Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Somettajien jatkuva rahankäyttö

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.11.25 18:31:13

Matkailu, uudet hevostarvikkeet. Millä rahalla nuoret tytöt kustantaa kun työssä käyvällä tiukkaa oman hevisen pito?

Re: Somettajien jatkuva rahankäyttö

Lähettäjä: eie 
Päivämäärä:   7.11.25 18:32:59

Pikavippi, luottokortti.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   7.11.25 18:35:01

Isommat tulot. Myy vanhaa pois. Nipistää muusta.

Päivämäärä:   7.11.25 18:41:35

Pappa betalar

Lähettäjä: mama 
Päivämäärä:   7.11.25 18:42:34

Nuoret tytöt voivat käydä töissä tai pyörittää omaa firmaa. Sijoittaa. Olla saanut perintöä. Tai kaikilla edellä mainituilla asioilla. Ihan itse tienaamillaan rahoilla.
Tai nuoret tytöt voivat käydä töissä ja vanhemmat esimerkiksi kustantaa hevosen kuluja. Tai nuoret tytöt voivat asua yhdessä poikaystävän kanssa ja maksaa kulut puoliksi.

Muiden rahan käytön pohtimisen sijaan pohtisin miten itse voisin parantaa omaa tulotasoani tai onko siihen hevoseen oikeasti varaa, jos tiukkaa tekee.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   7.11.25 18:52:07

Somettamalla.

Lähettäjä: Anni 
Päivämäärä:   7.11.25 18:53:52

Käymällä töissä.

Päivämäärä:   7.11.25 20:01:00

Töitä tekemällä

Lähettäjä: Passionhedelmä 
Päivämäärä:   7.11.25 20:38:19

Lähettäjä: -
Päivämäärä: 7.11.25 18:35:01

Isommat tulot. Myy vanhaa pois. Nipistää muusta.

Tämä. Työstäkin voi saada monenlaista palkkaa + ehkäpä päälle vielä lisätuloja vaikka sijoituksista tms. Toisilla tulot on sen verran suuret, että voi elää ja pitää hevosta ilman pihistelyä. Eli vaikka aloittajalla tekee tiukkaa, niin kaikilla ei tee. Esim itselläni palkka on sen verran hyvä onnistuneen ura-valinnan takia, että tuloillani on hyvin vara pitää hevosta (ikää minulla tosin jo 29v, eli en ole enää ihan nuori). Ja jos nyt puhutaan alaikäisistä, niin luonnollisesti silloin vanhemmilla tai vaikkapa isovanhemmilla on rahaa ja halua osallistua nuoren harrastukseen mahdollistamalla noita asioita.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   7.11.25 20:39:18

Opiskelee juristiksi ja tekee ihan oman alansa töitä. Ei ole mikään rutiköyhä ammattikunta. Lisäksi on ainaki aiemmin ollut airbnb-asunto Rovaniemellä (jossa esim. joulusesongin hinnat pyörii +500€/yö)..... Hevonen itsehoitotallilla.
Valintoja, valintoja :)

Lähettäjä: Z 
Päivämäärä:   7.11.25 20:41:16

Alati vaihtuvat sugardaddyt tai äipällä rikas mies.

Lähettäjä: oeeiire 
Päivämäärä:   7.11.25 21:11:57

En ole hevossomettaja, enkä shoppaile huvikseni, mutta jos somettaisin elämästäni, niin mitähän tästä juoruttaisiin :D

Iso ok-talo, jossa asun yksin. Pihassa 2 auton talli ja 2 auton katos + katos hevostrailerille. Autotalli niin tilava, että siellä mahtuu leveilemään kahden auton kanssa. Siellä on myös 20 kg pesukone ja kuivausrumpu, jotta voin pestä ja kuivata hevosteni kamoja, varsinkin loimia. Yksin asun, mutta minulla on 2 autoa. Kauppakassi ja vetoauto. Tulee toki osteltua välillä jotain itselle ja myös muille, ja myytyä sellaista, mitä en tarvitse tai ei olekaan käyttööni sopiva.

Ai että miten minuakin haukuttaisiin, jos näkisitte tämän kaiken :D Hevoset on ulkopuolisella puolihoidolla, ei siis omassa pihassa. Iltatallivuorot ja viikonloppujen ja pyhien aamutallit kiertää. Mutta välillä reissaan (työt tai perhesyyt, en huvikseni), sairastan ja laiskottelen niin, että joku muu tekee tallivuoroni jopa 5 viikkoa putkeen. Vastavuoroisesti teen sitten hänen/heidän vuorot saman ajan verran. Mutta sen lisäksi, että joku muu tekee vuorojani, minä maksan 10 e/vuoro sille, joka vuoroni suostuu tekemään. Niistä oikein kilpaillaan :) Lisäksi tallinpitäjä tykkää minusta, kun hankin hevosilleni omat kuivikkeet, eikä ne mene tallinpitäjän laskuun. Joskus olen ostellut kuivikkeita enemmänkin niin, että riittää muillekin. Tallinpitäjälle siis selvää säästöä. Lisäksi osallistun aina talkoisiin, ellei juuri silloin ole joku lähisukulainen kuollut/kuolemassa toisessa päässä Suomea.

Ihan omilla ansioillani olen rahani tienannut. Olen velaton, vaikka talo + tontti maksoi yli puoli miljoonaa. Ei ole rikkaita vanhempia eikä perintöä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.