Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten jaksatte pettymyksiä?

Lähettäjä: Väsynyt 
Päivämäärä:   13.10.25 21:07:33

Otsikossa kysymys. Miten jaksatte tämän lajin jatkuvia, isojakin pettymyksiä? Vaikka haluaisit vaan harrastella, sekin tuntuu mahdottomalta. Omat ei toimi tai sairastaa, vuokrahevoset myydään alta, yksi ontuu, puuttuu kenkiä, ihme sairastumisia.
Yks hyvä päivä ja sillä pitää elää 10 huonoa.
Olen väsynyt.

Re: Miten jaksatte pettymyksiä?

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   13.10.25 21:14:12

No tällä hetkellä en enää jaksakaan, vaan haluaisin laittaa viimeiset hepat taivaslaitumille ja tallin ovet kiinni. Hengähdystauon jälkeen tilanne voisi näyttää toiselta. Jotenkin tuntuu sydämettömältä lopettaa nuo oloneuvokset, joista ei ole kunnon harrastamiseen, mutta onhan se kallista maksaa hevosten katselusta ja lannan luonnista satoja euroja kuussa eikä ikinä pääse mihinkään (matkalle sen enempää kuin kunnolla ratsastamaankaan).

Lähettäjä: Kk 
Päivämäärä:   13.10.25 21:14:37

Hanki joku toimen harrastus hevosten vierelle.
Itellä hevoset koti pihassa, mutta harrastan joka vikko montaki päivää muita juttuja. Talvella lasketten ja kesällä purjehdin ja vapaa sukellan. Näissä lajeissa ei ehdi ajatella hevosia. Näiden jälkeen on ihana mennä takas tuttuun turvalliseen talli arkeen.

Lähettäjä: loppu:) 
Päivämäärä:   13.10.25 21:32:33

“Hanki joku toinen harrastus hevosten vierelle”. Ehdottomasti tämä.

Olen sinällään huono tsemppari, koska itse päätin nyt lopettaa harrastukseni tähän. Mutta ehkä voin antaa vertaistukea.

Olen aikuinen harrastaja ja mulla on aina ollut sammumaton palo hevosiin. Olen valitettavasti syntynyt vähävaraiseen perheeseen, josta ei ollut mahdollista päästä oikein mihinkään, ei kalliille ratsastuskoululle, valmennuksiin ja omasta hevosesta puhumattakaan. Näihin vuosiin on mahtunut yrittämistä ja aivan kaikkensa antamista. Olen tehnyt aivan jäätävät määrät töitä jo yhden maastoreissun eteen. Kuntoutin ja uudelleenkoulutin itselleni hevosen ns. “aseen piipun päästä”, ja kun hevonen olikin kiva ja hieno, se otettiin alta pois omaan käyttöön.

Ja tämä tilanne eri muodoissa on toistanut itseään jatkuvasti. Puhutaan, että tekemällä töitä unelmiensa eteen voi saavuttaa jotain, mutta sehän on paskapuhetta. Parikymmentä vuotta olen rakentanut suhteita, todistanut itseni, osaamiseni ja mun aidon palon tähän hommaan, ja joka kerta se työpanos on kyllä otettu vastaan, mutta todella vähän hyvää annettu takaisin. Mutta mukavaa jutella siitä, kuinka “työmoraalit” ovat kadoksissa ja “aidot hevostytöt” hävinneet. Eihän tällaista kukaan enää jaksa.

Vihdoin ja viimein olen oppinut ja hyväksynyt, että jos ei ole omaa, ei ole harrastusta. Laitoin tallikamat kaappiin ja aloitin salilla käymisen. Eihän se ole sama, mutta on ehdottomasti pitänyt minut järjissäni.

Päivämäärä:   13.10.25 21:35:43

Harrastan muutakin, ei ole siitä kiinni, ymmärrän kyllä pointin.
Jepin näkökulman ymmärrän myös, jos ei joutohevosella ole edes seurahevosen virkaa niin poishan ne pitäis laittaa. Seurahevoseksi kun kelpaa ihan käyttökuntoinenkin kaveri.
Pitkä talvi edessä kun jo lokakuussa ahdistaa ja ärsytttää. Ja mä siis kyllä jaksaisin ja viitsisin kun olis vaan hevonen jolla jaksaa ja viitsii. Ärsyttää.

Päivämäärä:   13.10.25 21:38:22

Loppu
Just noin. Ihan tismalleen noin!
Hienosti tiivistetty.
Yksi projekti on vielä, sen katson loppuun ja sitten saa olla.

Lähettäjä: Loppu:) 
Päivämäärä:   13.10.25 22:28:10

Tämä on tosi ikävä tilanne. Toivon kyllä, että sun projekti onnistuu!

Välttelin ja vieroksuin kovasti ajatusta siitä että laitan vain kamat naulaan -etenkin kun se halu kytee edelleen sisällä. Jossain vaiheessa vain palaa niin loppuun, ja tulee todettua että jotkut asiat eivät vain tapahdu, kuten työllä ei saa muuta kuin työtä lisää. Oppimaansa ei kuitenkaan unohda, ja paluu harrastukseen on mahdollista myöhemminkin. Tauko ei vahingoita, ehkä jopa parantaa.

Tsemppiä. ♥

Päivämäärä:   13.10.25 22:39:05

Kiitos Loppu :)

Palautit uskon ihmisyyteen. Jatkuvien negatiivisten kokemusten virta ei voi olla hyväksi kenellekään, silti se palo sisällä on jotain sellaista mikä ei ikinä sammu. Ja se toivo: josko tänään. Mutta kun se tänään ei nyt ota tullakseen on viisain vaihtoehto varmaankin luovuttaminen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.