Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ohjasajon aloituspaketti

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.10.25 12:26:45

Olen ajatellut aloittaa hevosellani ohjasajon. Mitään kokemuksia ohjasajosta ei ole.
Millä varusteilla pääsen alkuun? Saa myös vinkata jos jossakin on varusteita tarjouksessa.
Kyseessä lv ex-ravuri mikä on kolme vuotta toiminut pelkkänä harrasteratsuna. Mietin vain olisiko tästä hevoselle (ja itselle) hyötyä pitkässä juoksussa.
Kiitos etukäteen asiallisista vastauksista :)

Re: Ohjasajon aloituspaketti

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.10.25 12:48:13

Ja heti lisäkysymys: Mitä kokoa hankin cob-kokoiselle 160cm normikunnossa olevalle hepalle? Kun näköjään löytyy vain full ja pony...

Lähettäjä: jii 
Päivämäärä:   9.10.25 13:18:35

Jos olet Instagramissa, niin katso Ratsastuskeskus Ainon tai Veljekset Walshtenin profiilista yhteistyössä toteutetut videot Håkan Walhmanin ohjasajokoulusta. Niistä saa jo hyvät vinkit millä pääsee jo aika pitkälle.

Lähettäjä: Diva 
Päivämäärä:   9.10.25 13:34:02

Säkätilallinen juoksutusvyö riittää hyvin alkuun, sellainen siis joka ei paina rankaa eli on muotoiltu. Ohjat voi valita monista eri pituisista, itse ohjasajan muistaakseni 16m ohjilla ja joku tykkää ohjasajaa melkein hevosen vieressä/takana lyhyemmillä.

Lähettäjä: Xxxxx 
Päivämäärä:   9.10.25 14:11:20

Mulla on käytössä ihan perus silat ja kaksi liinaa. Hyvin toimii. Ei apuohjia.

Lähettäjä: Aniit 
Päivämäärä:   9.10.25 14:16:07

Jotenkin veikkaan, että entinen ravuri ei hyödy mitään ohjasajosta. Hanki mieluummin valjaat ja kärryt ja ajelet ihan normaalisti vaan. Saattaa hevonenkin nauttia enemmän.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.