Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lopettaisitteko ratsastuksen ratsastuskoulu

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   10.11.25 22:07:20

Jos siellä olisi vaan kaksi ratsua millä voi ratsastaa itse?

Re: Lopettaisitteko ratsastuksen ratsastuskoulu

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   10.11.25 22:12:58

Sitten kun ei ole yhtään niin lopettaisin.

Lähettäjä: jessi 
Päivämäärä:   10.11.25 22:14:23

en jos ne on mieleisiä ratsuja

Lähettäjä: .................. 
Päivämäärä:   10.11.25 22:16:21

En. Niillä opetellaan ratsastamaan. Itsellä tällä hetkellä on kaksi, ja kaksi sellaista "ehkä" eli vähemmän mennyt. Enemmän menen vain yhdellä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.11.25 22:37:05

En. Toihan voi olla aika kiva. Saa harjoitella ja tutustua hyvin 1-2 heppaan. Tollasta moni toivoo.

Lähettäjä: niilo 
Päivämäärä:   10.11.25 23:45:00

Toihan on just sitä mitä suurin osa täällä toivoo, että sais mennä vain lemppareillaan!
Miksi et muuten voi mennä muilla? Oletko muille hevosille liian painava vai mikä on syy?

Lähettäjä: nepu 
Päivämäärä:   11.11.25 02:06:43

En todellakaan! Tuo olisi hieno tie kehittyä paremmin. Toki riippuu minkä tasoisista hevosista kyse.

Lähettäjä: Emma 
Päivämäärä:   11.11.25 08:33:45

Riippuu taustasyistä sille, että on vaan kaksi hevosta joilla voi ratsastaa.

Jos syy johtuisi omasta koostani ja painavuudestani, lopettaisin koko lajin siksi aikaa, että saisin mahdollisesti itseni vähän keventymään.

Jos syy olisi tallin/opettajan tavassa jakaa hevoset, ja itse olisin kiinnostunut ratsastamaan useilla eri hevosilla, vaihtaisin ratsastuskoulua sellaiseen, jossa hevoset vaihtuu.

Jos syy olisi siinä, että aloittaja kokee, että voi ratsastaa turvallisesti vain kahdella hevosista, mutta tallin puolesta olisi myös muita ratsuja tarjolla, alkaisin hiljalleen totuttaa itseäni operoimaan myös mukavuusalueeni ulkopuolella. Ihan jo siksikin, että muut asiakkaat saisivat joskus myös mennä omilla vakihevosillani. Ja ennen kaikkea siksi, että oppisin itse paremmaksi ja rohkeammaksi ratsastajaksi.

Kerro siis aloittaja selkeästi mikä on tämän tilanteen taustalla, niin on edes vähän helpompi muodostaa joku ajatus, miten sinua voisi auttaa/mihin suuntaan tuupata/rohkaista.

Lähettäjä: 7 
Päivämäärä:   11.11.25 09:04:35

Tuo olisi juuri ihanteellinen tilanne! Ellei kyseiset hevoset ole sitä tasoa, ettei niillä pääse kehittymään.

Lähettäjä: Täti 
Päivämäärä:   11.11.25 09:09:23

Jokaisella hevosella pääsee kehittymään. Hevonen oppii joka ratsastuskerta ja jos on osaamattomampi niin ratsastaja sitten opettaa. Siinä sitä oppii parhaiten.

Jos haluaa hyväksi ratsastaja pitää ratsastaa eri hevosia ja niitä jolla pääsee ratsastamaan - turhat ninnitykset sinne kotiin äidin rinnoille.

Jos ei ole omaa hevosta niin silloin mennään niillä mitä on.

Lähettäjä: Op 
Päivämäärä:   11.11.25 09:26:38

Jos niitä on aikaisemmin ollut 5 ja nyt enää
2 niin tuo on se hetki kun alkaisin viimeistään katsomaan muita paikkoja missä tarjontaa enemmän.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.11.25 09:38:26

En välttämättä ollenkaan. Minusta on kivaa mennä vain parilla eri hevosella.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.11.25 11:36:11

Kaksi vakkaria olisi ihana järjestely, olettaen että ne eivät ole ne kaksi pienintä ja laiskinta ponia, jolle laitetaan pieni kokenut ratsastaja pistämään ne kuosiin ja kaikki tunnit koostuu pelkästään siitä, että poni saadaan siirtymään askellajista toiseen. Se ei ole sitä opetusta, mitä varten minä käyn ratsastuskoululla.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.11.25 12:21:41

En jatkaisi samassa paikassa elleivät kyseessä olisi sellaiset hevoset, joilla tykkäisin mennä. Se, lopettaisinko kokonaan vai etsisinkö uuden paikan, riippuu siitä, miksei muita hevosia ole tarjolla.

Olen vaihtanut paikkaa, kun minulle ei suostuttu jakamaan koko kaudella muita kuin kahta hevosta, joista en kummastakaan erityisemmin tykännyt. Käytännössä ihan vaan sen takia, etten monen muun takia ollut kokonaan kieltäytynyt menemästä niillä. Jossain vaiheessa tunneista tuli vaan selviytymistä ja totesin, etten vissiin ole kovin haluttu asiakas joten parempi häipyä. En ole katunut, uudessa paikassa olen päässyt menemään erilaisilla hevosilla.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   11.11.25 16:47:44

Syy on tuo kolmas kohta mitä Emma sano.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   11.11.25 17:38:14

Itse tallinpitäjänä/ratsiopena todellakin toivoisin että lopettaisit ratsastuksen jos kerran syy on oma valikoivuus ja nössöys. Kaikkia jännittää joskus mutta jos olet täysin onneton ei sua varten ole edes reilua aina varata niitä paria hevosta joilla muutkin varmasti haluaisi välillä ratsastaa.
Uskon, että joku aivan muu harrastus olisi ennemmin sun juttusi kuin ratsastus.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   11.11.25 18:30:20

Ehdottoman kiva jos on vain pari hevosta joita jaetaan.Tämä on suuri plussa jos näin on!pääsee sisälle hevosiin paremmin ja saa irti tuntiaiheista paljon enemmän kun tuttu hevonen alla:)

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   12.11.25 04:19:31

Minua aina ihmetyttää, kun kommentoidaan, että tallinpitäjänä toivoisin, että lopettaisit ratsastuksen. Tallinpitäjänä voin vakuuttaa, että ei me sitä oikeastaan koskaan toivota. Aloittaja on ilmeisesti arka ja siksi haluaa ratsastaa vain kahdella tallin hevosella. Tämän voi ottaa opettajan tai yrittäjän kanssa puheeksi. Siitä voi hiljalleen harjoitella myös muilla, vaikka niin, ettei aluksi tee niillä muilla pelottavampia juttuja (kuten laukka, hyppääminen yms.).

Jos tilanne on se, ettet ratsastajana oikeasti vielä tahdo pärjätä muille, voit hyvin jatkaa harjoituksia näillä kahdella ja siirtyä eteenpäin, kun opettaja pitää sitä mahdollisena. Pelkäämisestä voi kuitenkin oppia pois, kun hiljalleen tekee jännittäviä asioita.

Lähettäjä: Ninni 
Päivämäärä:   14.11.25 09:29:26

Onko syy oma lihavuutesi? Sama tulee vastaan kaikilla talleilla.
Joka tallilla on ne pari lihavien hevosta ja pari arkojen hevosta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.