:29:06

Ei meistä ihmisistäkään kukaan terve ole paitsi ennen tutkimuksia

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.