Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mutatarhat

Lähettäjä: Miu 
Päivämäärä:   4.11.25 07:21:53

No ihmettelen vaan, kellä on priimat tarhat näillä keleillä

Re: Mutatarhat

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   4.11.25 07:27:05

Niillä, joilla on mitään tajua siitä millainen pohja päästää veden läpi ja on viitsinyt sellaisen tehdä. Ei meidänkään hiekkatarha kuiva ole, mutta ei siellä ole yhtään lätäkköä kuin satunnaisissa kohdissa hetken kovan sateen jälkeen. Ainoastaan pihaton oviaukon edessä on pehmeämpää kun siihen on kantautunut kuiviketta, mutta ei siinäkään vesi seiso eikä ole mutaista.

Minä ihmettelen, miten ihmiset viitsii ja jaksaa pitää hevosiaan missään mutatarhoissa kun mihin tahansa on mahdollista saada tehtyä kunnollinen pohja, saattaa toki vaatia vähän pätäkkää.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.11.25 07:29:11

Tunnustan, meillä ei ole priima tarha muuta kuin pihaton takaa, koska yli puolen hehtaarin tarhan pohjatyöt vaatisivat lottovoiton.

Lähettäjä: pöh 
Päivämäärä:   4.11.25 07:49:04

Siihen nähen et on satanut jo kuukausia joka päivä, niin meidän tarha on loisto kunnossa. Ihan ei lenkkareilla enää pääse, mutta hevosilla kastuu vain kavio, ei sen enempää. Harmittaa, sillä emme ehtineet saamaan tarhoja valmiiksi vielä tälle kaudelle. Ensi vuonna jatketaan. Tarpeeksi iso murske suodattimeksi, siihen pintaa päälle ja siivous päivittäin.
Joka vuosi lisää hiekkaa ennen syksyä.

Päivämäärä:   4.11.25 08:23:19

Muta on orgaanista ainetta. Ne joilla on kunnon pohjat, pintamateriaali ja on viitsitty siivota heinät, pudonneet lehdet ja paskat pois, on siistiä nytkin. Köyhillä ja laiskoilla ei ole.

Päivämäärä:   4.11.25 08:26:26

Meillä on, täysin priimat puolen hehtaarin tarhat. Ilman pohjatöitä. Avainsana on maaperä.

Lähettäjä: Äää 
Päivämäärä:   4.11.25 09:49:00

Sama kuin pisteellä. Todella isot tarhat, jossa kunnon pohjat. On ne maksaneetkin, mutta kaikki satsaus on kannattanut.

Päivämäärä:   4.11.25 09:53:33

Meillä ehdittiin rempata tarhat ennen syksyä, eikä ole nyt yhtään mutaa, vaikka satanut melkein päivittäin :) Onnistunut remppa

Päivämäärä:   4.11.25 09:54:06

Mulla on vähän tylsä tilanne, olen täyshoidossa ja edellisen tässä tarhassa olleen hevosen omistaja oli ostanut haketta tarhaan. Nyt se on maatunut mudaksi, eikä tallinomistaja halua tehdä asialle mitään, kun ei ole itse sitä haketta aikanaan tilannut. Minähän en tällaista katastrofia osannut edes ajatella, kun kävin toukokuussa kuivalla kelillä tallipaikkaan tutustumassa ja tein sopimuksen. Eli järkyttävä mutatarha, enkä minä haluaisi montaa tonnia maksaa toisen tontilla tehtävistä töistä, että saisin pohjan kuntoon. Hemmetti kun ärsyttää.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   4.11.25 10:28:10

On mutaa, mutta onneksi myö isot tarhat joten valinnan varaa on missä seistä. Eikä mahdotonta ollenkaan, ollut vaikeampiakin syksyjä.

Päivämäärä:   4.11.25 11:04:32

Portilla ja heinälaatikon ympärillä on vähän kuraa, muuten hyvä. Lenkkareilla pärjää hyvin, jos vähän katsoo mihin astuu

Lähettäjä: lgmkegmk 
Päivämäärä:   4.11.25 12:25:05

Näissä mutatarhoissa pesii sädemätä, kertoi kengittäjä. Erityisen paha on pihattohevosilla. Hevonen on rutikuivien arojen eläin ja sen kaviota ei ole "suunniteltu" seisomaan päiväkausia märässä ja mudassa.

Lähettäjä: z 
Päivämäärä:   4.11.25 13:08:34

On mutaa, mutta myös kuivaa ja kantavaa aluetta. Hyvät pohjat ei kauaa kestä, jollei niitä hoida koko ajan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.