Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Millainen ihminen ärsyttää tallilla 2

Lähettäjä: Seuranainen Aina 
Päivämäärä:   26.10.25 15:30:56

Puuttuja-pätijä. Tietää kaiken ja neuvoo pyytämättä, tulee jopa säätämään varusteita mielensä mukaan.

Re: Millainen ihminen ärsyttää tallilla 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.10.25 16:43:29

Tallinomistajan lemmikit, jotka käyttäytyvät huonosti muille.

Päivämäärä:   26.10.25 17:35:54

Tulee sopivasti myöhässä ja lähtee mainiosti ajoissa valkuista, ettei joudu yhtään rataa kantamaan tai purkamaan.
Nämä on yleensä nuorehkoja prinsessoja jotka vaan purjehtii paikalle ja odottaa että toiset tekee hommat. Näiden äidit ei myöskään nostele puomeja jos prinsessan ratsu sellaisen pudottaa. Ehei, äiti pysyy lämpimässä katsomossa siemailemassa mokkaa.

Päivämäärä:   27.10.25 06:51:14

"Toi sun hevosen loimi ei muuten sovi tolle hevoselle." Okei, kiitos tiedosta. Mulla oli tosi raskas päivä ja haluisin nyt vaan hoitaa hevoseni rauhassa. Loimi on vähän iso kun tälle on vaikea löytää edestä täysin istuvaa, tää on rakenteeltaan niin roteva. Etsin kyllä koko ajan sopivaa mut antaisitko nyt mun olla rauhassa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.10.25 07:28:33

Teinit jotka ei tervehdi tallille tullessaan eivätkä muutenkaan puhu mitään.
Koiriaan karsinan edessä pitävät, tiellä käytävällä, aina pitää huomauttaa että tuon hevosen siitä ohi, viitsitkö siirtää koiran.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   27.10.25 07:38:59

Ihmiset, jotka selostaa hevosestaan taukoamatta ja olettaa että kaikki muut on koko ajan niistä kauhean kiinnostuneita. On ihan kiva vaihtaa kuulumisia, mutta minä en jaksa kehua päivä toisensa jälkeen hevosta, joka ei minun silmääni ole ollenkaan erikoinen ja josta en ole lainkaan kiinnostunut. En minä jaksa innostua siitä, kuinka hauskasti se nyt leikkii heinäpallollaan ja kuinka hassulta se näyttää syödessään likittiä karsinassa.

Tädit, jotka keksii joka päivä uuden tekosyyn, miksi hän ei voi liikuttaa hevostaan. Hevosta kustataan klinikalle joka toinen viikko, se on koko ajan saikulla, ja jos se ei ole saikulla niin sillä ei voi ratsastaa koska tuulee liikaa/hevonen on liian villinä/hevonen on ehkä ep/maneesissa on liian täyttä (=siellä on enemmän kuin kaksi hevosta). Näillä se hevonen sitten vielä yleensä on nuori puoliverinen ja tilanne vaan eskaloituu jatkuvalla saikuttelulla, vahvalla ruokinnalla ja hevosen seisottamisella.

Tädit, jotka marmattaa koko ajan tallin olosuhteista (jotka on olleet näkyvissä/tiedossa jo silloin kun tallipaikkaan on käyty tutustumassa tai jotka olisi ihan maalaisjärjellä pääteltävissä). Esim. jos lokakuussa sataa kolme viikkoa putkeen, niin kulkureitit ja tarhat on märkiä, vaikka niissä olisi kuinka hyvät pohjat, eikä tallinpitäjä voi määrätä säätä. Valitus ja marmatus pilaa ilmapiirin ja vie harrastamisesta ilon niiltäkin, jotka on siitä onnistuneet vielä pitämään kiinni.

Lähettäjä: Elli 
Päivämäärä:   27.10.25 07:42:21

Tädit, jotka eivät tunne väistämissääntöjä ja ratsastavat päälle. Angstiset teinit.

Lähettäjä: ------- 
Päivämäärä:   27.10.25 08:33:55

Tällä hetkellä erään teinin mamma. Hänen tyttönsä on NIIN etevä ja hieno ja pärjää ja eikö olekin taitava ja... äippä on tallilla enemmän kun tyttönsä ja juoruilee taukoamatta. Jos hänelle erehtyy kertomaan jotain kertoo sen eteenpäin huonoja kohtia korostettuna, sen verran vaan, että tiukan paikan tullen voi väittää pysyneensä totuudessa, suurinpiirtein.

