Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kimppakyyti rahastus

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.10.25 19:45:14

Voi tuhannen tulimmaista ja kymmenen salaman paukahdusta päälle! Kyllä minä nyt niin mieleni pahoitin, että savu nousi korvista ja kahvi meinasi mennä väärään kurkkuun!

Olen nimittäin aina välillä vuokrannut tallikaverin koppia, kun vien oman hevoseni klinikalle. No, sanoin hänelle jo hyvissä ajoin, että kontrolliaika olisi syksyllä ja kysyin, olisiko vuokraus taas mahdollista. Siinäpä tämä neitonen sitten hymyili ja ehdotti, että mennäänpä kimpassa, kun hänen hevosensa ei kuulemma suostu matkustamaan yksin. Ajattelin, että no mikä ettei – yhdessäpähän mennään, hyvässä hengessä ja toisiamme tukien.

Mutta kuinkas kävikään! Klinikalla vierähti aikaa niin, että päivänvalokin ehti vaihtua iltahämärään. Kaiken kukkuraksi mentiin hänen autollaan, joten minähän sitten hyväntahtoisesti tarjosin pizzat – ajattelin, että kiitokseksi ja kohteliaisuudesta, kuten ihmiset ennen vanhaan tekivät.

Ja mitä tekee tämä tallikaveri? Todellinen talounero.. No, lähettää jälkikäteen viidenkymmenen euron laskun! Siis laskun, ihan virallisesti, paperilla ja summalla!! En tiennyt, olisiko pitänyt nauraa, itkeä vai lyödä päätäni lähimpään karsinanoveen.
Minä olin varma, että se oli vitsi. Mutta ei – ihan tosissaan oli.

Kyllä on röyhkeydellä nyt oikein kultainen kehys ympärillä! Ensin tarvitsee apuani, seuraa ja tukea, ja sitten vielä kehtaa laskuttaa siitä kuin olisin ollut jonkin sortin maksullinen siipimies! Voi että kun kiehuu! Tekisi mieleni sanoa pari valittua sanaa – ja usko pois, ne eivät olisi mitään kauniita runonsäkeitä.

Re: Kimppakyyti rahastus

Lähettäjä: yhy 
Päivämäärä:   14.10.25 19:47:39

Viidellä kympillä klinikalle? Itse olisit maksanut 3-4x hinnan. Maksaisin ilomielin tuon summan.

Päivämäärä:   14.10.25 20:00:12

Mun mielestä 50e bensarahaa ja pizzan tarjoaminen on halpa hinta siitä että pääsee toisen autolla+ traikulla klinikalle.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   14.10.25 20:00:29

Wau, ihan pitsat tarjosit. Osta oma vinkka niin ei tarvi edes sitä pitsaa tarjota. Säästät sen kympin.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   14.10.25 20:02:07

Paljonko sulla ois menny bensoihin ja kopin vuokraan yksin?

Onhan hänellä kuljetusluvat kunnossa kun laskuttaa hevoskyydeistä;)

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   14.10.25 20:03:43

^ Tuohon kannattaa ehdottomasti puuttua, näin varmistaa myös sen ettei koppia saa lainaan enää ikinä. Eikä todennäköisesti keneltäkään muultakaan samalta tallilta.

Päivämäärä:   14.10.25 20:05:19

Omalla autolla olis mennyt bensoihin ja vuokraan joku ~45€

En muuten tiedä onko luvat kunnossa! Minne ilmoittaa?

Lähettäjä: ujhbjh 
Päivämäärä:   14.10.25 20:06:29

Riittää kun ilmoitit tänne. Seuraavaa provoa voit sitten miettiä hiukan pidempään.

Päivämäärä:   14.10.25 20:11:51

Jos klinikalle on yli 10km ei tuolla 45€ pääse yhtään mihinkään. Pelkästään trailerit on normaalisti alkaen 60€

Päivämäärä:   14.10.25 20:16:21

Tämä 50 euroa on varmaankin veronalaista tuloa. Kannattaa siis ilmoittaa verottajalle ettå tarkistaa onko sitä ilmoitettu asianmukaisesti. Veronkierrosta kuuluu rangaistus ankarimman kautta.

