|
Lähettäjä: -
Päivämäärä: 24.10.25 10:52:33
Hevosia ja aktiivisuustasoja on moneen junaan, mutta jotta voisin nyt hyödyntää ajatuksia omani kanssa, kiinnostaa vain aktiivisessa kilpailukäytösä olevat urheiluhevoset. Siis suunnilleen kansallisen tason hevoset. Ehkä eniten kiinnostaa este/kenttähevoset koska fysiikkavaatimus aika eri kuin kouluhevosella.
Kokonaisvaltaista keskustelua haluaisin urheiluhevosen treenistä ja vaikka ruokinnastakin käydä.
Olen tullut tilanteen eteen, että on myönnettävä ettei mun treeni ole hyvää ja riittävää. Olen kilpaillut vuosia esteillä ja kentässä aluetasolla sellasta 100-110cm este ja 90-100cm kenttä. Sille tasolle riittänyt ihan hyvin mun treenit. Nyt on tasot pikkuhiljaa noussut sinne 120-130cm esteillä ja kentässäkin olisi toiveita alkaa nosuemaan 100cm tasolta ylemmäs kohti 2*. Kuitenkin olen todennut että mun hevosen kuntotaso ei riiä. Se on ehkä vähän paksu (tai ei ainakaan sporttikunnossa), se on mielummin vähän vetelä ja pystyynkuollut kuin energinen ja innokas. Joo on mahdollista ettei se vaan ole tarpeeksi urheiluhevonen, mutta koska se oli joskus energinen ja innokas, jotenkin uskon vielä että kyse olisi vain liian alhaisesta treenistä ja sen myötä passivoitumisesta.
Kuinka usein, kuinka pitkiä treenejä ja suunnilleen sisällöltään kuinka aktiivisia treenejä teet sun kilpahevosella? Millasta sisältöä treeneissä?
Entä miten se elää muuten, talli/pihatto, kauanko ulkona, millasta ruokaa?
|