Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  vanhojen hevosvalokuvien ryhmä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.11.25 21:20:34

Saan sieltä jäätävän paljon kuvia seinälleni enkä saa mitenkään estettyä ryhmää. Muissa ryhmissä ja julkaisuissa voi jäädyttää ja laittaa, ettei halua nähdä, mutta tämän ryhmän valikossa mahdollisuutta ei ole.

Kammottavia huonolaatuisia kuvia, kamala ryhmä, en ole koskaan avannut enkä pysähtynyt enkä todellakaan - miksi se ryhmä suoltaa itseään seinälleni? Olen varmaan dumpannut 30 sinänsä ihan kivaa kaveria estolistalle ryhmän takia. Ei synnytä mitään nostalgiaa.

Re: vanhojen hevosvalokuvien ryhmä

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   12.11.25 21:23:51

voi sinua raukkaa.

Lähettäjä: KL 
Päivämäärä:   12.11.25 21:24:41

Anteeksi, minua naurattaa ajatus zombieryhmästä joka vaan hyökkää ylivoimaisella massalla vaikka kuinka yrittäisi torjua. :D

Lähettäjä: oppis 
Päivämäärä:   12.11.25 21:40:07

Joku tienaa tuolla ryhmällä todella paljon. Eikä ryhmää saa mitenkään estettyä.

Päivämäärä:   12.11.25 21:43:39

Mielenkiinnosta, miten Facebook-ryhmällä tienaa?

Päivämäärä:   12.11.25 22:28:12

Keksi parempi provo.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.11.25 23:36:16

"Mielenkiinnosta, miten Facebook-ryhmällä tienaa?"

Ei mitenkään. Jollain on lääkkeet ottamatta.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   13.11.25 00:58:08

Ryhmänä on outo, kun suoltaa feediin toinen toistaan huonompia julkaisuja ryhmään kuulumattomille..

Lähettäjä: TP 
Päivämäärä:   13.11.25 05:05:01

Se on nykyään fb-asetuksista, näyttää julkisten ryhmien ja profiilien julkaisuja. Sieltä oikeasta yläreunasta vaan että piilota niin ei tarvi katella.

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   13.11.25 07:34:42

No kyllä saa estettyä ja piilotettua kaiken, mitä ei halua nähdä.

Lähettäjä: Khk 
Päivämäärä:   13.11.25 07:58:39

Munsta tuntuu et ht.netistä on tullut melkein pelkästään vakavasti sairastuneiden pollapotilaiden kokoontumispaikka. Ainahan täällä on ollut jonkun verran myrkyllisiä ihmisiä, mutta nykyään ihan mätä mesta. Pakko lähtee menee, harmittaa hieman mutta aika aikansa kutakin..

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   13.11.25 08:09:05

Kuvien laadusta ryhmässä olen samaa mieltä, mutta sellaisia ne olivat silloin. Valokuvia tuli otettua vähemmän, kun kehittämisestä piti maksaa ja vanhimmat ovat jo punertuneet.
Mutta olen löytänyt sieltä paljon (vanhoja) tuttuja hevosia ja ihmisia eri puolilta Suomea!

Kiva ryhmä, mutta jonkinlaista karsintaa voisi kyllä tehdä ja harjoittaa hieman itsekritiikkiä.. Jotkut laittavat ihan ryhmän henkeen kuulumattomia klippejä ihan uusistakin jutuista, täyttävät turhaan seinää. Myös monet julkaisevat kuvia jostain random hevosesta, josta eivät edes nimeä tiedä. Tai julkaisevat kymmeniä kuvia jostain paikasta, juuri niitä huonolaatuisia...

Ryhmän ylläpitäjät ovat käsittääkseni ravi-ihmisiä, kiitos heille ryhmän perustamisesta. Mutta mietin välillä, olisiko hyvä ajatus kaksi erillistä ryhmää, toinen ratsuille? Juu, tiedän, voisinhan itsekin perustaa sen!

Päivämäärä:   13.11.25 08:26:16

Löysin fb kyllä asetuksista, mistä julkaisuja saa piiloon, mutta kaikki pitäisi klikkailla yksitellen ja uusia julkisten profiilien julkaisuja pukkaa koko ajan.

Lähettäjä: ~ 
Päivämäärä:   13.11.25 08:30:53

"Jotkut laittavat ihan ryhmän henkeen kuulumattomia klippejä ihan uusistakin jutuista, täyttävät turhaan seinää."

