|
Lähettäjä: .
Päivämäärä: 29.10.25 10:27:15
Seuraan.
Edellä mainittujen lisäksi nostan Sydneyn satulat, Kent&Mastersin satulat (vanhat mallistot ja uudet cob-mallistot suoria, muuten uudet satulat ovat jo hiukan kaarevia) mutta niissä ei ole paljoa lapatilaa muotoiltuna joten kaikille ei sovi nekään. Lippo voi sopia jollekin, ennemmin täysin säättömälle kuin hevoselle jolla on vähän säkää tai on leveä säkä. Black countryllä on varsin lautasuoria malleja.
Oon myös sovitellut Erreplusan kopiomerkkejä (Euroriding ja Tech), jotka oli varsin suoria mutta etuosaltaan vähän eri mallisia kuin impulse. Frank Bainesia taidettiin myös mun suoraselkäiselle hepalle sovitella, mutta en tarkemmin sitä itse tutkaillut kun se ei istunut edestä lähellekään. Amerigolla oli joku suora satulamalli, mutta siinä on isot kiinteät polvituet joten ei sovi joka ratsastajalle.
Olen kuullut että Jeremy rudgella ja Idealilla voisi olla varsin suoria satuloita, en ole vielä niitä päässyt kokeilemaan. Cliff Barnsbyllä on ollut jotain suoria satuloita, mulla on se käsitys että ne ei ole lautasuoria vaan ennemmin takaa nousevia mutta en ole niitä tarkemmin hypistellyt kun saatavuus ei ole loistava enää.
Meilläkin projekti vielä kesken, saapa nähdä löytyykö satula :)
|