Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Heppasomet menee pilalle heti, kun

Lähettäjä: =\ 
Päivämäärä:   11.10.25 14:40:29

... yhteistyökuviot alkaa. Aiemmin on tehty rehellisiä postauksia omasta elämästä, mutta sitten alkaa tulla näitä "ennen vihasin sateella ratsastamista, mutta nyt kun meillä on tämä @jokuheppatarvikekauppa sadetakki käytössä, on sadekelit oikeastaan mun suosikkeja! <3" -tyylisiä juttuja. Tai sitten vaan esitellään, mitä kaikkea tarpeetonta kamaa nyt on saatu. "Unboxaa tää @jokutoinenheppatarvikekauppa paketti mun kaa!"

No en hitossa, vaan sen sijaan valitsen napin"unfollow". Haluan kivaa kontsaa harrastamisesta, en mitään krääsää ja mainontaa. Se on oikeastaan aika noloa.

P.S. En ole kateellinen, mulla on varaa ostaa varusteeni itse.

Re: Heppasomet menee pilalle heti, kun

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.10.25 15:11:15

Tästä syystä seuraan vain sellaisia tilejä missä ei ole jatkuvaa mainostusta.

Päivämäärä:   11.10.25 15:12:10

Ihan totta, en jaksa itsekään yhtään lukea tämmöisiä. Tietenkin ymmärrän että ahkera somettaja haluaa saada rahaa jos se on mahdollista. Mutta täytyy myös sanoa että yhdenkään tällaisen mainoksen perusteella en ole ostanut yhtään mitään. Yksityisyrittäjiä seuraan kyllä ja se ei niin paljon häiritse, kun olen itse sen toiminnan valinnut seurattavaksi.

Lähettäjä: Lintsi 
Päivämäärä:   11.10.25 15:13:31

Relatkaa! Mä olen itseasiassa ostanut heinäkaapin yhden somettajan kerrottuaan kokemuksia siitä ja myös hankkinut jotain lisiksiä joita somettajat mainostaneet :)

Lähettäjä: Pireq 
Päivämäärä:   11.10.25 15:20:18

On eri asia kertoa kokemuksia tuotteesta kuin mainostaa sitä kaupallisena yhteistyönä.

Kun mainostaa jotain tuotetta ilman hyötyä, on kokemukset rehellisiä ja voi kertoa myös huonoja puolia. Kaupallisissa yhteistöissä tekstit on aina turhaa liibalabaa, eikä missään ole mitään huonoja puolia koskaan, eikä niitä julkisesti kerrota, vaikka kysytäänkin.

Lisäksi nämä kaupalliset mainostajat ei osaa edes kertoa hyviä puolia. Saattavat mainostaa, että tämä uudistettu tuote on parempi kuin edeltäjänsä, mutta mitään vertailua tai parannuksia eivät osaa sanoa. Vastaus on aina "Kokeile itse :)". No en kokeile. Jos ei osaa sanoa mitään parannuksia, niin silloin se tuote ei ole yhtään edeltäjäänsä parempi vaan yleensä täysin päinvastoin! :D

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   11.10.25 15:41:58

Jep. Loppuu seuraaminen välittömästi.

Myöskään en jaksa niitä vink vink miten ois yhteistyö -postauksia. Välittömästi painan unfollow tai sitten skippaan kyseisen somettajan tarinat.

Päivämäärä:   11.10.25 15:47:14

Sama täällä. Lopetin aikoinaan blogien seuraamisen kun tuli kaupallinen yhteistyö mukaan.

Päivämäärä:   11.10.25 16:07:55

Merkeistä joita sometyrkyt esittelee tulee vain noloja.
Loppuu somettajan seuranta ja jää tuotteet kauppaan eli kukaan ei voita. Paitsi luonto ja lompakkoni.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.10.25 16:32:36

Tämä koskee melkein kaikkia sometilejä

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   11.10.25 16:51:11

Mainokset voi tehdä myös viihdyttävästi.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.10.25 17:33:12

Rehellisiä kommenttia tuotteista ei somesta löydy. Joko kyseessä on maksettu mainos ja jos ei lle, niin kukaan ei uskalla kertoa ei-yhteistyötuotteistakaan huonoa kokemusta koska silloin uusia yhteistöitä ei muiltakaan merkeiltä tule. Eli kaikki pitää itse kokeilla tai tietää muuten. En muuten ostakaan enää mitään.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   11.10.25 17:38:09

Q: vois mutta ei osata sitäkään

Lähettäjä: Some 
Päivämäärä:   11.10.25 17:41:52

Ajatelkaa niin, että ne yhteistyöpostaukset ei ole teiltä pois. Jos se somettaja tekee aktiivisesti teitä kiinnostavaa ja laadukasta somea, niin onko se niin kamala asia, jos hän joskus näkyvyyttä vastaan saa sen loimen tai lisäravinnepurkin ilmaiseksi?

Se iltalehtikin on ilmainen selata netissä, koska siellä uutisten välissä on mainoksia ja kaupallisen yhteistyön artikkeleja. Ne voi jättää lukematta ja siirtyä seuraavaan. Vai lopetatteko iltalehdenkin lukemisen kokonaan, kun näette sivustolla mainoksen?

Lähettäjä: =/ 
Päivämäärä:   11.10.25 18:17:58

Some: No ongelma on juuri siinä, kun ei enää tehdä kiinnostavaa ja laadukasta somea, vaan yhteistyöpostauksia ja satunnaisia pelkkiä kuvapostauksia.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   11.10.25 18:22:57

Juurikin niin, ei ole mielenkiintoista seurattavaa enää kun jokatoinen postaus on jotain mainosta johonkin suuntaan.

