Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Uudet micklemit

Lähettäjä: Jekkuli 
Päivämäärä:   9.11.25 08:23:42

Uusien suitsien hankinta alkaa olla ajankohtaista. Nykyään käytössä on alkuperäiset Micklemit, jotka ovat vielä olleet kunnon nahkaa. Mutta suitset on tosiaan jo vanhat ja ompeleita korjattu jo niin monta kertaa, että on aika hankkia uudet.

Onko tämä uusi malli oikeasti parempaa nahkaa kuin mitä nahan laatu on tässä välissä ollut?

Miten nuo koot menee? En ole varma nykyisten suutsien koosta, full-kokoisella. Hevosella kuitenkin melko lyhyt ja toisaalta leveä pää (suomenhevonen) niin mietin onko tuo super cob parempi kuin full? Muita kokemuksia?

Re: Uudet micklemit

Lähettäjä: / 
Päivämäärä:   9.11.25 11:45:38

Vanhemmat parempaa nahkaa. Ei nuo uudetkaan mitään rimpulat kyllä ole. Sitä välissä ollutta huonoa nahkaa en ole nähnyt kun minulla on myös ne ikivanhat joten siihen en voi verrata.

Itsellä on standard horse suomenhevosella joka käyttää pientä full kokoa muutoin.
Uuden ehkä mielestäni hieman reilummat kuin vanhat.

Lähettäjä: Jekkuli 
Päivämäärä:   9.11.25 14:06:11

Nämä on muuten olleet niin hyvät, niin olisi kuva jatkaa samalla mallilla, mutta juuri tuo nahan laatu vähän mietityttää. Nämä on olleet niin hyvää nahkaa, mutta tosiaan ompeleita korjattu jo sen verran usein ja nahassa kulumaa, että pakko varmaan laittaa varaosastoon.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   10.11.25 11:46:54

Onko näistä tullut vielä uudempi malli, vai onko puhe näistä miclemin 2 versiosta?.
Minulla on tämä kakkosversio, multibridle malliltaan, eikå ole ollut moitittavaa nahan laadussa. Uutena hieman "koppurat"ehkä, mutta vetreytyvät käytössä. Ompeleet on moitteettomana pysyneet myös. Suitset olleet siis useamman vuoden nyt jatkuvassa käytössä ja huolto on ollut hyvin vähäistä..eli kovaa käyttöä ollut.
Mulla XFull suomenhevosella, jolla ei mikään jättipää ole, poskiremmi on sen verran lyhyt, että ei mahtuisi fulleissa kiinni, muuten kyllä säätövaraa on reilusti. Ottaisin leveäpäiselle kyllä ehdottomasti xfullin tästä syystä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.