|
Lähettäjä: Taina
Päivämäärä: 2.11.25 12:01:13
Olen täti-iässä aloittanut ratsastuksen. Olen suorastaan surkea ratsastaja enkä kilpaile, mutta yritän kaikesta huolimatta kehittyä, jotta jonain päivänä osaisin ratsastaa edes suht siististi ja hevosta kuormittamatta. Harrastan oheisliikuntaa, katson/luen ratsastuksesta oppiakseni, seuraan osaavien tunteja. Tunneilla kyselen aina jos voin, mutta hankalaa on kun on 8 ratsukkoa samalla tunnilla. Olen muutenkin huomannut opettajan keskittyvän samoihin ratsastajiin, niihin lupaaviin nuoriin, jotka kisaavat. On alkanut tuntua siltä, että olen itse ikään kuin ylimääräinen asiakas, johon ei jakseta panostaa. Kyseessä iso ja laadukas ratsastuskoulu, joten asiakkaita kyllä riittää. Nyt viimeinen niitti on ollut, kun olen yrittänyt päästä yksityistunneille/valkkoihin. On tarjottu suoraan ei oota tai vedottu hevosten hyvinvointiin, että niillä on nyt niin paljon kisoja yms. että pitää antaa levätä. Mutta kun kas kummaa, yksi päivä juttelin erään tällaisen kisaavan ja lahjakkaan asiakkaan kanssa, ja kävi ilmi että hän käy useinkin yksityistunnilla tai valkun silmän alla. Eli kyllä näitä palveluja löytyy - jos olet taitava ja kilpailet. Tuntuu kurjalta, kun ei edes tarjota sitä mahdollisuutta kehittyä ja ottaa silloin tällöin yksityistunteja. Taidan kohta vaihtaa jollekin issikka/suokkitallille, jossa kisaaminen ei ole se juttu.
|