Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä vikana äiti-tytär - yhdistelmässä

Lähettäjä: Sad Lisa 
Päivämäärä:   10.11.25 15:23:36

Olen monesta vuokraajakeskustelusta lukenut, että äiti-tytär - yhdistelmiä ei ainakaan haluta vuokraamaan hevosta. Miksi ei?

Re: Mikä vikana äiti-tytär - yhdistelmässä

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   10.11.25 15:25:41

Itse omistajana en halua mitään kimppoja sen takia, että haluan, että tallilla/hevosen kanssa on vain yksi ihminen. Enkä myöskään halua, että yhdellä ratsastuskerralla on kaksi eri ratsastajaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.11.25 15:35:10

Mä olen myös välillä miettinyt tuota. Eipä silti, että juuri tällä hetkellä on parempi, että meillä on eri ratsut - tytär menee vielä poneilla.

Mietin vain sitä, että eikö ole ihan sopimuksenvaraista, miten ratsastuskerrat jaetaan? Jos tulevaisuudessa menisin tyttäreni kanssa samalla ratsulla, emme varmaan vaihtelisi ratsastuskerran aikana, vaan menisimme eri päivinä.

Todennäköisimmin meidän tosin täytyy pidättäytyä kahdessa eri hevosessa, koska kaksi jästipäätä harvoin voi jakaa yhtä asiaa. Kuten eivät avioparitkaan samalla mene.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   10.11.25 15:44:34

Tämä:

Lähettäjä: ***
Päivämäärä: 10.11.25 15:25:41

Itse omistajana en halua mitään kimppoja sen takia, että haluan, että tallilla/hevosen kanssa on vain yksi ihminen. Enkä myöskään halua, että yhdellä ratsastuskerralla on kaksi eri ratsastajaa.

Lisäksi:
Hevoseni ei ole ns. lastenratsu.
Lapset tottelevat ratsastuksropettajaa paremmin kuin äitiä. Järkyttävää kiukuttelua välillä nähtävissä, kun äippä ja lapsi/teini harrastavat yhdessä. Ei jaksa katsoa eikä kuunnella vaikka eivät ole minun hevoseni kimpussa.

Lähettäjä: dmda 
Päivämäärä:   10.11.25 15:48:55

Yleensä ei haluta tosiaan montaa ratsastajaa ja käsittelijää hevoselle. Eli vuokraajana yksittäinen henkilö.

Mutta alaikäisen ollessa kyseessä moni vaatii, että huoltaja on mukana. Toki tällöin yleensä kyseessä pienemmät ponit, ei hevoset.

Lähettäjä: ww 
Päivämäärä:   10.11.25 15:49:38

Noh, mitä itse nähnyt millaisia nämä äiti-tytär kombon tyypit ovat, ovat pääasiassa kamalia sähliä. Tytär huutaa joka asiassa "Äiti! Äiti!" ja äiti tulee paikalle ja hoitaa tyttären puolesta asiat. Esim. hevonen taluttaessa vetänyt ruoholle ja tyttö ei saa sitä pois. Ihan teinit siis. En tiedä oppivatko tietynlaista avuttomuutta, jos äiti on aina mukana, mutta yhdistävä tekijä näissä on aina ollut tuommoinen tytön avuttomuus ja sähläys. Lapsi ei siis millään pärjäisi itsenäisesti, kun "äiti auttaa". Raskasta kuunneltavaa ja katseltavaa ovat olleet nuo kimpat..

Ja kyllä, uskon että fiksuja ja toimiviakin on ehkä olemassa.

Päivämäärä:   10.11.25 16:16:13

Joo en oikein tunnista meidän tallin äiti-tytär-pareja tuosta kuvauksesta, mutta toki olen ylipäätään nähnyt riiteleviä parivaljakoita. Itse edellytän teiniltä aika paljon oma-aloitteisuutta ja tekemistä, koska ratsastukseen panostamiseen menee älyttömästi rahaa. Jos hän ei viitsi tehdä, minä en viitsi maksaa - ja kåytän ne rahat jotenkin muuten.

