Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vuokraan mutta en uskalla ratsastaa

Lähettäjä: Aapinen 
Päivämäärä:   8.10.25 21:10:22

Vuokraan sellaista tosi kivaa ja osaavaa ratsua, mutta en uskalla sillä ratsastaa. Koeratsastuksessa oli ihan ok fiilis ja fiilistelin että on hieno hevonen. No nyt kun olen sillä mennyt kesästä alkaen niin on tullut vähän erilainen fiilis. Hevosella on isot askellajit, laukassa se innostuu, välillä säikkyy jne. Tekee nopeita liikkeitä ja olen pari kertaa sieltä tippunut. Uskallan nyt ratsastaa vain käynnissä ja vähän ravia. Mieluiten sellaisessa ympäristössä että hevonen ei saa mitään ylimääräisiä ärsykkeitä yllättäen eli maneesissa yleensä. Olen sanonut että tykkään maastoilla, mutta hevonen on niin reaktiivinen jo omassa pihassa että en uskalla lähteä kokeilemaan onnea maastoon. Olen sitten vaan taluttanut hevosen maasta käsin maastossa ja sanonut että olen joo maastoillut tänään vaikka en hevosen selässä ole ollut. Tallilla käy valmentaja mutta hän on vähän liian hieno valkku mun tasoiselle. Kerran kävin hänen valkussa niin meni vähän yli oman osaamiseni. Mutta mitä ihmettä sitä tekisi. Hevonen on kiva hoitaa, puitteet on hyvät ja hintakin on ok vaikka toki suolainen. Onko sillä oikeastaan väliä meneekö kaikki askellajit kun ratsastaa? Jos tyydyn nyt vaan käyntiin.

Re: Vuokraan mutta en uskalla ratsastaa

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   8.10.25 21:15:52

Kerro tuosta hevosen omistajalle. Älä jää yksin, äläkä ainakaan pimitä sitä ettet ole uskaltanut ratsastaa. Jos on kiva omistaja niin saat siltä varmasti apua ja valmentaja olisi nyt tosi hyvä.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   8.10.25 21:33:37

On todella väärin valehdella omistajalle. Valheista jää myös lopulta kiinni. Hevonen on selvästi väärä sinulle eikä osaamisesi riitä, vaihda helpompaan.

Lähettäjä: Aave 
Päivämäärä:   8.10.25 21:37:45

Hevonen vaikuttaa liian reaktiiviselle omaan osaamiseesi nähden. Se ei ole kivaa, eikä turvallista. Jos hevonen ei luota sinuun eikä pysy avuilla, niin asiat todennäköisesti menee vaikeammaksi ajan kanssa. Olisi varmasti paras, että kerrot tilanteesta omistajalle rehellisesti ja voitte miettiä onko jatkamisessa mitään järkeä kenenkään näkökulmasta.
Ratsastamisen tulisi tuntua kivalta ja saada vastinetta rahalle.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.10.25 21:39:31

Minkä takia valehtelet hevosen omistajalle? Hän varmaan ihmettelee miksi hevosella on ylimääräistä virtaa vaikka "se on käynyt maastossa".

Lähettäjä: Hm 
Päivämäärä:   8.10.25 22:09:53

Etsi sopivampi vuokrahevonen tai sitten kysyt omistajalta apuja/onko ok jos vaan kävelet (jos nyt itse jaksat kävelystä vuokrahintaan maksella...). Valehtelu ei tule tilannetta muuttamaan, ja sit on noloa, kun jää kiinni.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.10.25 22:15:47

Kuulostaa siltä että ei ole kivaa. Lopeta ja etsi sopivampi hevonen.

Lähettäjä: Tiu 
Päivämäärä:   8.10.25 22:57:03

Tietääkö omistaja, että vain kävelet? Minulla oli vuokrahevonen maneesittomalla tallilla. Olin kahdesti kaatunut hevosen kanssa, toisen kerran leirillä ja toisen kerran rats.koulun tunnilla. Molemmissa tilanteissa hevonen vain kompastui ja meni nurin. Kun tuli jäätikkökelit, pelkäsin, että myös vuokrahevonen kaatuu. Menin kentällä pääasiassa käyntiä, pitkillä sivuilla mummoravia.

Vuokrahevosen omistaja tiesi, että liukkaalla ratsastan pääsääntöisesti käyntiä (kirjoitin myös aina ratsastuksen jälkeen hevosen vihkoon, mitä oltiin tehty ja missä askellajissa). Omistajalle käyntipäivät olivat ok, hän kävi talvella valmennuksissa maneesilla, joten siellä ratsasti kaikki askellajit.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.10.25 22:59:21

^^ Varmasti onkin ok kun ei nyt jäätiköllä muutenkaan voi laukata ja ravata mielin määrin.. Menee hevonen rikki jos liukastelee epätasaisella jäätiköllä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.10.25 23:50:27

Lopeta vuokraaminen heti, ennen kuin oikeasti sattuu ja pahasti. Etsi sopivampi ja rauhallisempi ratsu

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.