Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Talliloimi ulkoloimena

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   9.10.25 19:16:59

Millaisessa käytössä teillä on esim 200g talliloimi? Mulla on varsa nyt pihatossa ja sieltä tuli viestiä että voisinko hankkia varsalle pari loimea 0-300g täytteellä ajatuksella että kun sataa vettä ja talvella on kuitenkin pakkastakin. Oon katsellut Horsewarea ja Bucasta ja kummastelen nyt tätä kun on ulkoloimia ja sitten on "stable sheet" loimia jossa on kuitenkin täyte esim: 200g. Miyä eroa näillä loimilla on ja millaisessa käytössä näitä pidätte? Itse käsitän että stable sheet olisi karsinassa pidettävä, mutta kun niitä näyttää olevan kaulakappaleellakin ja jopa 300g, niin miksi ihmeessä. Tunnen itseni tosi tyhmäksi :D

Re: Talliloimi ulkoloimena

Lähettäjä: Nooni 
Päivämäärä:   9.10.25 19:22:33

Talli loimet ei pidä vettä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.10.25 20:04:32

Talliloimet ei pidä vettä ja joissain on ulkopinta niin heikkoa materiaalia, ettei se kovinkaan pitkään kestäisi ehjänä tarhassa, jos hevonen piehtaroi tai kaverit tykkää repiä. Talliloimia pidetään klipatuilla hevosilla tai hevosilla, jotka asuvat kylmässä tallissa. Jotkut käyttää talliloimea ulkoloimen alla, kun on kovemmat pakkaset, jos ei omista tarpeeksi paksua ulkoloimea.

Päivämäärä:   9.10.25 21:53:23

No suositelkaa sitten hyvää ulkoloimea jolla pärjäisi talvellakin. Puoliverinen 2-vuotias, ei klipata. Tuo talliloimi ei varmaan ole sitten meille passeli jos ei kerta pidä vettä. Ja mielellään hankkisin siis vähän ohuemman nyt syksyyn ja paksumpi talveksi. Ja ei mitään ylikalliita koska saattaa vaikka repiä, yhden fullneck fleecen laittanut atomeiksi mutta kaikki muut antanut olla.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   9.10.25 23:05:31

Mulla toimeliaalla pihattohevosella Horseware Rambot. On ylikallis, mutta materiaali kestää eikä ole hajonnut kunnon painissakaan, pitää vettä hyvin ja kuivuu nopeasti. Linerillä saa lisää täytettä, ei tarvitse ostaa montaa eri paksuista. Ja pitää hyvin arvoa jälleenmyyntiä ajatellen hevosen kasvaessa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.10.25 23:08:06

Horseware

Päivämäärä:   9.10.25 23:18:06

Horsewareista kiinnostelis ihan tarkka malli? Bucas myös, toki muitakin merkkejä saapi mainostella.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.10.25 23:19:49

kaulakappaleelliset paksut talliloimet voi olla paikallaan esim. ulkokarsinassa asuvalla hevosella, eli on säänsuojassa mutta kylmässä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.10.25 23:25:33

Sä siis omistat varsan, mutta et osaa loimittaa hevosta tai tiedä mitä eroa on ulko/sisäloimella :)

Lähettäjä: Morjensta pöytään 
Päivämäärä:   9.10.25 23:29:09

Pohdin kans, et hyvillä lähtökohdilla on varsa hankittu jos ei näin yksinkertaista asiaa tiedä....

Lähettäjä: Rem 
Päivämäärä:   9.10.25 23:50:47

2 vuotiaalle vatsalle ei varmaan kannata hankkia mitään kalliita loimia, jäävät pieneksi pian ja saattavat mennä rikki. Kirppiksiltä katselisin sopivat.
Sadeloimi jollain ohuehkolla vuorella varmaan paras.

Päivämäärä:   10.10.25 00:31:23

No ihmettelijöille ihan tiedoksi että kyllä tässä on ihan koko ikä tehty hevosten kanssa töitä mutta koska olen tyhmääkin tyhmempi ravi-ihminen ja tähän saakka käyttänyt omilla hevosilla loimina ainoastaan kuivatusloimia ajon ja pesun jälkeen, sadeloimia ja eri paksuisia ulkoloimia niin ei ole tullut näihin talliloimiin tutustuttua lainkaan. Enaimmäinen ihan ratsusukuinen ratsuvarsa on omistuksessa joka on pihatossa ratsutallilla ja siellä tädit puhuu suu vaahdossa näistä 200g talliloimista ja siksi kyselen kun en itse ymmärrä miksi sellaista käyttäisin kun oma ymmärryskin sanoo ettei se pidä vettä. Omat klipatut ravuritkin puettu sisällä back on trackkiin. Loimia omistan useita mutta kun yksikään ei ole talliloimi. Varmaan pakko sellainen hankkia niin ratsutäditkin minut hyväksyy :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.