Lähettäjä: MrsA 
Päivämäärä:   10.11.25 17:24:07

Siis mitä ihmeen väliä onko käsittelijänä yksi vai kaksi ihmistä? :'D meillä yksityistallilla monta äiti- tytär komboa ja molemmat hoitavat hevosta samaan aikaan, toki ei ratsasta samalla kerralla, mutta kyllä nyt on huolenaiheet teillä huhhuh

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   10.11.25 17:42:30

Ei tarvi olla vuokraponi äiti-tytär kombona. Ihan niitä omistajinakin kauhulla seuraa. Tytär haistattelee äidillensä minkä ehtii, kun äiti yrittää jotain neuvoa. Sen ymmärrän, että huoltajan tulee olla mukana tallilla, jos lapsi poni-ikäinen. Sääliksi kyllä näitä äitejä käy välillä.

Päivämäärä:   10.11.25 18:31:43

Näissä vuokraajakomboissa on usein vähän sitä ongelmaa, että äidin tietämys on sitä nuoruudenaikaista vähän unohtunutta tai ei koskaan oikein sisäistettyä ratsastuskouluoppia ja lapsethan nyt ei muutenkaan osaa arvioida objektiivisesti oman osaamisensa tasoa. Näillä usein on kuitenkin vahva luulo omasta osaamisesta ja niukasti itsekritiikkiä jolloin kaikenmoista voi sattua. Yksin ihminen on ehkä vähän epävarmempi ja sen takia varovaisempi ja myös alttiimpi kysymään neuvoa. Jos ei tiedä että ei tiedä niin tällaiset kombot sitten välillä vähän ruokkivat kaikenmoista nykytiedon valossa epätoivottua.

Lähettäjä: Elina 
Päivämäärä:   10.11.25 18:40:39

Ei mitään vastaan äiti-tytär vuokraajia. Lapsille en vuokraa, enkä useammalle ihmiselle kerrallaan, eli hyvin käy jos äiti ja aikuinen itsenäinen tytär käyvät vaikka vuorotellen. Pari kolme kertaa kuussa voi olla ihan ok myös, että tulevat tallille samaan aikaan, mutta tällöin vain toinen luonnollisesti ratsastaa.

Lähettäjä: mie 
Päivämäärä:   10.11.25 19:20:01

"Ei tarvi olla vuokraponi äiti-tytär kombona. Ihan niitä omistajinakin kauhulla seuraa. Tytär haistattelee äidillensä minkä ehtii, kun äiti yrittää jotain neuvoa. Sen ymmärrän, että huoltajan tulee olla mukana tallilla, jos lapsi poni-ikäinen. Sääliksi kyllä näitä äitejä käy välillä."

Tämä. Meillä kanssa tallilla ÄÄRETTÖMÄN huonosti käyttäytyviä teinejä, siis huonosti käyttäytyviä äitiään kohtaan. En halua mokomia hevoseni lähelle.

Toinen tapaus on sen kunnianhimoinen äiti, joka näkee tyttärensä poikkeuslahjakkuutena ja olympiavoittajana, ja joka alkaa päsmäröidä hevosen omistajalle, hevosta pitäisi liikuttaa tyttären valkkujen ja kisojen mukaan, ja omistaja on ihan sivuosassa.

Lisäksi vielä vastuukysymykset. Jos jollekin alaikäiselle käy huonosti vuokrahevosella, niin yleensä äiti syyttää hevosta ja sen omistajaa, ei esim tyttärensä huonoa ratsastustaitoa.

Parasta on vuokrata vain täysi-ikäisille, mieluusti 30-40 vuotiaille.

Päivämäärä:   10.11.25 20:43:07

Ei vikaa kun valitaan samalla tavalla hyvällä silmällä kuin muutkin vuokraajat. Omistajana ei tarvitse vahtia perään kun alaikäinen on vanhemman kanssa vuokraamassa. Vanhempi katsoo että homma pysyy järkevänä, asiat tehdään kuten pitää eikä vähän sinnepäin. Yhtäkään en ole tavannut joka ei omistajaa huomioi. Parhaillaan parempi valinta tällainen kombo, kuin moni muu yksittäinen vuokraaja. Itsellä ollut useitakin äiti tytär vuokraajia ja aika pitkälti sen itse omistaja määrittää osaako katsoa oikeanlaiset parivaljakot omiin tarkoituksiin.

Lähettäjä: muiccu 
Päivämäärä:   10.11.25 21:00:53

En ikinä vuokraa äiti-tytär kombolle, en vaikka mikä tulis. Mulla on superkiva VaB hevonen hyvälle maneesitallilla, vuokraajia olis tulossa ovista ja ikkunoista. eräs äiti jopa tarjosi enemmän rahaa kuin pyysin jos vuokraan heille. Mutta ei. koskaan.

