|
Lähettäjä: oeeiire
Päivämäärä: 7.11.25 21:11:57
En ole hevossomettaja, enkä shoppaile huvikseni, mutta jos somettaisin elämästäni, niin mitähän tästä juoruttaisiin :D
Iso ok-talo, jossa asun yksin. Pihassa 2 auton talli ja 2 auton katos + katos hevostrailerille. Autotalli niin tilava, että siellä mahtuu leveilemään kahden auton kanssa. Siellä on myös 20 kg pesukone ja kuivausrumpu, jotta voin pestä ja kuivata hevosteni kamoja, varsinkin loimia. Yksin asun, mutta minulla on 2 autoa. Kauppakassi ja vetoauto. Tulee toki osteltua välillä jotain itselle ja myös muille, ja myytyä sellaista, mitä en tarvitse tai ei olekaan käyttööni sopiva.
Ai että miten minuakin haukuttaisiin, jos näkisitte tämän kaiken :D Hevoset on ulkopuolisella puolihoidolla, ei siis omassa pihassa. Iltatallivuorot ja viikonloppujen ja pyhien aamutallit kiertää. Mutta välillä reissaan (työt tai perhesyyt, en huvikseni), sairastan ja laiskottelen niin, että joku muu tekee tallivuoroni jopa 5 viikkoa putkeen. Vastavuoroisesti teen sitten hänen/heidän vuorot saman ajan verran. Mutta sen lisäksi, että joku muu tekee vuorojani, minä maksan 10 e/vuoro sille, joka vuoroni suostuu tekemään. Niistä oikein kilpaillaan :) Lisäksi tallinpitäjä tykkää minusta, kun hankin hevosilleni omat kuivikkeet, eikä ne mene tallinpitäjän laskuun. Joskus olen ostellut kuivikkeita enemmänkin niin, että riittää muillekin. Tallinpitäjälle siis selvää säästöä. Lisäksi osallistun aina talkoisiin, ellei juuri silloin ole joku lähisukulainen kuollut/kuolemassa toisessa päässä Suomea.
Ihan omilla ansioillani olen rahani tienannut. Olen velaton, vaikka talo + tontti maksoi yli puoli miljoonaa. Ei ole rikkaita vanhempia eikä perintöä.
|