|
Lähettäjä: Ode
Päivämäärä: 28.10.25 20:42:58
Tuossa vaiheessa laittaisin yksityistunnille jos mahdollista, jos ei kerran suostu takaisin menemään ihan alkeisryhmään. Ei ratsastuksen pidä olla varsinkaan tuolla tasolla sellaista, että se tuntuu niin vaikealta, että pitää pelätä ja/tai itkeä. Tottahan se on, että mitään ei opi, jos ei koskaan mene oman mukavuusalueen ulkopuolella ja tee asioita, jotka on uusia, ja pieni jännitys on hyvin normaalia, mutta itsehän esimerkiksi lopetin koko hevostelun melkein 20 vuodeksi, kun tuntui että jatkuvasti laitettiin ihan ylivoimaisen eteen, ja mä olin sentään silloin 17, en 7. Tunnit on selkeästi liian vaikeita, ei välttämättä tehtäviltään, mutta kokonaisuutena muiden kanssa samaan aikaan ratsastettaessa, siinä menee äkkiä ilo koko hommasta.
Lisäksi sun oma asenne vaikuttaa ihan älyttömän paljon. Itse olen sellainen lapsen puolesta pelkääjä, mutta kun sen itse tiedostan, niin en sitä lapselle kyllä näytä, että tukena olen aina missä ikinä tarvitseekaan jos lapsi haluaa, mutta muuten pysyttelen huonoine hermoineni loitommalla, ei se mitään auta jos se mun stressaamista joutuu katsomaan. Eli kun oma harjoitteli ekat kerrat esim laukkaa, niin suosiolla annoin muiden hoitaa asiat, toki mulla on älytön luotto niihin ihmisiin jotka sillä oli apuna, mikä helpotti asiaa huomattavasti. Mutta kannattaa miettiä myös se oma käytös, että mihin sillä voi vaikuttaa.
Toivottavasti löydätte jonkun ratkaisun, ettei pienen into lopahda kokonaan. Jos ei muuta niin etsikää sopivampi talli/ryhmä. Kovasti tsemppiä teille molemmille :)
|