Päivämäärä:   10.11.25 21:13:03

Mutta niinhän se on, kaikki ei sovi kaikille. Osa löytää vaikka miten paljon hyviä vuokraajia. Täysikäisiä, alaikäisiä, äiti tytär. Osa näkee kaikki vuokraajat rasitteena vaikka omistajassa itsessäänhän ei tietysti ole mitään vikaa. Monesti saakin ihmetellä miksi tietynlaiset ihmiset etsivät vuokraajia kun lopussa jokainen haukutaan joka ikinen tyyppi. Ja sama ihmistyyppi on hankala myös jokaiseen ilmansuuntaan ilman vuokrahevosyhtälöäkin.

Lähettäjä: Äiti 
Päivämäärä:   10.11.25 22:25:42

Ei siinä ole mitään vikaa, päin vastoin se on aivan paras tapa harrastaa,ainakin omalla. Vuokraamisen suhteen toki vastuut yms tulee eri tavalla huomioitavaksi lapsen kanssa.

Lähettäjä: ville 
Päivämäärä:   10.11.25 22:29:54

Mä olen aina löytänyt ihan superkivat ja superhyvät vuokraajat sen 15 vuoden aikana jolloin olen hevosia vuokrannut. Moni on jatkanut monta vuotta, lopettanut vasta kun on muuttanut paikkakunnalta tms. Ei voi kuin kehua heitä kaikkia.
Ja tämä ehkä siksi etten koskaan ole vuokrannut alaikäiselle tai äiti-tytär yhdistelmälle.

Lähettäjä: &€#? 
Päivämäärä:   11.11.25 04:50:20

Epäterve yhdistelmä. Jotain on vialla jos napanuora ei löysäänny teinilläkään.

Lähettäjä: Goa 
Päivämäärä:   11.11.25 06:09:30

Meidän tallilla omistajina oli äiti- tytär combo. Tytär on kyllä jo reilusti yli 20v. Vahva luonne molemmilla. Ei haistattelua, mutta jatkuvaa kinaamista ja hoputtamista. Tytär taantui ihan teinin tasolle. Muuttivat toiselle tallille ja rauha tuli maahan.

Lähettäjä: Nasty 
Päivämäärä:   11.11.25 06:47:36

Nähnyt painajaismaisia prinsessoja ja orjan luokassa toimivia äitejä, joilla sitten lopulta kilahtaa kun tyttö kiljauu ja tiuskii äidilleen. Ihan siitä syystä vieläkin vähän duubioita siitä, että äiti tytär kombot voi olla kamalia, jos lapsi ei osaa käyttäytyä. Toisaalta meillä on nykyään tallilla useampi tämmöinen pari, jotka toimii ihan niin kuin ketkä tahansa tallilla eikä ole mikään ongelma.

Päivämäärä:   11.11.25 08:15:43

Minun hevosellani on kiva ja osaava vuokraaja. Lapsensa aloittaa jossain vaiheessa harrastuksen ratsastuskoulussa, ihan on äiti itse näin päättänyt.

Vuosien varrella on ollut ilo olla samoilla talleilla todella kivojen äiti-lapsiyhdistelmien kanssa (perheellä oma hevonen), mutta nämä lapset jo lähestyneet täysi-ikäisyyttä. Äidit - ja myös isät - ovat vaikuttaneet varsin selväjärkisiltä.

Silti olen nähnyt enemmän huonosti käyttäytyviä prinsessoja ja niiden neuvottomia ja ymmärtämättömiä äitejä. Välillä tekisi mieli tehdä näistä lastensuojeluilmoitus :)

Jos onnistuvat vuokraamaan kaksi hevosta, lähtevät tyypillisesti varoituksista huolimatta maastoon toikkaroimaan - koska issikkavaelluksillakin on kaikki mennyt hyvin. Paluu tapahtuu sitten hevosia taluttaen tai hevosrn perässä taapertaen. Hyvää on, että vuokraaminen tai ainakin maastoilu yleensä loppuu siihen.

Kerran yksi äiti vänkäsi vaikka kuinka ja kauan vastaan, kun kiellettiin hyppääminen lapselta, joka ei ollut käynyt edes alkeiskurssia, hevosella, jolla ei muutenkaan hypätä.

