Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vuokralainen kotitalliin

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.11.25 16:18:41

Ootteko kokenu enemmän hyötyä vai haittaa jos ootte ottanu vuokralaisen täysihoitoon omalle kotitallille? Mikä ollu sopiva kk vuokra?

Re: Vuokralainen kotitalliin

Lähettäjä: mii 
Päivämäärä:   2.11.25 16:43:17

No mitä sulla on tarjota? Hyväpohjainen kenttä? Maneesi? Hyvät maastot? Lämmin varustehuone? Lämmin vesi tallissa? Sisävessa ratsastajalle? Hyvä laadukas heinä? isot hyväpohjaiset tarhat? Kesällä laitumet?
Siitähän se hinta riippuu mitä sulla on tarjolla.
Ja AINA tarkka kirjallinen soppari jossa tarkkaan luetellaan mitä kk vuokraan kuuluu.
Ja vähän kandee kysellä tulokkaasta alueen hevosihmisiltä, minkä maineinen ihminen. Hulluja riittää. Ja huonokäytöksisiä tosi hankalia hevosia. Kysyt missä hevonen on ollut aikaisemmin ja miten kauan. Jos vastaus epämääräinen tai välttelevä niin se on red fläg.
Kandee selvittää tooooosi tarkasti asiat, sillä kun otat hevosen talliis et pääse siitä eroon vaikka et saisi vuokraa euroakaan.
Ja 1kk vuokra plus 1kk takuuvuokra tilille ennenkuin hevosen pääsee tallinovesta sisään. Ei mitään selittelyjä! "Voinko mä maksaa ens vkolla..." Et voi.

Lähettäjä: pp 
Päivämäärä:   2.11.25 18:29:06

Yleensä nämä eivät palvele vuokralaista eikä vuokranantajaa. Molemmat osapuolet on tyytymättömiä ja homma ei vaan toimi.

Säästä omia hermojasi ja vaali hyvinvointiasi - älä ota vuokralaista.

Lähettäjä: Pelkkää 
Päivämäärä:   2.11.25 18:43:26

Haittaa, ei enään ikinä tule vuokralaisia.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.11.25 19:25:45

Haittaa todellakin. Never again.

Lähettäjä: Mmm 
Päivämäärä:   2.11.25 19:45:40

Mulla on tuttu vuokralaisena. Asuu linnuntietä 500m päässä ja on kohta eläkkeelle jäävä tätiratsastaja. Tykkää tehdä tallitöitä joten hyvin harvoin itse teen enää talleja, muuta kuin tietty aamut, illat ja päiväheinät.
On mukava tyyppi joten mikäs tässä, eipähän tarvitse omistaa kahta hevosta itse. Vuokra on 250€/kk mikä sisältää valaistun kentän (talvella lingotaan ja käyttökelpoinen 11kk vuodessa), ison metsätarhan ja 7-21 tarhauksen. Kesällä laidun. Lämmin satulahuone, puucee, hanasta vaan kylmää vettä. Että ei ole tässä euron kuvat silmissä vaan pitää itsellä mahis pitää vain yhtä hevosta kuluineen kotona.

Ihan vierasta tyyppiä en ottaisi mutta tää on mun lapsuuden kaverin äiti.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   2.11.25 19:54:28

Ei enää vuokralaisia. Oma vapaus menee ja jossain kohtaa alkaa narina milloin mistäkin, vaikka vuokra on edullinen. Sopimukset ei pidä, alkaa selittelyt miksi ei pysy.

Lähettäjä: Ponit 
Päivämäärä:   2.11.25 19:58:29

Miten Mmm ootte sopinut tallityöt? Eli mitä työtä kuuluu tuohon 250e vuokraan?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.11.25 22:12:19

Löytyy kenttä ja kesäks laidun, oma tarha. Ei mitään hienouksia mm lämmintä vettä. Maneesi kävelymatkan päässä. Just tota mielenrauhaa mietin, yks tässä aiemmin oli puolihoitosopparilla toimi niin pitkään ku toimi ja sit lähettiinkin ovet paukkuen. Siks täysihoito mut alle 450e en kyllä ota.. heinät ja kuivikkeet jo isolle hepalle sen verran iso kuluerä että työllekin jäätävä jotain mut mietin riittääkö sekään ja kukaan tuskin enempää suostuu maksaa

Lähettäjä: Mmm 
Päivämäärä:   2.11.25 22:19:57

Ponit; ei olla sovittu paperilla mitään. Rouva vaan oman fyysisen hyvinvointinsa takia haluaa tehdä tallit. Kaksi hevosta joten alle puolen tunnin homma. Nyt se on mennyt siihen että hän ilmottaa koska on pitkää päivää töissä joten silloin minä käyn lounastauolla siivoamassa karsinat (etätyö).

Lähettäjä: Mo 
Päivämäärä:   2.11.25 23:05:36

Ei enää, riitti. Kuvittelin saavani seuraa maastoon ja oli sovittu tarhan siivouksesta. Kumpikaan näistä ei toteutunut.

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   3.11.25 07:32:49

Ei kannata. Meillä oli vielä helppo vuokralainen, entuudestaan oli tuttuja sekä poni että omistaja ja vuokrakin tuli aina ajallaan. Omistaja kävi todella harvoin, mikä tietysti vaikutti siihen etten saanut apua tarhan siivoukseen vaikka niin oli sovittu. Muuten omistajan kanssa ei ollut mitään, mutta pikkuhiljaa alkoi ärsyttää vuokraajat. Niitä oli hirveästi, vaihtuivat usein ja itseäni alkoi stressata että kuka meidän pihaan tulee ja milloin, etenkin kun poni asui pihatossa omien hevosteni kanssa ja toinen niistä on vähän hapannaama. Nyt kun pihassa on enää omat hevoset, niin on ihanaa kun tietää milloin täällä kukakin käy, enkä enää vuokralaista ota vaikka tuosta ponista saikin helpot "taskurahat".

Lähettäjä: Juuh 
Päivämäärä:   3.11.25 09:24:31

Älä ota kaveria tai sukulaista. JOS otat ylipäätänsä vuokralaisen niin ota sellainen, jolla on pinkka kunnossa. Hankaluuksia tulee kun kaverit ja sukulaiset odottaa lähes ilmaista paikkaa täydellisellä täyshoidolla ja yht äkkiä huomaat että harrastat toisten hevosten hoitamista etkä ehdi tai jaksa enää treenaa omaa hevosta, eikä siitä hoitamisesta jää käytännössä yhtään mitään käteen, ei iloa eikä rahaa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.11.25 09:42:12

En itse ottaisi vuokralaista kotitalliin.
Kotitalliharrastamisen idea on se, että asiat saa tehdä omalla tavalla, omalla ajalla ja omalla rahalla, eikä ole tilivelvollinen mistään asiasta kenellekään muulle.
Heti, jos siinä pihassa on yksikin "asiakas" - maksava tai ei - niin sen mukana tulee kasa vaatimuksia, ohjeita, mielipiteitä ja ajatuksia.

En itse jaksaisi sellaista kotipihassani hetkeäkään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.