Iso osa tallilaisista tajuaa tämän ja vähän välttelee tätä äippää, tyttönsä nyt ei puhu kenellekään aikuiselle muutenkaan. Äippäkään ei puhunut mulle pariin viikkoon kun en hehkuttanut hänen tyttönsä hienoa kisavoittoa (helppo-c luokasta, tyttö on tasoltaan jotain helppo-b mutta siinä ei yleensä ole 3 parhaan joukossa...) Äippä alkoi sitten puhumaan mulle uudestaan kun hevosellani oli käynyt eläinlääkäri eikä puhumatta olisi voinut yrittää saada selville, että minkä vuoksi :D

Päivämäärä:   27.10.25 09:27:53

Yksityishevosten vuokraajat, joilla tuntuu olevan kusi noussut päähän. Tullaan tallille kuin omistettaisiin koko paikka, levittäydytään kestokasseineen koko käytävän leveydeltä, kaikesta pitää kuvata videota someen ja jos satutaan samaan aikaan porukalla tallille, niin täytyy pitää hirveää meteliä.

Niistä hevosista ei välitetä pätkääkään, niitä saatetaan seisottaa varusteet päällä yli puolikin tuntia odottamassa, että vuokraaja pukee itselleen kypärän ja saappaat ja ehtii vielä juoruta muiden kanssa. Harjapakit, riimut, loimet ja muut jää luonnollisesti niille sijoilleen, mihin ne nyt sattuu laskeutumaan, eli keskelle käytävää.
Ratsastaessa olen kiinnittänyt huomiota, että mitään alkuverkkoja ei tosiaan tehdä, vaan heti selkään kiivettyä kerätään ohjat tiukasti nippuun ja ruvetaan ravailemaan. Sama lopuksi, heti vain alas selästä ja hevonen varusteineen puuskuttamaan karsinaan. Annetaan hinkata niitä kalliita varusteita seinään ja ruokakippoon, sitten viedään ne hikisinä ja putsaamatta takaisin varustehuoneeseen, jos muistetaan. Jos hevosen jalat on ohjeena kylmätä, on se hirveä vaiva, kun joutuu odottamaan liikutuksen jälkeen, eikä voi vaan lähteä suoraan kotiin. Lisäksi ne kylmäsuojat on tapana unohtaa viedä takaisin pakastimeen, vaan ne jätetään naapurikarsinan loimitelineen päälle, jotta sillä hevosella ei varmasti ole yhtään kuivaa loimea jäljellä, kun ne suojat siihen sulaa. Karsinaa ei tietenkään siivota käytön jäljiltä, eikä hoitopaikkaa tai käytävää, menisihän lakaisemiseen ainakin kaksi minuuttia.

Mikään muu ei siis kiinnosta kuin ratsastaminen. Omalla hevosellani ei vuokraajaa käy, mutta olen monen omistajan kanssa jutellut, kuinka vuokraajat eivät edes maksa mitään käymisestä, suurin piirtein vaativat että heitä odottaa hevonen valmiiksi varustettuna, ja jos heitä pyytääkin, että voisivatko siivota hevosen karsinan, että omistajan ei tarvisi sen vuoksi ajella tallille, loksahtaa leuka lattiaan, että miten nyt tuollaista kehtaa pyytää. En ymmärrä, mikseivät sitten sano vuokraajille, ettei tarvi enää käydä. Minä olen tallilla "se ilkeä täti", koska huomautan asioista, jotka aiheuttavat vaaratilanteita, ja kun mitään ei tapahdu, niin heitän ne riimut ja narut ja loimet ja kassit siitä keskeltä käytävää pois.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   28.10.25 09:55:02

Pisteen kirjoitus on ihan kuin mun näppikseltä. Samalla tallilla kävi näitä teiniprinsessoja kahta lämppäriä vuokraamassa, niitä oli yleensä kolme ja kun päästiin kentälle niin rakennettiin 80-100cm esteitä joita sitten heti alettiin hyppäämään, ilman alkulämmittelyjä ja loppukäyntejä. Yksi oli kuvaajana, se lv saatiin kulmassa laukkaamaan, niin että se 'kaatui' siitä suoralle ja sit väkisin esteen yli tai hevonen kiersi esteen. Siitä käyntiin, sitten katsottiin kännykältä miltä näyttää, käynnissä tai ravissa taas samaan kulmaan missä nostettiin laukka ja taas kohti estettä. Välillä tultin alas selästä ja vaihdettiin ratsastajaa ja kuvaajaa ja taas sama järjetön toiminta jatkui.
Omstajaa ei tietenkään kiinnostanut, pääasia että sai rahat vuokraajilta.
Talli ja karsinat jätettiin aina sotkuisiksi ja roskia oli lattioilla ja karsinoissa.