Hemmetin ärsyttävää on myös se, että nämä tyypillisesti kuvaavat koko ajan aivan kaiken. Ja tekevät sen niin, että siitä oikeasti on haittaa muille. Esimerkiksi ratsastessaan antavat hevosen harhailla minne sattuu eivätkä keskity muuhun kuin kuvaamiseen. Tai toinen seisoo känny kädessä kentällä muiden tiellä. Suuttuvat ja loukkaantuvat, kun asiasta huomauttaa. Ei tällaisten kanssa vain jaksaisi käyttää vapaa-aikaansa.

Lähettäjä: -E- 
Päivämäärä:   11.11.25 08:59:27

Onpa harmillista, että meillä äiti-lapsi komboilla on noin huono maine. Toki huonokäytöksisiä ja hankalia ihmisiä löytyy joka kategoriasta. Vaitettavasti tunnistan myös omalta kohdaltani tuon kiukuttelun. Teinityttöjen teini-ikä on osalla näin vanhemman kannaltakin aivan hanurista.

Onneksi vielä toistaiseksi on löytynyt omistajia, jotka vuokraavat vielä meille äiti-tytär komboillekin. Teini-iässä harrastuksen ylläpitäminen on erityisen tärkeää, ja vuokratessa pääsee tekemään ja ottamaan vastuuta aivan eri tavalla kuin ratsastuskoulussa. Jossain kohtaa kehittymisen kannalta on myös saatava kokemusta muustakin kuin ratsastuskoulusta.

Hyvänä puolena voisin ajatella, että kun mukana on vanhempi jolla ei ole liian suuria luuloja itsestään tai lapsestaan, niin hoidamme maksut ja sovitut asiat just eikä melkein, nuoren mukana on aina aikuinen, ratsastetaan taitojen mukaisesti, ja jos nuori ei pääse paikalle vaikka sairastumisen takia, niin minä käyn hoitamassa sovitut asiat. Toki sama pätee kehen tahansa vastuulliseen vuokraajaan.

Lähettäjä: KL 
Päivämäärä:   11.11.25 09:07:40

-E-, lisäksi se kotona kiukutteleva teini voi olla tallilla aivan eri persoona, jolloin myös äiti saa kerrankin mukavaa aikaa hänen kanssaan siinä samalla.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   11.11.25 09:22:15

Meidän tallilla on useampi äiti-tytär -pari vuokraajina. Kaikki ovat mukavia ihmisiä, ja lapsetkin hyvin käyttäytyviä ja kohteliaita. Omalla hevosellani on vuokraajana aikuinen nainen, jolla on silloin tällöin 10-vuotias poikansa mukana tallilla. Poika saa harjata hevosta ja mennä sillä loppukäynnit.

Tosin meidän tallilla on myös ollut hevosenomistajana sellainen äiti-tytär -kombo, että kukaan ei kovin mielellään mennyt maneesiin samaan aikaan, jos äiti oli mukana tallilla, koska hän aina tiuski ja kiukkusi lapselleen, ja lapsi (teini) tietysti aina vastasi samalla mitalla. Nyt tytär on jo muualla opiskelemassa ja hevonenkin myyty.

Päivämäärä:   11.11.25 09:48:29

Meillä on täyshoitotallilla varmaan puolet hevosista äiti-tytär hoidossa ja voisin kuvitella, että kuka tahansa meistä muista etsisi vuokraajaa, ei otettaisi sellaista. Ei niinkään siksi, että olisi kiukuttelua kauheasti, mutta tallilla on vaan muutenkin suhteessa hevosten määrään paljon kävijöitä ja me "yksin harrastavat" välillä sitä päivitellään.

Mutta meillä on pääasiassa aikuisia tyttäriä ja heidän äitejä. Silti siellä on noita kiukuttelevia lapsia tai pomottavia lapsia. Yksi pari on sellainen, joiden touhuja seuratessa tulee hyvä mieli. Mukavia ja kohteliaita sekä toisilleen että muille. Toiset on sitten sellaisia, että äiti huudetaan taluttamaan loppukäynnit, että itse voi mennä somettamaan tai raivotaan jos äiti ei ole vielä tehnyt koko listaa jonka lapsi käski tehdä.

Lähettäjä: luu 
Päivämäärä:   11.11.25 10:46:18

Se mitä mä ihmettelen on MIKSI ÄIDIT SUOSTUU tähän? Meillä ois lähtenyt hevonen saman tien myyntiin jos neiti ois käyttäytynyt huonosti, puhunut mulle rumasti tai kuvitellut että mä olen joku palvelija.
Sitä muuten sanotaan kasvatukseksi.

