Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ilkeintä mitä toinen hevosihminen on tehnyt

Lähettäjä: Orava 
Päivämäärä:   10.10.25 20:55:01

Mikä on kaksinaamaisinta tai ilkeintä mitä toinen hevosihminen on sinulle tehnyt. Tarvitsen muistutuksen, miksi en halua palata tuohon yhteisöön. Ja tietysti niin ettei ketään voi tunnistaa!

Re: Ilkeintä mitä toinen hevosihminen on tehnyt

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   10.10.25 21:25:45

Pienellä tallilla tallikaveri tuli ilmeisesti kateelliseksi, kun nuori hevoseni rupesi pärjäämään hänen hevostaan paremmin kisoissa ja valmennuksissa valmentaja kehui. Aiemmin maastoiltiin paljon yhdessä ja kuljettiin yhteisillä kyydeillä kisoihin. Yhtäkkiä nämä kaikki loppuivat... Tuli vähän kurja fiilis.

Lähettäjä: Burn 
Päivämäärä:   10.10.25 21:25:46

Jätti hoitamatta hevoseni, joka oli ylläpidossa.

Lähettäjä: Shetukan omistaja 
Päivämäärä:   10.10.25 21:30:03

Oli istunut ja ratsastanut salaa tallinpihalla shetlanninponillani. Aikuinen nainen n 60kilonen!! Kyllä suututti! Mutta tästä jo 20v, mutta kuitenkin. Hyi!! Sairasta!

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   10.10.25 21:30:34

No aina väitetään, ettei sitä ja tätä olla sanottu. Monesti harmittomia asioita, mutta taustalla kaksinaamaisuutta. kaiken voi muotoilla niin, että ”joku on ymmärtänyt väärin”. Todella taitava manipuloija kietoo kaiken sormiensa ympäri, tekee itsestään tärkeän. Auttaa jos viitsii ja käyttää aseena sitä kun ei jaksakaan auttaa tai puuttua. Usein nimittäin puuttuu ihan kaikkeen. Nauttii siitä kun saa jonkun kutsumaan eläinlääkärin paikalle, jotta voi sen jälkeen kertoa, että tätähän minä sanoin ja tähän auttaa se ja se (vaikkei olisi sanonut) ym.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.10.25 21:30:56

Vääristellyt sanomisiani tallinomistajalle, joka laittoi väkensä vahtimaan tekemisiäni ja naljailemaan.

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   10.10.25 21:35:40

Mulla myös kokemusta mahdollisesta kateudesta. Sain alkaa ratsastaa tallin hankalaa hevosta, jolla oli mennyt sahaaja hyvin pitkään. Hevonen heilutteli jo varmaan lihasmuistista päätään puolelta toiselle. Minä pidin tasaisen tuntuman ja ratsastin jalasta eteen. Muutamien kuukausien päästä moni asia parani, mutta tuo pään liikuttaminen karsiutui kaikista hitaimmin, vaikka sai voimaa ja ”tekemistä” muualle. Valmentaja kehui edistystä ja tallissa sitten yksi rouva sitten totesi tahallaan toiselle henkilölle (haluten, että kuulen), kuinka ”se on kyllä jännä kun tuon hevosen saa toiminaan vain vemputtamalla päätä puolelta toiselle”

Lähettäjä: Lupu 
Päivämäärä:   10.10.25 21:36:07

Joskus kauan sitten tutullani oli pari hevosta täysihoidossa jollain tallilla. Oli ilmoittanut vaihtavansa tallipaikkaa muuton takia, niin tallinpitäjä oli samantien jättänyt hänen hevosensa täysin hoitamatta, ja tutun oli pitänyt itse käydä tekemässä kaikki. Eikä ole ainoa tällainen tapaus hevosmaailmassa, josta olen kuullut.

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   10.10.25 21:46:55

Minusta laitettiin perätön juoru liikkeelle tallin omistajalle, joka johti tallipaikkani irtisanomiseen. Omistaja ei edes kysynyt minun kantaani asiasta. Mutta toisaalta hyvä näin, päästiin parempaan talliin missä on nykyään ihan mahtava ilmapiiri.

Lähettäjä: Jeps 
Päivämäärä:   10.10.25 21:54:26

Hevosihmisissä on niin paljon ilkeitä tyyppejä että jos olisin piireistä lähtenyt, niin todellakin pysyisin poissa. Ei mitään rotia eikä rajoja sille miten huonosti voi käyttäytyä.

Lähettäjä: Pii 
Päivämäärä:   10.10.25 22:24:17

Tallinpitäjä leikkasi fiskarseilla hevoseni maha- ja partakarvat koska tekivät hevosesta ’kuppaisen’ näkösen ja naapureilta voisi tulla valituksia. Hevosella oli cushing joten karva oli mitä oli. Kuitenkaan se ei hevosta häirinnyt..