Ryhmän yp ainakin jakaa kaiken maailman tekoälyhöttöä sinne jatkuvasti.

Päivämäärä:   13.11.25 08:31:54

Huomaa, miten ihmiset ovat tottuneet tähän "otan sata kuvaa saadakseni yhden julkaisukelpoisen" -kulttuuriin. Vanhat kuvat ovat laadultaan mitä ovat, eipä sille minkään voi. Se huonosti rajattu ja heilahtanut voi olla ainoa kuva siitä vuosikymmenten takaisesta hevosystävästä. Itsekin olen löytänyt ryhmästä tuttuja hevosia, sellaisiakin joiden myöhemmät vaiheet ovat jääneet itseltä hämärän peittoon.

Lähettäjä: = 
Päivämäärä:   13.11.25 08:48:38

Omasta mielestä ne vanhat "karmeat" kuvat ovat oikeasti paljon parempia kuin nykyiset, koska ovat niin paljon realistisempia. Nyt kaikkea kiillotetaan ja viilataan, oli kyse sitten ihmisen tai muun eläimen kuvasta, ja yhä useampi kadottaa kosketuksen tosielämään.

Aloittajan ja parin muun tässä ketjussa kannattaisi varmaan hankkiutua terapiaan jos yksi FB-ryhmä ahdistaa noin paljon. Tai, mikä parempaa, lopettaa FB:n käyttö kokonaan.

Päivämäärä:   13.11.25 09:12:04

Minua ainakin vaan haittaa se, että yksi ryhmä, johon en ole kuulunut enkä kuulu, tunkee seinälle valokuvia niin, että hallitsee koko seinää. Siinä sivustossa on oltava jokin bugi, kun sitä ei saa mitenkään rajoitettua eikä estettyä.

Lähettäjä: Dark Jedi 
Päivämäärä:   13.11.25 09:18:50

Juuri toi että ihmiset on tottuneet nykyisten digikameroiden ja puhelimen kuviin joita voi ottaa satoja kerralla, käsitellä parilla klikkauksella rajaukset, valotus ja muut sekä retusoimaan kuvaa mm. poistamalla sähkölangan tai päitset hevosen päästä. Noita vanhoja kun on otettu suurin osa kameroista on ollut halpoja pokkarikameroita joissa ei ollut mitään säätöjä eikä tulosta nähnyt kuin vasta kun kuvat oli kehitetty.

Mun mielestä taas nuo vanhat kuvat on ihania. Ja se että yhdeltä tallilta on paljon kuvia on juuri mahtavaa.

Lähettäjä: z 
Päivämäärä:   13.11.25 09:20:06

Olispa mullakin tuon luokan murheita

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   13.11.25 09:38:21

"Jotkut laittavat ihan ryhmän henkeen kuulumattomia klippejä ihan uusistakin jutuista"

Ryhmän nimihän on vanhat ja uudet hevoskuvat jne ;)

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   13.11.25 09:52:56

Jos ne kuvat niin paljon ärsyttävät, niin sitten kannattaa liittyä ko. ryhmään ja sen jälkeen valita "lopeta ryhmän seuraaminen" (mutta ei kuitenkaan erota ko. ryhmästä).

Sen jälkeen ei FB tuputa kuvia seinälle. Tosin ei huolta, kyllä se tilalle löytää taatusti jotain muuta ja rasittavampaa ;-)

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   13.11.25 09:54:21

Lähettäjä-

Päivämäärä13.11.25 09:12:04

Minua ainakin vaan haittaa se, että yksi ryhmä, johon en ole kuulunut enkä kuulu, tunkee seinälle valokuvia niin, että hallitsee koko seinää. Siinä sivustossa on oltava jokin bugi, kun sitä ei saa mitenkään rajoitettua eikä estettyä.

..

No kyllä saa, kun saa myös mainokset estettyä, mitä ei halua nähdä. Vaatii vaan pientä vaivannäköä.

Päivämäärä:   13.11.25 09:57:31

Mitä. XDD Ja sehän ei ole sen ryhmän syy että se on teidän seinillä vaan Facebookin. Sen algoritmi sitä teille tarjoaa.

Ratkaisu = poistakaa koko Facebook tilinne.