Päivämäärä:   11.10.25 18:33:24

Mua ärsyttää nimenomaan se, että joka ikinen yhteistyössä saatu tuote arvostellaan samalla tavalla ja samoin sanoin.
Kaikki on ihan tosi super hienoa ja laadukasta, upean väristä, täydellisesti istuvaa. Katseenkääntävää, tyylikästä ja ihan tosi hienoa. Kaikki on IHAN TOSI jotain, yhdenkään vähä-älyisen somettajan tajuamatta, että noita kahta sanaa ei kuulu yhdistää tuolla tavalla. Se tuote on joko ihan kiva tai tosi kiva, ei ihan tosi kiva.

Ymmärrän, ettei yhteistyössä saatuja tuotteita ole tarkoitus arvostella negatiiviseen sävyyn, mutta olisi nyt edes jotain omaperäistä niissä arvosteluissa, eikä aina vaan samaa kuraa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   11.10.25 18:59:21

Ihan tosi kiva (tai huono) on täysin normaalia puhekieltä 25-35v ikäluokalla. Sillä "ihan" korostetaan että tämä IHAN TOSI on TOSI KIVA (tai huono).

Ihan-sanaa käytetään omassa ikäryhmässä muutenkin paljon. Ihan tosi, ihan oikeesti, ihan varmasti, ihan hitosti...

Päivämäärä:   11.10.25 19:02:28

Itsekin kuulun tuohon ikäryhmään eikä ole normaalia puhekieltä vaan nimenomaan tässä vuoden-parin sisällä herännyt ja trendannut jankutus. Tietenkin se tarttuu käyttöön, kun jokaisen somettajan kertomana kaikki on ihan tosi jotain.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   11.10.25 19:15:13

Jaa, mun piireissä on puhuttu näin ainakin 10 vuotta.

Lähettäjä: norah 
Päivämäärä:   11.10.25 19:27:33

Hyvän somen tekeminen on taitolaji, erityisesti kun pitäisi vielä osata markkinoida yhteistyökumppania siinä samalla. Kaikki ei sitä osaa, silloin tehdään juuri tuollaisia överiksi meneviä yhteistyöpostauksia jne.

Lähettäjä: No niin no 
Päivämäärä:   11.10.25 19:27:56

Miten naiivia porukkaa täällä kirjoittaa? Millä te luulette, että somea ammatikseen tekevät (hevospiireissä niitä tuskin Suomessa on) tulevat toimeen :D ne yhteistyöt ja mainoskampanjat on niiden ihmisten työ ja palkka. Siinä on sitten eroa mainostaako joku mitä vaan pyllystä perämoottoriin ja joku toinen vain niitä asioita minkä takana oikeasti seisoo.

Päivämäärä:   11.10.25 19:47:19

Sama ongelma kuin blogeissa.

Heppasomet(tai mikä tahansa tili) on kiinnostavia kun niitä tehdään koska halutaan kertoa siitä arjestaan.

Sitten kun kiinnostava tili saa seuraajia niin mainostajatkin kiinnostuvat ja yht äkkiä ne tilien pitäjät eivät haluakaan kertoa siitä arjestaan vaan tehdä somea työkseen ja sehän muuttaa kaiken.

Seurasin aikanaan lapsiperheblogeja ja suurimmalla osalla se kulta-aika oli se alku ja keskivaihe. Ja alamäki alkoi kun mukaan tuli kaupalliset yhteistyöt.

Itse myös lopetan seuraamisen jos tili on jatkuvaa mainosta.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   11.10.25 19:51:18

Mikä on jatkuvaa mainosta?

Lähettäjä: Sennu 
Päivämäärä:   11.10.25 20:01:10

Jos mainokset häiritsee, niin face, Insta, hevostalli, oikeastaan koko netti kiinni, samoin kaupalliset televisiokanavat, eikä sanomalehtiäkään voi lukea. Voisko olla, että se ärsytys löytyy sieltä omasta itsestä eikä itse mainoksista.

Päivämäärä:   11.10.25 20:07:07

Höpö höpö, ihan joka heppasomettajalla jota seuraan on oikea palkkatyö ja some mainitaan nimenomaan harrastuksena. Ei kukaan tee duunia sadetakkipalkalla. Satunainen unboksaus vielä menee mutta todella usein mainokset menee arjesta kertomisen edelle ja se on harmi.

Lähettäjä: Mainos 
Päivämäärä:   11.10.25 20:17:38

"Lähettäjä.

Päivämäärä11.10.25 20:07:07

Höpö höpö, ihan joka heppasomettajalla jota seuraan on oikea palkkatyö ja some mainitaan nimenomaan harrastuksena. Ei kukaan tee duunia sadetakkipalkalla. Satunainen unboksaus vielä menee mutta todella usein mainokset menee arjesta kertomisen edelle ja se on harmi."

Miten sä luulet että se sometyö alkaa? Että yhtäkkiä lopetetaan kaikki muu työ ja toivotaan parasta? Kannattaa varmaan tutustua tähän nykypäivän mainostamiseen ja markkinointiin ja miten tullaan someammattilaiseksi. Ja kuten yllä mainittu, miettisin itsekin miksi somemainonta ärsyttää juuri itseä, vai onko se joku muu mikä siellä häiritsee? Kaikki some on täynnä mainoksia, tervetuloa nykypäivään.

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   11.10.25 20:17:43

Kuka mainostaa jatkuvasti?

Päivämäärä:   11.10.25 20:19:32

Ei mua ainakaan häiritse. Jos joku mainostaa tuotetta, joka ei mua kiinnosta, ohitan julkaisun/storyt. Sitten kun on joku itseä kiinnostava aihe, katson kyllä arvostelut jne.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.