Lähettäjä: 1 
Päivämäärä:   28.10.25 10:31:02

Jep talleista joissa käy näitä vuokraajia kannattaa tehdä EXIT. Maksavat muutaman hikisen satasen ja sitten meno on sellaista että ei sitä jaksa katsella.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   28.10.25 11:24:57

1, nämä onneksi lähti muualle.

Päivämäärä:   28.10.25 11:37:53

Teinilaumat, jotka kikattaa, rääkyy, somettaa, jättää tavarat niille sijoillaan ja ovat kaikkien tiellä. Muuten tulen tallilla jokaisen kanssa toimeen, mutta nämä tekisi mieli viskata niskaperseotteella tallilta pihalle, kun sattuvat samaan aikaan olemaan paikalla

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   28.10.25 11:41:54

Sottapytyt ja levittäytyjät.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   28.10.25 18:38:47

Lähettäjä: ?
Päivämäärä: 28.10.25 11:41:54

Sottapytyt ja levittäytyjät.

Lähettäjä: Rolex 
Päivämäärä:   29.10.25 14:10:21

Kierolijat ja muutoin epärehelliset.

Meidän tallilla oli perhe, joka keräsi ensin sympatiaa puolelleen puhumalla, kuinka heitä kiusataan. Sitä ennen haalivat sääliä ja luottamusta puhumalla, että heistä saattaa kiusaamisesta ja heidän sairauksista (leukemiatutkimukset ym.) johtuen olla liikkeelle erikoisia puheita, joita ei pidä uskoa vaan kertoa heti heille jos jotain heistä puhutaan, että voivat heti tehdä toimenpiteet tallinpitäjän kanssa, että heistä ei ilkeillä mtään.

Sitten jäivät kiinni valheistaan siltä osin, että kävi selväksi, että koko perhe kiusasi itse muita, eikä heitä oltu kiusattu.

Sen jälkeen alkoi propaganda, että toista perhettä kiusataan ja puhuivat tästä tallinitäjälle ja puhuivat muillekin, kuinka heillä on todistusaineistokin. Kiusaajiksi nimesivät parhaat tallikaverinsa perheineen.

Myöhemmin kävi ilmi, että tämä kaikki kiusaaminen oli vain keksittyä. Olivat kateellisia tallinpitäjän huomiosta toisille, joten halusivat vain mustamaalata harrastuskaverinsa. Ihan sairasta.

Toivat mukanaan todella huonon ilmapiirin ja levittivät turhaan pahaa oloa, vaikka jokaiselle olivat kasvokkain erittäin mukavia. Levittivät myös muita, vielä kauheampia valheista talliporukasta toinen toisilleen.

Tallinpitäjäkään ei ollut avoimen ja rehellisen keskustelun kannattaja vaan lähti mukaan juoruiluun ja kiusaamiseen, uskoessaan tarinat yksipuolisesti.

Onneksi vaihtoi tallia tuo perhe ja ovat vaihtaneet jo seuraavalle koska eivät osanneet olla siellä seuraavallakaan tallilla... meidän talliltä lähtivät koska tajusivat jäävänsä kiinni juonistaan ja seuraavalta lähtivät, koska suuttuivat siitä että eivät saaneet uskottavuutta. Molemmilla tallilla "omistaja keskittyi vääriin asiakkaisiin" eli palveli myös muita kuin heitä...

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   29.10.25 14:22:16

Talliyrittäjien maineella/"ystävyysväitteillä" ratsastavat.

Epärehellinen perhe sai asiakkaat uskomaan toinen toisistaan vaikka mitä, väittämällä olevansa talliyrittäjän "läheisiä", jopa läheisempiä ja tärkeämpiä kuin tämän oma tytär. Joitakin jopa uhkailivat, että jos eivät tee heidän haluamalla tavalla, saavat heitettyä tällä "läheisyysperiaatteella" tallilta pois ihan kenet haluavat ja vaihdettua toisten kisa- ja valmennusratsutkin esittämällä mielipiteitään.