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   13.11.25 10:04:56

Ja minkäs perusteella algoritmi tarjoaa julkaisuja - no sen perusteella, millaisten julkaisujen katsomiseen käytät aikaa, mitä kuvia klikkaat isommaksi, minkä julkaisujen kommentteja luet.
Ei-toivottujen ryhmien julkaisut katoaa syötteestä hyvin nopeasti, kun vain skrollaat niiden ohi. Algoritmi näyttää sinulle sitä, mitä olet kertonut sille haluavasi katsoa.

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   13.11.25 10:11:34

Eroa ryhmästä!!!

Päivämäärä:   13.11.25 12:31:45

Siinä sivustossa on oltava jokin bugi, kun sitä ei saa mitenkään rajoitettua eikä estettyä.

Ei se ole mikään erillinen sivusto vaan ihan tavallinen fb-ryhmä, jota Face nyt sattuu sinulle tarjoamaan. Monen fb on vain täynnä mainoksia.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   13.11.25 22:28:12

Miten jostain, missä ei ole, voi erota?

Minulla työpöytäversio suoltaa sitä ryhmää vaikka en ole koskaan pysähtynyt, katsonut enkä liittynyt. Enkä muitakaan hevosten kuvia.
Sovellus ei spämmää. Käytän siis vain sovellusta.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.11.25 22:33:23

Kyllä minulle ainakin tulee ihan normaalit estovaihtoehdot senkin ryhmän kohdalta.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   13.11.25 22:34:37

Mun mielestä tää on niin kiva ryhmä, että vaikka tunnen olevani turhan nuori sinne, liityin silti!

Lähettäjä: TP 
Päivämäärä:   14.11.25 05:36:18

... :

Samoin.
Sieltä yläkulmasta piilosta kaikki käyttäjältä. "..."

Silloin kun tämä fb-uudistus tuli, niin mulle esimerkiksi syötti yksinäiset sinkut-ryhmää, vaikka en ole ikipäivänä kuulunut mihinkään sinkkuryhmiin. Nyt tulee tehdään puusta-ryhmän julkaisuja 

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.11.25 08:05:42

^Ihan samoja ryhmiä tuputtaa minullekin! Yksinäiset sinkut on tosiaan vaihtunut Tehdään puusta -ryhmään

Lähettäjä: Oooo 
Päivämäärä:   14.11.25 08:51:10

Minusta ihan paras ryhmä vanhat valokuvat. Jotain aitoa eikä nykyfeikkiä

Lähettäjä: iei 
Päivämäärä:   14.11.25 09:40:57

"^Ihan samoja ryhmiä tuputtaa minullekin! Yksinäiset sinkut on tosiaan vaihtunut Tehdään puusta -ryhmään"

mulle tulee nämä samat (toki parisuhteessa ollut vasta 16v)..

Päivämäärä:   14.11.25 09:42:57

Tehdään puusta-ryhmän kommentit on pahempia kuin hötönetissä. Ihan sama vaikka joku olisi onnistunut vuolemaan puusta elävän jeesus-patsaan, niin aina kommenteissa on joku nillittämässä kuinka on väärin tehty tai väärästä puulajista tai joku liitos on vääränlainen :D

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   14.11.25 16:05:12

Ihana ryhmä nostalgisine valokuvineen!

Lähettäjä: //\\ 
Päivämäärä:   14.11.25 17:33:59

Fb:n uusi algoritmi työntää sinulle vastaavaa julkaisua joista olet itse kiinnostunut tai jollaista seuraat.

Näinollen yksityisten ihmisten julkisia päivityksiä ja julkisten ryhmien juttuja/kuvia hyppii seinällesi, halusit tai et.

Tästä syystä en kuulu yhteenkään julkiseen ryhmään enkä tee ainuttakaan julkista postausta mistään että ne eivät lähde ”lentoon”.

Ja mitä tulee kuvien laatuun… ryhmä on VANHOJA kuvis varten ja tuommoisia ne olivat vielä filmiaikaan, vain yksi räpsy onnistui tai ei.
Ei ollut digiaikaa ja kuvien muokkausmahdollisuutta.

Ja se mikä minua ärsyttää tuossakin ryhmässä, miksi pitää julkistaa tervetulleeksi uudet jäsenet tägäämällä listaan nimi? En siis tule liittymään koskaan tuohon ryhmään tämän vuoksi. En halua nimeäni tägättäväksi mihinkään listaan, oli ryhmä julkinen tai suljettu.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.