Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi varsa luimii vapaana ollessa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.11.25 22:41:07

Reilu vuotias tammavarsa ja usein tulee kyllä tarhasta korvat pystyssä vastaan mutta hetken päästä usein korvat menee luimuun. Mutta ei kuitenkaan lähde läheltä pois vaan pyörii siinä. Jos vaikka katsoo päin ja rapsuttelee niin sattaa luimia.

Tai sitten kun on lähdössä pois niin tulee ihan siitä ihmisen vierestä ja luimii. Ruokinta tilanteissa myös luimii.

Mutta sitten kun varsa on vaikka käytävällä kiinni niin ei luimi yhtään. Saa rapsutella ja koskea joka paikkaan. Tai jos taluttelee niin on innoissaan mukana ja korvat ei mene luimuun mistään. On kuin eri hevonen.

Onko vielä nuoren hevosen juttuja vai onko tämä vain sitten sellainen hapan naama. Jotenkin itseä ärsyttää välillä kun toinen on aina korvat luimussa "joka tilanteessa" tarhassa ollessaan.

Mitään isompaa ei ole kuitenkaan koskaan sen suuremmin tehnyt. Pari kertaa näykkäissyt ilmaa minun suuntaan, mutta siinä se.

Re: Miksi varsa luimii vapaana ollessa?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.11.25 23:04:13

Kokeilee saako luimimalla siirrettyä sinua ja oltua pomo, narun päässä ei tunne tarvetta koittaa olla ylempi arvoisempi

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.11.25 23:05:47

Ehkä se vaan on hapannaama. Oma tamma on ihan samanlainen että luimii vapaana mutta just esim. käytävällä tai taluttaessa on iloisena korvat hörössä, ihan kuin eri hevonen

Päivämäärä:   3.11.25 07:18:48

Ehkä siinä voi olla jotain sen tyylistä että yrittää saada siirrettyä minua mutta toki en itse silloin väistä. Ja nätisti kyllä väistää minua ihan sillä että nostan käden ilmaan.

Tai sitten on vain hapannaama :D

Lähettäjä: hehe 
Päivämäärä:   3.11.25 07:22:56

Kunhan pidät huolen että se väistää sinua jatkossakin. Kovaluonteiset tammat ovat pahimmillaan todella ärsyttäviä.

Päivämäärä:   3.11.25 09:48:07

Joo väistää kyllä nätisti ja pienestä eleestä ja muutoinkin on kiltti sekä hyvä käytöksinen tamma.

Ainoastaan ilme on vain nyrpeä. Voihan se tietysti olla jotain "teini iän" uhmaakin että kiukuttaa enemmän kun ei saa vaikka herkkuja siltä ihmiseltä. Meinaan ehkä yhdessä vaiheessa tuli vähän vanhigosaa aina annettua leipää kun varsa tuli luokse.
Mutta kesällä jo lopetin sen herkkujen annon nyt vain silloin tällöin.

Päivämäärä:   3.11.25 09:52:56

Kannattaa opetella luopuminen jos herkkuja antaa lainkaan

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.