Autossa kotimatkalla voi vähän kiukutella, mutta tallissa kenenkään muun ei tarvii kuunnella riitelevää äiti-tytär paria.
Just viime viikolla katsoin kun äiti raahaa rehusäkkejä vinttiin, putsaa karsinan ja taluttaa hevosen - ja neiti istuu satulahuoneessa somettamassa. Millin päässä oli etten sanonut paria sanaa tytölle.
Toinenkin pari on, jossa äiti tekee aivan kaiken, neiti vain ja ainoastaan ratsastaa, ei edes harjaa eikä satuloi hevostaan. Ja on koko ajan pahalla tuulella ja valittaa kaikesta.
Sitten on tyttö joka on varmaan 14-15-vuotiaasta hoitanut kaikki hevosensa asiat yksin. Emme edes tiedä millainen on hänen äitinsä/isänsä kun ei ole koskaan nähty edes. Ehkä ne jossain kisoissa on olleet katsomassa. Fiksu, vastuullinen ja kohtelias tyttö, nyt jo täysi-ikäinen nuori nainen.

Lähettäjä: -E- 
Päivämäärä:   11.11.25 11:43:40

luu, asia ei ole minusta noin suoraviivainen. En tarkoita, että pitäisi toimia palvelijana tai hyväksyä huonoa käytöstä. Itselläni on kolme lasta, joista yhden murrosikä oli jotain ihan muuta kuin mitä kahden muun. Jos olisin tuolta tytöltä vielä vienyt siinä myllerryksessä harrastuksen pois olisin vienyt sen ainoan asian joka piti hänet jotenkin raiteillaan. Käytös oli kyllä ongelma lähinnä muualla kuin tallilla, mutta varmasti sielläkin muutama kulmakarvoja nostava tapahtuma oli.

Toki voi olla, että en osaa vaan kasvattaa, mutta sen verran erilainen kokemus vanhempana, että ei tule enää mielenkään kommentoida kasvatuksen puutetta. Onneksi murrosikä on nyt kaikilta oikeastaan ohi, vieläkin iskee hiki kun mietin minkälaisen myllyn läpi tuo yksi lapsi meidät veti.

Lähettäjä: . . . 
Päivämäärä:   11.11.25 11:45:55

Täällä Äiti/Tytär - kombon tytär! Meillä ollut hevosia siitä saakka kun olen itse ollut noin 10v. Sitä ennen oltiin vuokraajina muutamia vuosia ja silloinkin käytiin yhdessä tallilla ja ratsastelemassa, kun itse vielä opettelin.
Sinne jonnekkin 15/16v tienoille mentiin täysin äidin pillin mukaan ja ehdoilla, koska eihän keskenkasvuinen lapsi voi päättää mistään oiekasti tärkeästä.

Sen jälkeen tosiaan olen ollut itse enemmän mukana klinikoilla ja kengityksiä hoitanut yms itsenäisesti. Nyt kun itse olen jo yli kolmekymppinen, niin käydään silti useita kertoja viikossa äidin kanssa yhdessä tallilla meidän yhteistä hevosta hoitamassa eli voi tämä kombo toimikkin.

Toki meillä kuri oli kova ja kakarat ei äitien silmille hyppinyt :D liekö vanhemmuus ennen ollut tiukempaa, jos nykyaikana prinsessat pompottelee äitejään miten sattuu.

Vuokraajaksi tällainen pari olisi ihanteellinen JOS tosiaan lapsi kasvatettu kunnolla ja tottelevaksi.

Päivämäärä:   11.11.25 11:46:19

Se on ihan totta, että lapset ovat erilaisia ja joskus sen hankalan kanssa pitää vain pysyä hengissä ja elää läpi pahimmat vuodet.

Lähettäjä: Toinen äiti 
Päivämäärä:   11.11.25 13:46:58

Ihan parastahan tällainen äiti-tytär ratsu. Ensin vuokrattiin (tytär oli se joka ratsasti), nyt on oma, ja tytär on edelleen 90% se joka ratsastaa. Parasta laatuaikaa yhdessä. Siinä sivussa se tytär on kasvanut lähes aikuiseksi ja hoitaa suurimman osan asioista itsenäisesti, äiti on kuski, rahoittaja ja hevosenhoitaja, joskus järjen ääni. En vaihtaisi tätä pois mistään hinnasta, koska ilman hevosia tuskin olisi myöskään näin hyvää äiti-tytär suhdetta. Myöskin tallilla ovat saaneet "kaksi yhden hinnalla", eli talkoilemaan ja muihin tallitöihin on aina kahdet kädet paikalla.