Esittivät myös mitä ihmeellisempiä valheita viitaten perhettä somessa seuraaviin ratsastusammattilaisiin. Eli väittivät, että esim. talliyrittäjä a on "läheinen" koska seuraa perheen äitiä somessa ja on sanonut asian x ihmisestä b... Ja ylipäätään että kaikki perheen somekaverit ovat heidän "ystäviä", jotka ovat kaikissa väitteissä ja valheissa heidän puolellaan ja ovat kuulleet ne näiltä heitä somessa seuraavilta ammattilaisilta, hevosen omistajilta / ns. paremmilta harrastajilta.

Paljolta vättyy jo pelkästään sillä että ei näin kaheleita pidä somekavereinaan. Kyttäsivät myös muiden tallilaisten somekaverilistat ja tekivät niistä mitä käsittämättömämpiä johtopäätöksiä.

Päivämäärä:   29.10.25 15:53:55

Name droppaajat, vaikkei olisi ihan edeltävän kirjoituksen tasolla. Tunnetaan kaikki tärkeät ihmiset ja kysellään tunnetko sä. En mä ainakaan joka kylän kansallisia nuohoavia tunne mutta ilmeisesti pitäisi.

Lähettäjä: Amalia 
Päivämäärä:   30.10.25 17:08:59

Teinit, jotka luulevat, että koko talli pyörii heidän napansa ympärillä.

Juu kato sun ei kannata varata ens kaudelle tunteja ollenkaan, mulle on jo mietitty treeniheppa ja sulle ei sit oikeen riitä, eikä oikeen riitä valmennuksiakaan, kun ope on miettinyt ne mun toiveittein mukaan! Mee kyselee muualta mahutko sinne!

Juu onhan mulla hoitoheppa ja varusteet piti putsata joka viikko, no en nyt kuitenkaan sillei oo oikein viittinyt kun viimeks yli 2 kk sitten, ku mää oon vähän niinku eri asia ku asun tos naapuris ja saan mennä omistajan kaikilla hepoilla! Oon siis ihan GP ku oon menny kaikilla tallin yksärihepoilla! Ni sit ei oikeen ees ehi putsailla niitä juomakuppejakaan!

Juu älä nyt laita nimee siihen kisalistaan toiveeksi sille ponille, ku mä meen sillä Helppo B niin sit sille ei oikeen muita mahu!

Juu kyl mulle vaan toi omistaja laittaa aina snäpissä tuntien aiheen, ku oon sillei vähän eri asia ku te muut! Voin kyl joillekin kertoo mitä tunnilla tehään, mut en teille kaikille!

Juu en kyl kaikkii liitä siihen wotsäppiin, lisään vaan ne keitä haluun, vaik kyl pitäiskin liittää kaikki, mut ku en haluu et tääl tallilla ees ihan kaikki käy!

Lähettäjä: Katja 
Päivämäärä:   30.10.25 17:18:17

Savustajat ja "valtataistelijat"

"Halusin täältä pois tuon x ja y kun niillä on ihan liikaa valtaa, niin sanoin z:lle että sanoo (tallinomistajalle) et se x niin kun kiusas, vaikka ei tietysti oikeesti kiusannut, enkä ite mee tietysti mitään sanoo, mut sain niinkun sillei et se z sanoo että x ois kiusannut! Kun sain sen uskomaan et ois kiusannut, ku haluan savustaa x ja y täält pois! Muutekin suosittelin x:lle jo eri tallia, et eihän täällä kannata käydä muutenkaan! Sanoin et itekin vaan vähän treenaillaan ja sit häivytään, ku eihän tääl kukaan kestä! Ni sit jos se menis sinne toiselle tallille! Ni sit vois niiku ite päästä siihen valtaan!" (huom esimerkin ihmiset aikuisia)

Lähettäjä: t 
Päivämäärä:   30.10.25 17:23:47

Roikkuja ja ripustautujat: Meidän talllla yksi äiti vaati kuuluvasti milloin ketäkin lasta heille yökylään, mutta perheen puheet oli varsin erikoisia ja niitä kuunneltiin silmiä pyöritellen, perheen lapset kiukuttelivat ja osoittivat mieltä ja näyttivät keskisormea jos et suostunut yökylään

Lähettäjä: ccc 
Päivämäärä:   30.10.25 17:40:47

Itsekkäät, jotka eivät ota toisia huomioon ja aiheuttavat turhia vaaratilanteita.

