Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä vikana äiti-tytär - yhdistelmässä

Lähettäjä: Sad Lisa 
Päivämäärä:   10.11.25 15:23:36

Olen monesta vuokraajakeskustelusta lukenut, että äiti-tytär - yhdistelmiä ei ainakaan haluta vuokraamaan hevosta. Miksi ei?

Re: Mikä vikana äiti-tytär - yhdistelmässä

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   10.11.25 15:25:41

Itse omistajana en halua mitään kimppoja sen takia, että haluan, että tallilla/hevosen kanssa on vain yksi ihminen. Enkä myöskään halua, että yhdellä ratsastuskerralla on kaksi eri ratsastajaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.11.25 15:35:10

Mä olen myös välillä miettinyt tuota. Eipä silti, että juuri tällä hetkellä on parempi, että meillä on eri ratsut - tytär menee vielä poneilla.

Mietin vain sitä, että eikö ole ihan sopimuksenvaraista, miten ratsastuskerrat jaetaan? Jos tulevaisuudessa menisin tyttäreni kanssa samalla ratsulla, emme varmaan vaihtelisi ratsastuskerran aikana, vaan menisimme eri päivinä.

Todennäköisimmin meidän tosin täytyy pidättäytyä kahdessa eri hevosessa, koska kaksi jästipäätä harvoin voi jakaa yhtä asiaa. Kuten eivät avioparitkaan samalla mene.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   10.11.25 15:44:34

Tämä:

Lähettäjä: ***
Päivämäärä: 10.11.25 15:25:41

Itse omistajana en halua mitään kimppoja sen takia, että haluan, että tallilla/hevosen kanssa on vain yksi ihminen. Enkä myöskään halua, että yhdellä ratsastuskerralla on kaksi eri ratsastajaa.

Lisäksi:
Hevoseni ei ole ns. lastenratsu.
Lapset tottelevat ratsastuksropettajaa paremmin kuin äitiä. Järkyttävää kiukuttelua välillä nähtävissä, kun äippä ja lapsi/teini harrastavat yhdessä. Ei jaksa katsoa eikä kuunnella vaikka eivät ole minun hevoseni kimpussa.

Lähettäjä: dmda 
Päivämäärä:   10.11.25 15:48:55

Yleensä ei haluta tosiaan montaa ratsastajaa ja käsittelijää hevoselle. Eli vuokraajana yksittäinen henkilö.

Mutta alaikäisen ollessa kyseessä moni vaatii, että huoltaja on mukana. Toki tällöin yleensä kyseessä pienemmät ponit, ei hevoset.

Lähettäjä: ww 
Päivämäärä:   10.11.25 15:49:38

Noh, mitä itse nähnyt millaisia nämä äiti-tytär kombon tyypit ovat, ovat pääasiassa kamalia sähliä. Tytär huutaa joka asiassa "Äiti! Äiti!" ja äiti tulee paikalle ja hoitaa tyttären puolesta asiat. Esim. hevonen taluttaessa vetänyt ruoholle ja tyttö ei saa sitä pois. Ihan teinit siis. En tiedä oppivatko tietynlaista avuttomuutta, jos äiti on aina mukana, mutta yhdistävä tekijä näissä on aina ollut tuommoinen tytön avuttomuus ja sähläys. Lapsi ei siis millään pärjäisi itsenäisesti, kun "äiti auttaa". Raskasta kuunneltavaa ja katseltavaa ovat olleet nuo kimpat..

Ja kyllä, uskon että fiksuja ja toimiviakin on ehkä olemassa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.11.25 16:16:13

Joo en oikein tunnista meidän tallin äiti-tytär-pareja tuosta kuvauksesta, mutta toki olen ylipäätään nähnyt riiteleviä parivaljakoita. Itse edellytän teiniltä aika paljon oma-aloitteisuutta ja tekemistä, koska ratsastukseen panostamiseen menee älyttömästi rahaa. Jos hän ei viitsi tehdä, minä en viitsi maksaa - ja kåytän ne rahat jotenkin muuten.

Lähettäjä: MrsA 
Päivämäärä:   10.11.25 17:24:07

Siis mitä ihmeen väliä onko käsittelijänä yksi vai kaksi ihmistä? :'D meillä yksityistallilla monta äiti- tytär komboa ja molemmat hoitavat hevosta samaan aikaan, toki ei ratsasta samalla kerralla, mutta kyllä nyt on huolenaiheet teillä huhhuh

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   10.11.25 17:42:30

Ei tarvi olla vuokraponi äiti-tytär kombona. Ihan niitä omistajinakin kauhulla seuraa. Tytär haistattelee äidillensä minkä ehtii, kun äiti yrittää jotain neuvoa. Sen ymmärrän, että huoltajan tulee olla mukana tallilla, jos lapsi poni-ikäinen. Sääliksi kyllä näitä äitejä käy välillä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.