|
Lähettäjä: Gingin
Päivämäärä: 27.10.25 23:12:57
Mikä ihme se on että jotkut ratsastajat ajattelee että heillä on jonkinlainen etuoikeus ratsastamiseen tunneilla muiden joukossa. Minulla on oma hevonen joka on nyt syksyn saikulla ja siksi otin syksyksi kausikortin läheiseen maineikkaaseen ratsastuskouluun. Tuntitaso on ns sitä parasta luokkaa (heA) ja ratsastajat aikuisia, osa kisaajia mutta silti hämmästyttää röyhkeys. Ei kovin kauaa sitten kun menin vähän hitaammalla ratsulla yhden höyryjunan edessä niin kuulen huudon, että voinko väistää. Siis minä joka olin menossa tehtävälle hänen edessä samalla uralla pyytää väistämään tehtävältä vaikka isolla kentällä hän olisi voinut hyvin vaihtaa itse paikkaa minun takaata ja ratkaista tilanteen siten. Samaan kategoriaan kuuluu tyypit jotka huutaa vaikka yhteisellä ympyrällä että voitko väistää kun tila käy heille ahtaaksi eivätkä he ratkaise tilannetta muuttamalla itse suuntaa. Toki jos jää ympyrällä muista jälkeen niin voisi toki itse oikoa mutta yleensä kun ympyrällä on hitaita ja nopeita niin sitä ratsun menoa voisi säätää vaikka kokoamalla ja tekemällä tehtävästä itselleen haastavamman. Toki isossa ryhmässä ratsastamisessa on aina omat haasteensa ja kun olen ratsastanut omalla hevosella valmennuksessa niin meno on erilaista mutta onko tämä minäminäminä asenne levinnyt myös tunneilla kävijöihin? Unohdetaan että tunnilla on moni muukin kuin itse.
|