|
Lähettäjä: --
Päivämäärä: 10.11.25 09:31:03
Hokinreiät on ihan erityisen ärsyttävät yrittää pitää puhtaana syksyn liejukeleillä kun rapa oikein pakkautuu sinne koloon. Sinne voi yrittää tunkea täytteeksi kaiken maailman pumpuleita ja korvatulppia, mutta on ihan tuurissaan että pysyykö ne vai ei.. :D
Nurmihokeissa on ihan samanlainen kierre kuin talven hokeissakin, mutta nurmihokkeja käyttää loppujen lopuksi melko harva (koska aika harva hyppää nurmella..), kun taas hokit on aikalailla pakko laittaa kaikille kengitetyille hevosille talveksi.
Jotkut käyttää myös lyöntihokkeja, ja niitä ei voi laittaa paikallaan olevaan henkään. Toiset sitten taas tykkää, että kengittäjä vääntää hokit koneella kiinni kenkään, jotta ne pysyy.
Ja jotkut ei sitten vaan itse viitsi/osaa/jaksa ruuvailla hokkeja itse, vaan halutaan että kengittäjä laittaa ne valmiiksi.
Itse laitatin talvikengän jo lokakuun alun kengityksessä ja nyt viikonloppuna ruuvailin kantahokit kiinni, kun piha meni liukkaaksi. Kärkihokkien kanssa varmaan odottelen seuraavaa kengitystä, kun kyllä se reikien putsaus, uusien kierteiden vääntäminen ja hokkien ruuvailu on sellainen operaatio että jos sen voi välttää, niin sen kyllä ihan mielellään välttää... :D
|