Päivämäärä:   14.10.25 20:31:27

Autoni syö kympin satasella joten kolmella kympillä menisi jo 160km .. kopin vuokra 20€ kerta

Päivämäärä:   14.10.25 20:36:08

Autosi on siis joku riisikuppi, jota ei ole tarkoitettu vetämiseen, tuolla kulutuksella ei myöskään vedetä hevosta. Toivottavasti joku käräyttää sinut liikenteessä jos auton massat ja ominaisuudet on noin paljon pielessä trailerin vetämistä ajatellen.

Päivämäärä:   14.10.25 20:38:02

Ja toivottavasti sinulle ei enää vuokrata koppia, jos siitä saa kiitokseksi kopin kulumisen lisäksi älytöntä nettihuutelua. On kyllä uskomattoman noloa, voit aina hankkia oman kaluston niin ymmärrät vähän kuluista.

Päivämäärä:   14.10.25 20:44:53

Toyota Hiace, yhy: vinkki sulle, taloudellinen ajo on erittäin suotavaa silloin kun vetää elävää eläintä.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   14.10.25 20:49:00

Mikä veturi? Paljonko kopin päivävuokra siellä suunnalla? Matka? Jos tuossa on kopin vuokrasta puolet ja dieseleistä puolet niin ei paha. Pitsa meni sitten kiitoksena kyydistä. En ulisisi kovin paljoa

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   14.10.25 20:51:28

Halpa hinta kyydistä klinikalle ja kokopäivä meni siellä

Päivämäärä:   14.10.25 21:06:29

Meni koko päivä koska tää hevonen joka ei matkusta yksin ei myöskään ollut ihan niin yksinkertainen tutkia...

Lähettäjä: TP 
Päivämäärä:   14.10.25 21:21:52

Just juteltiin kaverin kanssa näistä kyytiasioista. Molemmat omistaa hyvät kopit ja veturit. Aika paljon on vuosien varrella tullut kuskattua toisten hevosia ja vähintä mitä se kyydittävä voi tehdä, on kysyä että paljon olen velkaa. Eniten ottaa päähän nämä jotka ajattelee että parilla kympillä selviää, tai just jollain ruokapalkalla.

Aloittajan olisi kenties kannattanut kysyä etukäteen tai heti reissun jälkeen että paljonko on pystyssä. Tai ostaa se oma koppi.

Lähettäjä: Hep 
Päivämäärä:   14.10.25 21:52:28

Joo ite huolsin juuri alle 10v vanhaa vetoautoa, kuluvia osia, 2500e meni.

Aina riittää kyydin ruinaajia. Aina monta 50e lappusta saa laittaa, että tuollainen kahden tonnin huolto kuolettuu. Joo, kaikkea ei voi mitata rahassa, mutta jos pääset kaverin kyydillä eikä tarvitse hankkia omaa vetoautoa ja koppia niin @!#$ halpaa!

Meillä maksaa b-kortilla ajettavien heppisten päivävuokra 100e + dieselit, kopit 50e/vrk.

Lähettäjä: Nyt 
Päivämäärä:   14.10.25 22:18:19

Tekisi mieli sanoa, että aloittaja on itse ollut tämä kuski ja pyytänyt 50e tältä kuskattavalta :). Mutta kuskattava onkin tuohon tyyliin reagoinut hintaan. (Sarkasmia siis).50e on halpa hinta,vaikka matkaa olisi se 5km.

Lähettäjä: mää 
Päivämäärä:   14.10.25 23:02:12

Itekin oon kuskannu tarvitsijan klinikalle ja vielä takaisin, ja mitäpä sain? Kympin viinipullon, oi onnea. Enää en lähe.

Lähettäjä: ha 
Päivämäärä:   14.10.25 23:08:41

Aloittaja on joko provo tai aivan vihoviimeinen idiootti, jota ei pidä auttaa edes äärihädässä.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   14.10.25 23:18:56

Minä en anna koppia lainaan vuokralle tms edes hätäkuljetukseen ja nämä aina muistuttavat miksi. Myyn kyllä uuden hinnalla ja laitan laskun heti, jos joku sen autoonsa kytkee.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.