Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tallipaikka ja hevosen osto

Lähettäjä: qw 
Päivämäärä:   14.10.25 15:45:27

Olen ostamassa hevosta, mutta melkein pitäisi olla jo tallipaikka katsottuna valmiiksi.

Talvi tulossa ja toive päästä maneesitallille. Tallit tuskin haluavat varata paikkaa mulle ja mahdolliselle hevoselle, joka sattuu löytymään ehkä kuukauden ehkä kahden päästä, kun muitakin tulijoita olisi. Ja minä en voi alkaa etsiä tallipaikkaa vasta siinä vaiheessa kun allekirjoitan paperit uudesta hevosesta.

Onko käytäntö siis se, että maksan tyhjää karsinaa (normikarsinapaikan hinnalla) siihen asti kunnes löydän oikean hevosen?

Vaai miten ihmiset yleensä toimii tällaisissa tilanteissa? :)

Re: Tallipaikka ja hevosen osto

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   14.10.25 15:46:18

Tallipaikka hommataan ensin, monella tallilla on erikseen kylmävuokrahinta/varaushinta.

Et voi ostaa hevosta jos sinulla ei ole paikkaa minne viedä sitä. Se tallipaikka varataan ensin.

Lähettäjä: qw 
Päivämäärä:   14.10.25 15:55:33

Jes, eli kyselemään vain kylmävuokrahintaa/varaushintaa. Kiitos!

Ja näinhän minäkin kirjoitin: minä en voi alkaa etsiä tallipaikkaa vasta siinä vaiheessa kun allekirjoitan paperit uudesta hevosesta.
;)

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   14.10.25 16:05:37

Menemällä useammalle tallille jonoon ja etsimällä paikkoja, joihin mahtuu aina.Näin jos hevosen hankinnassa voi kestää pidempäänkin. Jos taas on varma, että heppa löytyy muutaman kuukauden sisällä, niin alkaamaksaa varausmaksua paikasta.

Lähettäjä: Wera 
Päivämäärä:   14.10.25 17:11:46

Meidän tallilla varausmaksu on puolet normaalista vuokrasta ja olen ymmärtänyt monessa paikassa olevan suunnilleen sama :)

Lähettäjä: Hop 
Päivämäärä:   14.10.25 17:13:30

Sopimuskysymyksiä, oon myynyt hevosen joka jäi ratsutuspaikalle kunnes uusi omistaja sai haluamansa tallipaikan. Ja olen varannut hevosta etsivälle paikan, mutta otin maksua etukäteen, koska aiemmin kävi niin että varaaja vaan katosi.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.10.25 18:11:08

Tallipaikat melko täynnä joka paikassa ainakin Pirkanmaalla joten paikka täytyy jostain varata ennen ostoa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.10.25 19:10:27

Mä asun pk seudulla ja ikinä ei ole ollut tallipaikkaa heti valmiina vaan olen etsinyt sen sitten kun hevonen löytyy. Joskus on löytynyt heti paikka ja joskus oon ajellut puol vuotta hevon kuuseen :) kunnes on vapautunut paikka lähempää/sieltä minne haluan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.