Lähettäjä: Stx
Päivämäärä: 18.10.25 15:00:24
Eikö olisi voinut sanoa vaan, että omistajan perusratsastus on siistiä, vai tekeekö se jotain sellaista, mikä sinun mielestä pahentaa hevosen oloja? Ainakin ilmeisesti osaa verrytellä hevosen varsin mainiosti, jos jäykkyyttä on vain alussa? Ei hevosta ja ihmistä toki voi päikseen verrata, mutta sanon silti, että itse jos olen useamman päivän tekemättä mitään, niin aamulla ylösnousu sängystä on aivan karmeaa, minulla on useampi vanha vamma, kuten selkämurtuma, joiden vuoksi tekemättömyys on pahasta. On se nousu välillä vaikeaa muutenkin, mutta kummasti sitä vertyy, kun lähtee viemään ponit ulos, sen jälkeen kaikki muut päivän hommat sujuu jo kivutta ja helpommin. Kuten moni on jo sanonut, niin nivelrikossakin se liikunta ja lihasten kunnossapito on tärkeää, ja kun omistajalla on eläinlääkärin ohjeet ja tukihoidot vielä asiaan, niin enpä kauheasti ymmärrä tämmöistä turhaa asian puimista. Eri asia jos hevonen siellä ontuisi menemään kaiket päivät. Muutenkin olisiko asia erilainen, jos ihminen vihaisi hevostaan, eikä rakastaisi? Kysyisitkö sä sitten, että kiduttaako se sitä ratsastamalla kun inhoaa sitä niin paljon? Tuskin. Joo ihmiset pitää eläimiä liian pitkään hengissä, se ei ole harvinaista, mutta ratsastuksen alussa esiintyvä ja sitten väistyvä jäykkyys ei ole mun mielestä syy lopettaa hevosta, joka muuten (ilmeisesti) nauttii elämästään.
|