Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Premier Equine loimien koot

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   24.10.25 12:53:46

Vastaako näissä kokomerkinnät todellisuutta? Olen ostamassa käytettynä merkin loimea eikä ole sovitusmahdollisuutta. Itselle vieras merkki niin kertokaahan kokemuksia.

Re: Premier Equine loimien koot

Lähettäjä: Teetsi 
Päivämäärä:   24.10.25 13:07:38

Runsas mitoitus. Ihan parhaat ulkoloimet! Talliloimetkin hyvät ja kestävät.

Lähettäjä: Jensbe 
Päivämäärä:   24.10.25 13:34:16

Mulla ponilla se Garissa tallilloimi, ollut ihan superhyvä. Poni ryntää karsinaan ja onnistui saamaan rynnätessään kankaaseen viillon, haaveilen nyt uudesta samanlaisesta talliloimesta mutta ovat aika hinnakkaita. Onko kellään kokemusta siitä Buster-mallin talliloimesta, toimisko talvella linerina?
Tuo Garissa ainakin istuu ponille hyvin eikä ole hangannut mistään eikä valu. Paras talliloimi mitä meillä ollut. Harmi kun näitä on harvoin käytettynä edes myynnissä joten onnittelut jos olet jostain löytänyt :D

Lähettäjä: NoName 
Päivämäärä:   24.10.25 14:21:42

Ota kokoa pienempi kuin tavallisesti

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.10.25 14:41:44

Sopiiko nämä edestä isolle eli barokkityyppiselle hevoselle, jolla on huomattavan paksu kaula? Onko kenelläkään kokemusta?

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   24.10.25 14:57:40

Myöskin kiinnostaa, että minkä malliselle hevoselle sopii!

Lähettäjä: IRL 
Päivämäärä:   24.10.25 16:24:18

Meillä on käytössä buster zero ulkoloimet neljällä silakasta tankkeriin ja siltä väliltä ja kaikille sopii. Ja itse asiassa vielä kaverin kahdella hevosella myös, vielä vähän eri mallia kuin meidän. Isot lapalaskokset on näissä se mikä tekee vaikutelman isosta koosta.

Silakalle on parempi kaulakappaleen kanssa, muuten meinasi kovassa sateessa valua vesi sisään. Muille ok kaulan kanssa tai ilman. Tankkeri melkein tarvitsisi kokoa isomman kaulakappaleen mutta itse loimi istuu hyvin. Istuu hyvin myös muuten keskivertokaverille jolla on "kulmikkaat" lavan päät. Ei sinänsä ole ison oloinen/näköinen, mutta kulmikas laatikkomalli edestä. Esim. HW Rambo ja Amigo (ja kaikki muutkin lapalaskoksettomat mallit) hankaa.

Myös linerit käytössä. Kaulakappaleellinen on saatanasta seuraava kapistus; Tuplatarrat kaulakappaleessa, ei kiinnity loimeen edestä, omat mahavyötkin. Ihan kuin erillinen talliloimi, niin heikolla kankaalla vaan ettei voi pelkilteen käyttää. Kaulakappaleeton tosi jees, tarroilla kiinni edestä ja klipseillä takaa, ei omia mahavöitä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   24.10.25 21:53:00

Tämä loimi olis se Buster 200g talliloimi, hevonen on iso puoliverinen ja leveä edestä. Mua kiinnostaa kans et onko materiaali sellainen et kovilla pakkasilla vois heittää toisen loimen tämän päälle?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.