Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pääseekö missään vaan hoitamaan hevosia

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.10.25 12:44:15

Ratsastukseen ei ole juuri nyt varaa, ja muutenkin ihan vaan hevosten hoito ja niiden seurassa oleminen kiinnostaa.

Järjestetäänkö missään pk-seudulla sellaisia ratsastustunnin tapaisia kursseja, joissa sen sijaan pääsisi hoitamaan ja käsittelemään hevosia, sekä oppimaan tallihommia? Kuten karsinan siivousta vaikkapa. Kyllä, olisin siis valmis maksamaan tämmöisestä. Tietenkään mitään tonnia per kausi ei ole mahdollista maksaa.

Taustatietona: minulla ei ole kuin satunnaista hevostelukokemusta, eli siis en osaa vielä mitään. Hoitohevosta ei siis kannata suositella, en halua pilata kenenkään hevosta epäjohdonmukaisella ja osaamattomalla käsittelyllä.

Re: Pääseekö missään vaan hoitamaan hevosia

Lähettäjä: Lulla 
Päivämäärä:   9.10.25 12:50:45

Kysele ratsastuskouluilta, järjestävätkö ne hoitokursseja.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   9.10.25 12:54:43

Vermon ravikoululla mielestäni iltatalli - yms toimintaa. Katso Vermon sivuilta.

Päivämäärä:   9.10.25 12:57:13

Kiitos vinkeistä ^

Ratsastuskouluissa näyttäisi olevan paljon ponikursseja lapsille, mutta aikuisille en ole vielä löytänyt vastaavaa. Etelä-Vantaan ratsastuskoulussa näytin olevan joku kurssi, mutta sekin kokoontui vaan muutaman kerran.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.10.25 12:59:08

Pääsetkö kulkemaan minne asti? Olen nimittäin joskus miettinyt, että voisin tarjota juuri tuon tyyppistä ohjattua toimintaa oman hevoseni kanssa, koska hevonen todella sosiaalinen ja ihmisrakas ja nauttii huomiosta. Itselläni on kokemusta lähemmäksi 40 vuotta.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.10.25 13:01:34

Ei ole ihan pk-seutua mutta tuli mieleen Ruuna remmi. Western puolella on trail in handia, katso vaikka Youtubesta vähän mitä se on.

Tiistaisin näyttää olevan tuollainen trail in hand ryhmätuntikin joka viikko, mutta en tiedä onko täysi, kannattaa kysellä:

https://www.jokirannanratsastuskoulu.com/tietoa-meista/

Yksäritkin aiheesta varmaan onnistuu jos tuo ryhmä täysi..

Päivämäärä:   9.10.25 13:14:41

Triplapiste: missä päin olet? minulla ei valitettavasti ole autoa, mutta jos julkisilla pääsee edes vaikka parin kilometrin päähän, niin olen kyllä valmis reissaamaan. Helsingin kautta pääsen ainakin esim. Klaukkalaan tai vaikka Porvooseen päin ihan kätevästi.

Kiitos taas hyvistä vinkeistä!

Lähettäjä: Erkkitäti 
Päivämäärä:   9.10.25 13:20:12

Olen tällaista hakenut pitkään, mutta ei kyllä ole ollut halukkaita

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   9.10.25 13:27:50

Melkein pk-seutua https://satupellontalli.fi/ Heidiltä kannattaa kysyä

Lähettäjä: Lulla 
Päivämäärä:   9.10.25 13:38:58

Kai lasten hoitokurssille yksi aikuinenkin sujahtaa, jos tilaa on.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   9.10.25 13:44:07

Jos jossain ratsastuskoulussa on vielä vanha kunnon hoitajasysteemi, ei kakkos- tai kolmoshoitajalta vaadita kummoista kokemusta. Tuuria tietty tarvitaan, että hevosen ykköshoitajaksi osuu tyyppi, joka haluaa/jaksaa/osaa opastaa "alempia" hoitajia.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.10.25 13:49:11

"Triplapiste: missä päin olet? minulla ei valitettavasti ole autoa, mutta jos julkisilla pääsee edes vaikka parin kilometrin päähän, niin olen kyllä valmis reissaamaan. Helsingin kautta pääsen ainakin esim. Klaukkalaan tai vaikka Porvooseen päin ihan kätevästi."

Tuusulassa ollaan, ja jotain busseja tallin ohi kyllä menee, mutta taitavat kulkea vain lähinnä arkisin päivällä, joten voi olla aika hankala rasti autottomalle päivätyössä käyvälle.

Päivämäärä:   9.10.25 13:56:10

Lähettäjä...

Päivämäärä9.10.25 13:49:11

"Triplapiste: missä päin olet? minulla ei valitettavasti ole autoa, mutta jos julkisilla pääsee edes vaikka parin kilometrin päähän, niin olen kyllä valmis reissaamaan. Helsingin kautta pääsen ainakin esim. Klaukkalaan tai vaikka Porvooseen päin ihan kätevästi."

Tuusulassa ollaan, ja jotain busseja tallin ohi kyllä menee, mutta taitavat kulkea vain lähinnä arkisin päivällä, joten voi olla aika hankala rasti autottomalle päivätyössä käyvälle."

Hmm joo voi mennä haastavaksi. Toisaalta minulla on autollinen, myös hevostouhuista kiinnostunut ystävä. Hänellä vaan valitettavasti työvuorot ovat niin epäsäännölliset, että jos yhdessä tulisimme, niin ei välttämättä mikään säännöllinen ajankohta onnistuisi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.