Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Väsymys painaa ja tunnit loppuu vuorokaudesta...

Lähettäjä: 1. 
Päivämäärä:   13.10.25 23:26:41

Kaipaan vertaistukea. Elämässä on tosi kiireinen ajanjakso, hoidan työtehtävää joka venyttää päiviä ja välillä kotiinkin jää vielä etähommia. Tallille on matkaa 45min suunta ja talvella vähän enemmänkin. Pimeys ja pitkät päivät pist väsyttämään ja tuntuu että olen ihan kuollut kun lopulta tulen kotiin. Tallilla siivoan boksin ja tarhan, laitan parin päivän heinät valmiiksi, ja jos jaksan, ratsastan, mutta viimeaikoina siihen ei ole ollut energiaa. Hevonen onneksi tarhaa kaverien kanssa isossa tarhassa eikä ole ainakaan vielä kerännyt mitään pöllövirtaa - mutta ei se kunto, taitotaso ja keskinäinen suhde ainakaan parempaan päin mene tätä menoa. Oikein kiva vuokraaja käy kerran arkena ja toisen kerran viikonloppuna. Olen kysellyt pystyisikö hän käymään 2x arkiviikolla, se helpottaisi omaa ajanhallintaa ja saisin viikonlopun omaan käyttöön, mutta se ei ole toistaiseksi onnistunut. Miten olette selvinneet kun tuntuu että tällä hetkellä koko hevostouhu kuormittaa ja uuvuttaa..? Tallilla ei ole mahdollisuutta täysihoitoon ja en haluaisi myöskään luopua koko harrastuksesta. Kertokaa kokemuksenne ja vinkit.. luotan että jotenkin tästä selvitään ja tämä on vaan vaihe.

Re: Väsymys painaa ja tunnit loppuu vuorokaudesta...

Lähettäjä: Kuu 
Päivämäärä:   13.10.25 23:32:47

Tutulta kuullostaa, kun omat lapset oli pieniä ja aika ja voimat meni siihen. Me laitettiin hevonen ylläpitoon pariksi vuodeksi, ja otettiin se sen jälkeen aiempaa paikkaa lähemmäs, jolloin ei mene turhaa aikaa matkoihin, näin säästyi tunti joka tallireissulta. Tallipaikka oli kalliimpi, mutta toisaalta bensaa säästyi. Otettiin vuokraaja joka teki myös tallityöt niin tuli vapaapäiviä. Tallikaverilta sai apua jos tuli yllättäviä muutoksia tai lapset oli kipeinä tms (tämä tietenkin korvattiin heille niin auttoivat jatkossakin!).

Voimia ja mieti mm. voisitko saada hevosen lähemmäs tai ottaisitko toisen vuokraajan?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.10.25 23:33:57

Joskus on aivan ok lopettaa ja keskittyä muuhun, jos harrastus ei anna kuin stressiä. Mieti rehellisesti onko realistista että tilanne helpottaa lähitulevaisuudessa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.10.25 23:34:32

Olisko toinen vuokraaja lisänä avuksi nyt alkuun ainakin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.10.25 23:46:35

45min suuntaansa on älyttömän paljon. Se on myös iso kuluerä. Jos käyt tallilla viidesti viikossa niin jo pelkkiin matkoihin menee 7,5 tuntia viikossa! Yritä löytää jostain tallipaikkaa lähempää niin hevoseen menevä aika ihan helposti puolittuu.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   13.10.25 23:55:40

Mulla oli pahimmillaan hevonen niin kaukana, että matkoihin tuhlaantui liki 2h ja se tappoi kaiken ilon koko touhusta. Uuvutin itseni ja oli niin myöhään kotona että suunnilleen vaan kaaduin sänkyyn. Tallilla en jaksanut tehdä kuin minimijutut. Eli ei mitään järkeä. Ehdottomasti hevonen lähemmäs tai sitten muuta itse lähemmäs tallia, jos se on mahdollista. Meillä tingittiin vähän tallin mukavuuksista, mutta ajomatka on vaan 20 minuuttia. Tsempit :)

Lähettäjä: 1. 
Päivämäärä:   13.10.25 23:57:40

Kiitos tähän astisista viesteistä. Oon tehnyt paljon ajatustyötä mitä nyt kannattaisi tehdä. Hevosesta en tosiaan haluaisi luopua mutta pakko tätä on jotenkin järkeistää. Ja helpottaa jo sekin, että tämän ahdistuksen aiheen kirjoittaa sanoiksi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.