Lähettäjä: huhhu
Päivämäärä: 10.10.25 22:27:05
Tällaiset tarinat saa aina ihmettelemään muiden ihmisten pikkumaisuutta ja suoraa veemäisyyttä. Maailmassa on ihan riittävästi ikäviä asioita ja elämä rankkaa muutenkin, niin miksi pitää hankaloittaa vielä lisää.
Mulle on oltu varmaan kateellisia, muuta syytä on vaikea keksiä, paitsi luonnevikaisuus. Olen joutunut sietämään syrjimistä ja töykeyttä sen vuoksi. Lisäksi oon joutunut sietämään sitä myös heti onnettomuuden jäljiltä. Toiset on äärimmäisen taitavia manipuloimaan. Tälläistä esittämistä olen saanut seurata aika läheltä monta vuotta, koitan vain itse pysyä erossa. Joo ja erehdyin joskus sanomaan yhdelle teinille, että tuo tapa hevosen kanssa on vaarallista, ei ollut edes oma hevosensa. Sivullisille ei onneksi silloin käynyt kuinkaan. Mutta otti tämän jonain julkisena nöyryytyksenä ja vanhemmat vielä vuosienkin jälkeen veetuilevat minulle minut nähdessään. Veetuilu on juuri sellaista pientä, johon on vaikeaa antaa takaisin. Jos ystävällisesti tervehdin tämä nyt jo aikuinen teini kääntää vain päänsä pois :D Tallipitäjälle kyllä ollaan niin enkelinä, että oikeasti kuvottaa koko perhe.
Yksi hevosalan työnantaja oli niin kovasti kieli ruskeana muutamalle asiakkaalleen ja apurilleen, että omien työntekijöiden hyvinvointi oli täysin toissijaista. Työntekijät sitten jäivätkin pitkälle sairaslomalle, mutta apureilla menee oikein hyvin.
|