Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lautasuora selkä

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.10.25 10:01:21

Mikä ihmeen (koulu)satula tällaiseen selkään sopii? Kokeiltu Childeric DNL, Equipe Emporio, Prestige D1 Iceland (sopivin näistä), Erreplus Impulse, Albion Revelation, Bates Cair Dressage.

Hevosella myös olematon säkä.... Vinkkejä? Vai teenkö tästä ajohevosen :'D

Re: Lautasuora selkä

Lähettäjä: Noona 
Päivämäärä:   29.10.25 10:14:32

Meillä on Fairfax

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.10.25 10:27:15

Seuraan.

Edellä mainittujen lisäksi nostan Sydneyn satulat, Kent&Mastersin satulat (vanhat mallistot ja uudet cob-mallistot suoria, muuten uudet satulat ovat jo hiukan kaarevia) mutta niissä ei ole paljoa lapatilaa muotoiltuna joten kaikille ei sovi nekään. Lippo voi sopia jollekin, ennemmin täysin säättömälle kuin hevoselle jolla on vähän säkää tai on leveä säkä. Black countryllä on varsin lautasuoria malleja.
Oon myös sovitellut Erreplusan kopiomerkkejä (Euroriding ja Tech), jotka oli varsin suoria mutta etuosaltaan vähän eri mallisia kuin impulse. Frank Bainesia taidettiin myös mun suoraselkäiselle hepalle sovitella, mutta en tarkemmin sitä itse tutkaillut kun se ei istunut edestä lähellekään. Amerigolla oli joku suora satulamalli, mutta siinä on isot kiinteät polvituet joten ei sovi joka ratsastajalle.

Olen kuullut että Jeremy rudgella ja Idealilla voisi olla varsin suoria satuloita, en ole vielä niitä päässyt kokeilemaan. Cliff Barnsbyllä on ollut jotain suoria satuloita, mulla on se käsitys että ne ei ole lautasuoria vaan ennemmin takaa nousevia mutta en ole niitä tarkemmin hypistellyt kun saatavuus ei ole loistava enää.

Meilläkin projekti vielä kesken, saapa nähdä löytyykö satula :)

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   29.10.25 10:27:34

mun suoraselkäisellä stubben mutta estemalli

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   29.10.25 10:36:54

Zaldi ja jeremy Rudgesilla taitaa toinen runkomalli ainakin olla

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.10.25 10:38:23

black country on tosi suora

Lähettäjä: Eedith 
Päivämäärä:   29.10.25 10:49:41

Mun ystävän lankkusuoralla isolla pyöreällä ponilla on Jeremy rudge mono mallinen

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   29.10.25 10:52:52

Mun suora- ja lyhytselkäisellä on Kieffer Malmö koulusatula.

Päivämäärä:   29.10.25 13:14:46

-, Black Country ja Fairfax kiinnostelee. Onko niistä joku tietty malli suora vai ovatko kaikki?

Lähettäjä: Vaahtokarkki 
Päivämäärä:   29.10.25 13:32:10

Fairfax, muistaakseni malliltaan classic (?) meilläkin ollut hyvä. Käyttäjänä lihaksikas mutta ei mikään muhku puoliverinen, joka omaa suht matalan sään ja lautasuoran selän. Ja ratsastajana minulle kapealantioisena ja pitkäjalkaisena myös aika jees, vaikka yleensä en sellaisista polvi/reisi tuista oikein tykkää, mitä tuossa satulassa on.

Päivämäärä:   29.10.25 16:50:23

Kokeileppa Childeric DSC. Meillä oli suorassa selässä johon oli vielä lisäksi vaikea löytää satulaa, mikä ei olisi jäänyt takapainoiseksi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.