|
Lähettäjä: q
Päivämäärä: 27.10.25 09:59:31
Siis lukeeko ihmiset pelkän otsikon? Onko kaikki ne itsekkäitä idiootteja jonka hevonen asuu tallissa ja on päivät ilman katosta ulkona? Mun hevosill aon pihatto JA KATOS.
En tiedä missä ''4'' asuu mutta ei ole kyllä meidän leveysasteillä ollut kuukauteen polttiaisai :D Ja ps. perehdy vähän allergioiden kehittymismekanismiin, ne ei todellakaan kehity siksi että hevonen seisoo esim klo 7-18 ajan ulkona. Johan sitä jokaisella tarhaavalla hevosella olisi ihottuma tolla logiikalla, aivot käyttöön.
Ja minä itsekäs idiootti koska ajattelen että hevoset voisi esim klo 8-18 pärjätä tarhassa jossa on metsää SEKÄ KATOS MISSÄ RUOKAA TARJOLLA 24/7? XDXD Ei jeesus teitä. Voi raukkaparka hevoset. Kelatkaa 90% tämän maan hevosista jotka seisoo koko päivän tarhassa ilman mitään sääsuojaa ja monesti ne saa ruokaakin 1-2 kertaa.
Ja kuten aloituksessa luki jo, ne käy sisällä vaan parin minuutin käyntejä päivällä, ei ole koskaan (ainakaan nyt monen viikon seurannan aikana) olleet sisällä päiväsaikaan edes 5 min. JA nämä samat yksilöt muutti tallista pihattoon siis toukokuussa ja edeltävät 6 vuotta joutuneet pissaamaan ihan amahan kaikki päivät. Voi raukat.
Tokihan ne jatkossakin sinne paskoo ja kusee yön aikana, mutta ajattelin, että pohjan saisi pidettyä edes jotenkin inhimillisenä jos ne ei käyttäisi sitä sisävessana ja sitten yöllä pyörisi, sotkisi ja talloisi.
Mun hevoset elää kahdessa laumassa pihatossa, niillä on hiekkatarha, metsätarha ja peltotarha. Niillä on 24/7 katon alla ruokaa tarjolla missä ne seisoo säänsuojassa nauttimassa laadukkaasta analysoidusta heinästä. Koko niiden puolen hehtaarin aitaus molemmissa laumoissa siivotaan joka päivä kaikesta paskasta, niillä on lämmitetty vesiastia käytössä ja aina vettä ja ne saa lisäksi lämpimät mehut joka päivä. Jos ne joutuu jatkossa pissaamaan ulos 10 tunnin ajan (edelleen voiden seisä säänsuojassa syömässä) niin uskon että niiden hoito ja hyvinvointi on silti paremmalla tasoll akuin valtaosalla tämän maan hevosilla
|