Lähettäjä: Täti Moonika
Päivämäärä: 12.10.25 18:52:21
Olen viidennelläkymmenennellä oleva täti, jolla on pitkä hevostausta: hoitohepoja, ratsastuskoulutunteja, vuokriksia ja omiakin on ollut. Nyt olen tullut harrastuksessani siihen vaiheeseen, että haluan harrastaa mukavasti, turvallisesti ja laadukkaasti. Vuokriksia valmennusmahdollisuudella ei tunnu olevan saatavilla, joten olen kysellyt mahdollisuutta aloittaa säännöllisen harrastuksen ratsastuskoulun pienryhmässä tai yksityistunneilla. Kyseisellä tallilla on pari hyvin osaavaa ja suosittua hevosta ja olen sanonut, että haluan harrastaa niillä ja jos tunneille ei voi samalle ihmiselle antaa aina tiettyä hevosta, niin voin kyllä maksaa sitten siitä yksityistunnista. Tätä ei tunnuta ymmärtävän ollenkaan. "On hyvä ratsastaa erilaisilla hevosilla". No niin varmasti on ainakin silloin, kun harrastus on vielä alussa. Mutta minä olen epäilemättä jo tämän harrastusuran ehtoopuolella. "Haluan nähdä sinut erilaisten hevosten selässä ". Miksi? Jos hevonen on sopivan kokoinen ja sen kanssa menee myös opettajan mielestä hyvin, niin miksi opettaja haluaa nähdä minut eri hevosten selässä.
Missä vaiheessa sitä voi vain harrastella ilman sen erityisempiä tavoitteita? Minä osaan ratsastaa hevosystävällisesti ja olen heB- hyvänä päivänä jopa lähes heA. Se riittää minulle. Luulisi yrittäjän olevan vain tyytyväinen, jos joku maksaa yksityistunnista, hoitaa hevosen hyvin, liikuttaa sen niin, että se liikkuu oikein JA vieläpä tekee sen kaiken tyytyväisenä ja hymyillen. Mutta ei, ei ole ainakaan täällä maan kolkassa tähän mahdollisuutta ilman säännöllisesti toistuvaa keskustelua siitä, että "pitää mennä erilaisilla hevosilla"...
|