Meille on mukavaan talliin tullut kokematon nainen, jolla ei ole käsitystä hevosen käsittelystä - taluttaa hevosta kävelemällä hevosen takapuolen takana, hevonen on toistuvasti irti kun ei pysy hallinnassa, antaa tallissa hevosen mennä luukusta toisten hevosten karsinoihin. Mitkään säännöt eivät häntä kosketa, eikä hänen tarvitse niitä noudattaa.

Hevonen on myös todella kipeä ja siitä on hänelle yritetty sanoa, mutta ei ota kuuleviin korviinsa, hän haluaa ratsastaa ja leikkiä aikuisten heppaleikkejä.

Lähettäjä: anonyymi 
Päivämäärä:   30.10.25 20:02:09

Kuulostan siltä, että oon kauhea nipo kun sanon näin, mutta ne ihmiset, ketkä eivät noudata yleisiä sääntöjä, on kaikista ärsyttävimpiä.

Ne säännöt on ihan syystä, että parikymmentä ihmistä toimisi linjassa. On tosi raskasta siivota muiden jälkiä pitkin tallia, vaikka sen pitäisi olla itsestäänselvyys ja seisoo säännöissä. Ovet kiinni pakkasella, pitäisi olla itsestäänselvyys ja seisoo säännöissä. Hevosia ei jätetä yksin ulos, pitäisi olla itsestäänselvyys ja seisoo säännöissä. Ihan siis ruohonjuuritason asioita, mut ei jumaliste mene perille aikuisille ihmisille. Ja sitten kun näistä samoista asioista toistuvasti mainitset, tulee niiltä vanhemmiltakin rouvashenkilöiltä pitkää naamaa, että @!#$äkö siinä nuriset, kyllähän MINÄ nyt aina siivoan (ei, kun sinä olet juuri SE kenet eilen katsoin jättävän kaiken levälleen).

Joo, oon myös todennut etten enää siivoa muiden jälkiä, mutta parin päivän jälkeen en vaan pysty katsomaan vierestä kun paskaa/kuraa/heinää/kuiviketta on viemärit tukossa ja käytävää ei näy vaikka aamulla se on lakaistu.

Kiitos! Kylläpä helpotti ähistä.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   30.10.25 20:04:58

Ihmiset jotka eivät noudata TURVALLISUUTTA!!! Hevosia ei parkkeerata toisten eteen tai lähelle potkuetäisyydelle eikä taluteta potkuetäisyydeltä ohi. Niin hlvetin perusasioita, mutta ilmeisesti nykyajan hevososaaminen on laskenut aivan olemattomaksi.

Lähettäjä: oO 
Päivämäärä:   31.10.25 13:01:41

Epärehelliset paskat jotka naamatusten on niin kivoja hölöttäjiä mutta seläntakana itkevät ja puhuvat paskaa muista tallinomistajalle.
Äidit jotka ovat martyyrejä koska on pikkulapsia ja aika ei riitä ja raha on loppu ja pitää saada sääliä siitä ja tosta ja kaikki pitäisi mennä heidän toiveiden mukaan.

Yksikin tällainen voi pilata koko tallin...

Lähettäjä: b 
Päivämäärä:   31.10.25 13:15:19

Ihmiset, jotka kehuvat itseään ja samalla pönkittävät itsetuntoaan halventamalla muita. En tiedä mitään ärsyttävämpää ja vastenmielisempää ihmistyyppiä. Sama juttu työpaikalla tai missä vaan. Ei kiitos näitä ihmisiä.

Lähettäjä: TR 
Päivämäärä:   31.10.25 13:29:02

"Epärehelliset paskat jotka naamatusten on niin kivoja hölöttäjiä mutta seläntakana itkevät ja puhuvat paskaa muista tallinomistajalle.
Äidit jotka ovat martyyrejä koska on pikkulapsia ja aika ei riitä ja raha on loppu ja pitää saada sääliä siitä ja tosta ja kaikki pitäisi mennä heidän toiveiden mukaan.

Yksikin tällainen voi pilata koko tallin..."