Ilman lupaa ja puhumatta. Ja leikkuujälki ihan hirveä. Tässä tallissa ei oltu kauaa..

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   10.10.25 22:24:51

Harrastanut tietoista, suoranaista eläinrääkkäystä jättämällä hevosen kivun hoitamatta kun olin poissa, sanoi että on kuulemma kosto jostakin

Lähettäjä: huhhu 
Päivämäärä:   10.10.25 22:27:05

Tällaiset tarinat saa aina ihmettelemään muiden ihmisten pikkumaisuutta ja suoraa veemäisyyttä. Maailmassa on ihan riittävästi ikäviä asioita ja elämä rankkaa muutenkin, niin miksi pitää hankaloittaa vielä lisää.

Mulle on oltu varmaan kateellisia, muuta syytä on vaikea keksiä, paitsi luonnevikaisuus. Olen joutunut sietämään syrjimistä ja töykeyttä sen vuoksi. Lisäksi oon joutunut sietämään sitä myös heti onnettomuuden jäljiltä. Toiset on äärimmäisen taitavia manipuloimaan. Tälläistä esittämistä olen saanut seurata aika läheltä monta vuotta, koitan vain itse pysyä erossa. Joo ja erehdyin joskus sanomaan yhdelle teinille, että tuo tapa hevosen kanssa on vaarallista, ei ollut edes oma hevosensa. Sivullisille ei onneksi silloin käynyt kuinkaan. Mutta otti tämän jonain julkisena nöyryytyksenä ja vanhemmat vielä vuosienkin jälkeen veetuilevat minulle minut nähdessään. Veetuilu on juuri sellaista pientä, johon on vaikeaa antaa takaisin. Jos ystävällisesti tervehdin tämä nyt jo aikuinen teini kääntää vain päänsä pois :D Tallipitäjälle kyllä ollaan niin enkelinä, että oikeasti kuvottaa koko perhe.

Yksi hevosalan työnantaja oli niin kovasti kieli ruskeana muutamalle asiakkaalleen ja apurilleen, että omien työntekijöiden hyvinvointi oli täysin toissijaista. Työntekijät sitten jäivätkin pitkälle sairaslomalle, mutta apureilla menee oikein hyvin.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   10.10.25 22:34:04

Kamalimpia ne jotka voi satuttaa hevosta tai kiusata hevosta. Kaksinaamasinta on valehtelijat, edessäpäin ystäviä takanapäin puhutaan peetä

Päivämäärä:   10.10.25 22:41:08

Lähettäjä??

Päivämäärä10.10.25 22:34:04

Kamalimpia ne jotka voi satuttaa hevosta tai kiusata hevosta. Kaksinaamasinta on valehtelijat, edessäpäin ystäviä takanapäin puhutaan peetä

Tämä x 100!! Ne peenpuhujat oppii vuosien saatossa vähän haistamaan ja pysyy kaukana, muttei aina kaikkia...

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.10.25 22:41:52

Onpa positiivinen aloitus ja ketju.

Päivämäärä:   10.10.25 23:41:56

Yhyy. Jaksoit kumminkin lukea.

Lähettäjä: × 
Päivämäärä:   10.10.25 23:48:55

Ilmoitti työnantajalleni minun käyneen sairaslomalla siivoamassa hevoseni karsinan. Samalla kun itse oli sairaslomalla siivoamassa hevosensa karsinan. :D

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.10.25 23:56:05

Yhyy. No en todellakaan jaksanut lukea mitään muuta kuin aloituksen. Yhyy. Kommentoida jaksaa aina.

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   10.10.25 23:58:33

Kyllä ne kurjimmat ovat olleet sellasia, kun ihminen on kostanut HEVOSELLE jotain. Jättänyt viemättä tarhaan, laittanut kerran räntäsateeseen ja myräkkään klipatun hevosen pelkällä ohuella sisäloimella (ulkoloimi oli ovessa valmiina) jne. Aivan järjettömän prseestä tuollanen käytös! Olkoot niin idiootti minua kohtaan kuin haluaa, mutta hevoselle ei kosteta ihmisten välisiä ongelmia. Ikinä. ONNEKSI ei tämän ihmisen kanssa enää tarvitse (toivottavasti ikinä) olla tekemisissä. Oli niin pahanilmanlintu.

Nykyään käyn sellaisilla talleilla, ettei tule mieleenkään kenenkään käyttäytyvän näin. Tallilla viihtyy, eikä tarvitse varoa ihmisiä tai toivoa, ettei tietty ihminen osu kohdalle. Aika parasta siis!!

Lähettäjä: Jee 
Päivämäärä:   11.10.25 00:26:59

Eräs mt-häiriöinen matami on kuuluisa siitä, että tekee kiusallaan elsuja, rikosilmoituksia, lasuja ja milloin mitäkin valituksia/ilmiantoja heistä, kenen kanssa mennyt sukset ristiin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.