Päivämäärä:   11.11.25 14:15:35

En ota äiti-tytäryhdistelmää vuokraajaksi, koska silloin maksun saa vain yhdestä vuokraajasta vaikka hevosta rasittaa kaksi ratsastajaa. Lisäksi nämä parivaljakot on yleensä riitaisia, tiuskivat toisilleen ja pilaavat sillä ilmapiirin muiltakin. Yleensä kylkiäisenä tulee myös lapsen kaverit ja loput perheenjäsenet, ja hevosen pitää viihdyttää heitäkin.

Lähettäjä: urpo 
Päivämäärä:   11.11.25 14:20:52

luu, tallikaverinahan ei ole sun asiasi puuttua mitenkään siihen miten jotkut muut hevostenomistajat hevosensa hoidon ja ratsastuksen hoitavat ja hommat jakavat.
Keskity siellä tallilla oman hevoseesi ja tekemiseesi. Ja lopeta muitten kyttääminen.

Päivämäärä:   11.11.25 14:49:55

Kyllä se voi myös tiivissä talliyhteisössä olla, että koko kylä kasvattaa. Joskus se toisen aikuisen sana on tehokkaampi kuin oman vanhemman. Kyllä meillä yksi napakka äiti kommentoi toisen lapsen tiuskimista äidilleen ja vaikka se ei täysin loppunut, se sai tytön (tai siis nuoren naisen) oman äidin myös huomaamaan ettei hänelle ihan miten vaan tarvitse puhua ja alkoi myös itse pitää puoliaan. Tiedä sitten miksi ei sitä ennen ollut niin tehnyt, mutta joka tapauksessa väitän että siinä oli hyvä, että joku muu puuttui asiaan ystävällisesti, mutta napakasti.

Lähettäjä: Nasty 
Päivämäärä:   11.11.25 16:18:52

Kyllä minäkin olen puuttunut yhden äidilleen tiuskineen prinsessan käytökseen ihan vain toteamalla: täällä tallilla ei kenellekään puhuta tuohon äänen aävyyn, jollet halua, että sinulle aletaan puhua noin. Teini punastui, äiti murahti ja laittoi myöhemmin viestin, että kiitos ja anteeksi. Totesin, ettei hänen tarvitse 15-vuotiaan puolesta anteeksipyydellä, tallin säännöissä on mainittu hyvät käytöstavat ja tyttäresi varmasti osaa lukea. Pari viikkoa teini oli vähän kireä, aitten normalisoitui mutta eipä tarvinnut enää kuunnella sitä ”vittuaaatana mutsi etsä vielä ole satuloinu/siivonnu..” tylytystä.

Lähettäjä: &€#? 
Päivämäärä:   11.11.25 17:32:23

Lapset ja teinit on muutoinkin hankalia kun tuppaa kylkiäisenä kulkemaan mukana kaverit, mummot ja muut teiniä palvovat kaverit ja suku.

Lähettäjä: onfonfe 
Päivämäärä:   11.11.25 20:40:21

Varmasti on myös hyvin käyttäytyviä äiti-tytär komboja, mutta en hevosenomistajana halua ottaa riskiä että kohdalle osuukin se toisenlainen pari. Kun ottaa vuokraajaksi asiallisen aikuisen ihmisen niin minimoi ongelmat.

Lähettäjä: KL 
Päivämäärä:   11.11.25 20:56:37

onfonfe - miten tiedät aikuisen ihmisen olevan varmuudella asiallinen ja etkö silloin näe saman asian myös äiti-tytär-komboista?

Päivämäärä:   11.11.25 21:10:04

Olen samaa mieltä muiden kanssa tuosta riitelystä ja kiukuttelusta äitien ja tyttärien välillä mitä meidän tallilla on paljon. Teini saa olla teini ja kiukutella vanhemmille välillä, mutta ei muiden ihmisten kanssa, omilla lapsilla oli tosi paha teini-ikä, mutta kertaakaan ei tarvinnut edes huomauttaa siitä, että missä on ok kiukutella, kun olivat oppineet jo pieninä lapsina käyttäytymään muut huomioiden ihmisten ilmoilla

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.