Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Harjoittelija

Lähettäjä: Ponilandia 
Päivämäärä:   31.10.25 20:06:25

Oletteko saaneet jostakin työkokeiluun tai opiskelijoita pientilalle "töihin"..?

Re: Harjoittelija

Lähettäjä: Oih 
Päivämäärä:   31.10.25 20:13:50

Lainausmerkit tarkoittanee, että työtä kyllä on, mutta maksukykyä/-halua ei.

Lähettäjä: lll 
Päivämäärä:   31.10.25 20:25:33

Jos nyt ajatellaan hevosalan ammattilaiseksi opiskelevaa ihmistä, niin harjoittelupaikan pitää olla kokenut talli. Siltä aloituksen paikka ei kuulosta. Ei riitä, että opiskelija viikossa oppii tekemään "tilan" hommat, hänelle pitää olla tarjolla muutakin. Asioita joiden pohjalta voi lähteä vaikka kilpahevosia hoitamaan.

Sitä en tiedä minkälaisia työkokeilujuttuja olisi mahdollista toteuttaa. Ehkä jollekin syrjäytyneelle riittää ettei hän opi niitä miljoona varustetta/rättiä mitä hevosille voi ripustaa, irtokengän laittoa tai jopa kengittämistä, varsojen opetusta, hyvän ja huonon heinän erotuskykyä, tai alkeellista maallikkoeläinlääkärin oppimäärää.

Lähettäjä: Ode 
Päivämäärä:   31.10.25 20:27:35

Meinaatko siis, että tyyliin ilmoittaisit ittes jonnekin, että hei tänne voi tulla? Itsehän oon tällä hetkellä työkokeilussa tallilla, mutta tuttu paikka, ja menin kun alettiin työkkäristä patistella, että jonnekin pitää mennä, kun ei sellaisia oikeita töitä täällä päin ole tarjolla, mihin mulla riittäisi koulutus. Ihana kun saa puoli vuotta vaan mättää paskaa kaikki arkipäivät, olen ihan haltioissani, siis ihan ilman mitään sarkasmia, viihdyn siellä tosi hyvin :D
Tuolla on ollu ainakin hingunniemestä aiempina vuosina, ja sit ihan meidän kylän amiskan eläintenhoitaja-linjalta nyt viime aikoina harjoittelijoita, eli kattelisin onko teillä päin jotain sellaista linjaa, ja ottaisin kouluun yhteyttä ja tarjoaisin paikkaa. Kannattaa sit vaan muistaa, et sieltähän voi tulla minkälainen harjoittelija vaan, tosi noheva, tai sit sellainen joka saikuttaa niin, että on paikalla päivän kerran kahteen viikkoon, eli ei ehkä työntekijästä käy, eikä musta harjoittelijan tarvitsekaan käydä. Ne on siellä kuitenkin oppimassa, eikä tekemässä ilmaiseksi hommia samalla tavalla kuin palkattu työntekijä tekisi. En sano, että just sä oisit ihan vaan etsimässä ilmaista työntekijää, mutta monella alalla ihmiset käyttää kyllä häikäilemättä hyväkseen varsinkin työkkärin kautta tulevia. Se on tosi tympeää, kun ei noiden kautta kuitenkaan monesti oikeisiin töihin pääse. En tiedä onko siinä jotain ehtoja, että millainen paikan pitää olla, että sinne saa mennä, ei tarvinnut itse sitä puolta miettiä sen kummemmin tässä, kun tiesin että homma on ok.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.