Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pureva ja potkiva hevonen ratsastuskoulussa

Lähettäjä: Mitvit 
Päivämäärä:   28.10.25 07:50:36

Löytyykö enää tälläisiä hevosia ratsastuskouluista?
Jos löytyy onko se ilmoitettu jotenkin selkeästi jotta kuka tahansa tiedostaa asian?

Re: Pureva ja potkiva hevonen ratsastuskoulussa

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   28.10.25 08:09:31

Kyllä löytyy.

Joskus ilmoitettu suoraan, joskus että henkilökunta varustaa, joskus kiertoilmauksin että "tykkää rauhallisesta, johdonmukaisesta käsittelystä".

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.10.25 08:16:45

Todellakin löytyy ja meidän tallilla on ilmaistu juuri tollein "tykkää rauhallisesta käsittelystä, ole zen". Todellisuudessa hevonen satulaa laittaessa/ satulavyötä kiristäessä yrittää purra ja potkia, pitää vaan osata väistellä.

Lisäksi pari ponia, jotka yrittää purra kavioita ottaessa, ei mitään varoituksia.

Yhdellä toisella tallilla jossa kävin pyörähtämässä oli kanssa tamma, joka ihan oikeasti yritti osua ihmiseen kaviolla satulavyötä kiristäessä. Ei ollut tästä käytöksestä mitään varoituksia.

Mutta hei, näissä paikoissa hevosen hyvinvointi on pääasia :) /s

Päivämäärä:   28.10.25 08:21:06

Hevosella on taidot loppuneet ja se on alkanut harjoittamaan ihmisväkivaltaa.

Lähettäjä: Pierun törähdys 
Päivämäärä:   28.10.25 08:38:51

Kannattaa muistaa, että purevat ja potkivat hevoset eivät automaattisesti ole kipeitä ja/tai elämäänsä kyllästyneitä. Esimerkkinä vaikkapa meille tullut hevonen, joka varmasti oli edellisessä kodissaan ollut paljon lasten ja nuorten käsittelemä, ja joka selvästi oli lievälläkin uhkailulla saanut tahtonsa läpi (ja tahtoa ei tältä hevoselta puutu), ja toki yritti sitä uudessa kodissaankin. Sille vain sitten sanottiin ei kaikkeen, mutta edelleen lapset tarvitsevat apua kuntoon laittamisen kanssa. Samoin eräs kokeneen käsittelijän kanssa erittäin kiltti poni aloitti lasten puremisen. Tämä poni alistaa aikuisenkin, jos tilaisuus tulee. Kiikuttaa esim. pitkin pihaa narun päässä.

Lähettäjä: Mitvit 
Päivämäärä:   28.10.25 08:42:52

Kävin taannoin ratsastamassa yhdellä koululla ja sain tälläsen hevosen sitten ratsuksi. Missään ei lukenut käytöksestä, yks pikku tyttö mulle sanoi että se voi purra mutta empä arvannut että siellä on tollanen perskeppi vastassa.
Minun mielipide on se että tuollaisella käytöksellä olevia ei kyllä pitäisi olla asiakkaiden laitossa etenkin jos vähänkään ajatellaan niiden turvallisuutta. Ja tämä kyseinen hevonen tarjoili mulle hampaita etusta ja takasta.
Selkään nousussa ja oikeestaan kaikessa mitä tein se yritti purra.

Päivämäärä:   28.10.25 08:51:31

Pierun törähdys, ei se tarkoita että hevonen ei voi olla kipeä, jos en uskalla kokeneelle käsittelijälle irvistellä kun saa tästä selkäänsä

Lähettäjä: Pierun törähdys 
Päivämäärä:   28.10.25 08:54:45

Jaa, eipä ole meillä kukaan antanut hevosille selkään.

Päivämäärä:   28.10.25 09:20:07

LähettäjäMitvit

Päivämäärä28.10.25 08:42:52

Kävin taannoin ratsastamassa yhdellä koululla ja sain tälläsen hevosen sitten ratsuksi. Missään ei lukenut käytöksestä, yks pikku tyttö mulle sanoi että se voi purra mutta empä arvannut että siellä on tollanen perskeppi vastassa.
Minun mielipide on se että tuollaisella käytöksellä olevia ei kyllä pitäisi olla asiakkaiden laitossa etenkin jos vähänkään ajatellaan niiden turvallisuutta. Ja tämä kyseinen hevonen tarjoili mulle hampaita etusta ja takasta.
Selkään nousussa ja oikeestaan kaikessa mitä tein se yritti purra."

Et osannut ottaa siltä johtajuutta, niin se alkoi alistaa sinua. /s

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.