|
Lähettäjä: *
Päivämäärä: 31.10.25 23:58:51
"Ikään kuin turhautui oppilaisiin, kun eivät heti ymmärtäneet."
Juu, tämä tökki itsellänikin. Hän halusi, että ne harjoitukset tehtiin juuri tietyllä tavalla, hänen omalla tavallaan, vaikka oppilas olisi jo osannut tehdä saman asian vähän eri tavalla. Sitten kun oppilas ei heti ymmärtänyt sitä hänen tapaansa, hän tuntui ikään kuin turhautuvan, ilmaisi sen melko terävään sävyyn ja lopetti koko harjoituksen. En oikein tiedä, miten voi oppia mitään, jos ei saa edes kokeilla yrityksen ja erehdyksen kautta, vaan harjoitus lopetetaan, jos se ei heti onnistu tismalleen hänen haluamallaan tavalla. Mielestäni on muutenkin melko yksioikoista ajattelua, että tiettyyn päämäärään voi päästä vain yhdellä ainoalla tavalla. Mutta hänelle tosiaan se hänen oma tapansa on ainoa oikea, mikään muu ei käy, vaikka oppilas pystyisi osoittamaan, että pääsee kyllä samaan lopputulokseen omalla tavallaan. Ja sitten jos ei heti sitä hänen tapaansa ymmärrä, hän turhautuu ja lyö hanskat tiskiin sen sijaan, että kannustaisi oppilasta jatkamaan yrittämistä vaikka sitten sillä omalla tavallaan. Mielestäni tällainen ei vain ole pedagogisesti toimivaa, ei ainakaan omalla kohdallani, koska minun täytyy saada yrittää ja tehdä toistoja ja vaikka virheitäkin, jotta pystyn sisäistämään jonkin uuden asian.
|