Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Itsehoitotallien käytännöt ja toimivuus

Lähettäjä: Vieraalle 
Päivämäärä:   24.10.25 19:17:32

Olen ajatellut vähentää hevosia ja kotitallin sijaan viedä jäljelle jäävät (1-2) vieraalle. Olen kuitenkin motivoitunut hoitamaan ja itsehoitotalli voisi olla vaihtoehto. Kuulisin mielelläni kokemuksia siitä, miten homma on toiminut ja missä on ollut haasteita. Onko tallin koolla väliä? Toimivatko hoitoringit vai meneekö paremmin täysin itse hoitaen? Rinki tietysti mahdollistaisi tallin valinnan myös kauempaa, kun ei tarvitsisi montaa kertaa päivässä ajella.

Jos on myös suositella tällaisia paikkoja Turku - Lohja välillä niin otan suosituksia mielelläni vastaan.

Re: Itsehoitotallien käytännöt ja toimivuus

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   25.10.25 08:34:19

Hyvä talliporukka on itsehoitotalleilla ehdoton! Jos ei oo hyvät välit tallikavereihin tai tosi eri käsitys vaikka hevosten käsittelystä niin helposti tulee ongelmia. Mutta kun porukka pelaa ja kaiken saa sovittua niin aivan huippu juttu. Meillä semmoinen diili että tallinomistaja vie ulos aamulla ja ottaa illalla sisälle, kaikki muu sovitaan tallilaisten kesken. Meillä ei ole kirjallisia sopimuksia hoitajaporukan kesken koska homma rullaa niin hyvin. Tää voi olla välillä hankala järjestää jos kaikki on 8-16 töissä mutta aina on joku saatu nakkomaan heiniä päivällä. Parasta kun ei tarvi stressata kun voi luottaa että poni on tallikavereiden hoidossa yhtä hyvissä käsissä kuin omissa. Meillä aika tosiaan aika pieni hoitorinki, pääasiassa hoidetaan 6 ihmisen kesken.

Re: Itsehoitotallien käytännöt ja toimivuus

Lähettäjä: Muffini 
Päivämäärä:   25.10.25 09:17:18

Jos pidät 2 itsellä, niin pidä kotona. Ei kai itsehoidossa ja kotitallissa ole muuta eroa kuin se, ettet voi vaikuttaa asioihin vieraalla samalla tavalla kuin kotona.

Vai onko tallikaverit tärkeitä? Sitten ehkä pois kotoa tai kotiin ainakin yksi jonka omistajasta on sulle seuraa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.