|
Lähettäjä: Nesra
Päivämäärä: 11.11.25 10:54:13
Olen ajatellut tätä paljon. Hevosta ei ole luotu ratsuksi, eikä elämään vangittuna. Elämä luonnossa on kuitenkin aika rankkaa ja minä pystyn tarjoamaan ruokaa, lämpöä ja suojaa ratsuksi suostumista vastaan. Minun tehtäväni on olla oikeudenmukainen ja reilu ja yrittää hoitaa hevoselle mahdollisimman lajityypillinen elämä. Tarjoan myös lääkinnän tarvittaessa ja kavioiden huollon.
Koen, että Suomen oloissa mahdollisimman pitkä tarhaus kaikkina vuodenaikoina ei ole aina hevoseni parhaaksi. Yritän ymmärtää hevostani ja toimia niin, että se on tyytyväinen. Tämä ei mielestäni kuitenkaan tarkoita sitä, etten vaatisi hevoseltani mitään. Ison laumaeläinmen kanssa toimiessa pitää ottaa huomioon, että toimin myös itseni kannalta turvallisesti.
Pähkäilen koko ajan sitä mikä oikeus minulla on vaatia mitäkin ja haluan, että hevoseni on tyytyväinen elämäänsä. Tästä saan jotakin palautetta hevoseltani ja toivon, että ymmärrän kaiken oikein. Joskus tulee todella tyhmä olo, kun tajuan, että tätähän se hevonen on yrittänyt kertoa jo pitkään ja nyt vasta tajusin.
|