Tämä. On valitettavasti ihan omakohtaistakin kokemusta juuri siitä, että naamatusten kiva ja hauska hölöttäjä on referoinut käymiämme keskusteluja tallinpitäjälle ja muutellut minun sanomisiani huomattavasti. Siis että minä muka olen sanonut hänelle asioita X ja Y, vaikka en todellakaan ole sanonut. Olen sittemmin tullut todella varovaiseksi siitä, mitä kyseiselle ihmiselle sanon edes läpällä, koska se kuitenkin sitten kantautuu aina enemmän tai vähemmän vääristeltynä tallinpitäjän korviin. Parasta on, kun ei juttele juuri mitään, niin ei ole mitään mitä vääristellä. Tosin seuraavaksi sitten varmaan menee itkemään tallinpitäjälle, että häntä kohtaan ollaan töykeitä eikä hänen kanssaan hölötetä. Muiden kanssa ei pienintäkään ongelmaa, mutta tämä yksi aiheuttaa aina harmia. Enkä siis ole ainoa, joka kokee hänet ongelmaksi.

Ja itse asiassa sama tyyppi on myös tuollainen marttyyri. Hänellä on aina henkilökohtaisessa elämässä niin rankkaa ja rahat ja aika on tiukilla ja siksi häntä pitää sääliä ja kaikki pitää tehdä niin kuin hän haluaa, vaikka kaikki muut haluaisivat jotain muuta. Ja sitten jos asioita ei tehdä hänen mielensä mukaan, alkaa tietenkin entistä pahempi uhriutuminen ja temppuilu.

Ei todella tarvita kuin yksi tällainen tyyppi pilaamaan koko ilmapiiri.

Päivämäärä:   31.10.25 13:34:48

"Epärehelliset paskat jotka naamatusten on niin kivoja hölöttäjiä mutta seläntakana itkevät ja puhuvat paskaa muista tallinomistajalle."

Tää tyyppi asuu nyt meidän tallilla. Tallille meno tuntuu jo vastenmieliseltä kun on vaara törmätä tyyppiin. Onneksi olen kuullut että sillä on hakua päällä taas muualle.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   31.10.25 14:03:53

"Epärehelliset paskat jotka naamatusten on niin kivoja hölöttäjiä mutta seläntakana itkevät ja puhuvat paskaa muista tallinomistajalle."

Välinpitämättömien sotkijoiden, vaaratilanteiden aiheuttajien, kaikesta valittajien ja muiden asioihin puuttuvien besserwissereiden lisäksi yksi ärsyttävimmistä ihmistyypeistä talilla(kin) on juuri nämä joviaalina ja avuliaana kaikkien kaverina esiintyvät oman edun tavoittelijat, jotka sanovat yhdelle yhtä ja toiselle toista.

Lähettäjä: Kehveli 
Päivämäärä:   1.11.25 08:19:23

Hevosia statuksen vuoksi pitävät ihmiset, joiden aika on aina on muiden aikaa tärkeämpää. Yleensä jättävät kaikki hommat tallilla muiden tehtäväksi. Hevosten hoito ja liikutus hoidetaan vähän sinne päin.

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   1.11.25 09:28:44

Jostain syystä edellä mainittujen lisäksi ärsyttää tavattoman paljon ihmiset jotka eivät sulje riimuja. Kun kyllähän se hevonen kulkee nätisti riimu auki. Välinpitämättömyys ärsyttää

Lähettäjä: Erkkitäti 
Päivämäärä:   1.11.25 13:42:09

Paskanpuhujat ja varastelijat. Etsikää elämä ja tavarat + ruuat ovat muiden.

Päivämäärä:   1.11.25 18:09:40

Itsehoitotallilla kaikki huonot piirteet oikein korostuvat. Mutta sanon, että ärsyttää ja melkein ahdistaa yksi kiero tallilainen. On olevinaan reilu ja mukava, mutta kieroilee. Haluaa tietää kaikista ja kaikesta kaiken, koska haluaa olla "sisäpiirissä". Esittää avuliasta ja kertoo aina isolla äänellä, jos on auttanut jotakuta. "Hei tuo sun poku oli eilen ihan hassu, kun hain sen sisälle" -> joo, kaikki huomasi, että olit niiiiiin avulias. Paitsi ettet oikeasti ole. Olet taitava puhumaan ja saat ihmiset vähän huomaamatta auttamaan sinua. Ja mikä kaikkein pskamaisinta: sinä varaat aina juuri ne tallivuorot, jotka sinä haluat, etkä jousta yhtään. En tiedä miten ehditkin aina ensimmäisenä, mutta niinpä vain teet.

Päivämäärä:   7.11.25 05:21:34

Syöjä. En edes tiedä miksi tämä niin ärsyttää mutta heti kun on vähän tehty jotain niin kaivaa syötävät esiin ja alkaa puputus. Painoa on jo muutenkin liikaa, sadan kilon tietämillä menee.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.