Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Millainen ihminen ärsyttää tallilla?

Lähettäjä: Yksinäinen aina 
Päivämäärä:   5.10.25 10:03:01

Kysyn nyt ihan rehellisesti, millaiset ihmiset teidän mielestä on ärsyttäviä tallilla? Mitä ne tekee tai miten ne käyttäytyy, että alkaa ärsyttää? Ja millaista seuraa ette halua tallilla ollenkaan?

Kysyn tätä siksi, että minut jätetään aina loppujen lopuksi porukan ulkopuolelle, vaikka yritän olla mukava, auttaa ja jutella muiden kanssa. Jotenkin musta tuntuu, että ihmiset ei halua mun seuraa ja jäin miettimään miksi. Voiko olla, että teen jotain, mitä en itse tajua?

En hae mitään sääliä, vaan ihan rehellisiä mielipiteitä. Olisi kiva ymmärtää, mitä minun tulee tehdä toisin, ettei aina jäisi yksin ja olisin osa porukkaa.

Re: Millainen ihminen ärsyttää tallilla?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.10.25 10:06:03

Semmoinen tuuliviiri. Välillä ollaan niin mukavaa ja seuraavassa hetkessä naama norsun veellä tiuskitaan kun hevonen sitä/tätä/tota/jatkuvaamarinaa.

Ja ne joka asiasta valittavat.

Lähettäjä: Elsi 
Päivämäärä:   5.10.25 10:18:38

- tallipoliisit, jotka kyttää muita, sanelee omia sääntöjään ja tykittää talliryhmään passiivisaggressiivisia viestejä jos joku on esim. unohtanut kakan pesupaikalle tai kentälle
- tilannetajuttomat seuraan tuppautujat, jotka kävelee perässä selittämässä omia juttujaan silloin, kun itse yrittää saada jotain tehtyä
- kuppikuntalaiset ja juoruilijat
- asiantuntijat jotka sanelee omia neuvojaan ja näkemyksiään pyytämättä
- valittajat ja ankeuttajat, joiden elämässä ei tunnu koskaan tapahtuvan mitään kivaa ja joille harrastuskin on kärsimystä
- hevoselle möykkääjät

Itse haluan harrastaa rauhassa omalla tavallani. Tykkään jutella ja höpötellä, mutta vain silloin kun minulla on siihen aikaa - en pidä ollenkaan siitä että joku tuppautuu pitkäksi aikaa juttelemaan jos olen esimerkiksi juuri tullut ratsastamasta ja minulla on hevosen purkaminen, varusteiden poisvienti ym. kesken ja haluan tehdä ne rauhassa itse.
Minusta on kuitenkin kiva mennä kahvioon tai satulahuoneeseen ja jäädä sinne porisemaan silloin kun siihen on aikaa.
Toinen minua pahasti vastakarvaan hierova ryhmä on valittajat, jotka on tallilla kuin myrskynmerkki, kuulumisia kysyttäessä alkaa valitus siitä kuinka työt on perseestä ja sää on aina huono, tämä ja tuo on huonosti, päätä särkee ja joka paikkaa kolottaa, hevonen on vaikea ja huono, käytävä on lakaisematta ja tallityöntekijä oli loimittanut hevosen sinisellä loimella kun piti olla vihreä.

Lähettäjä: t 
Päivämäärä:   5.10.25 10:30:55

Besserwisserit ärsyttävät kaikkialla.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   5.10.25 10:35:46

Eikö se ole naisporukassa aina tuollaista? Mä en haluu leikkii ton kaa jatkuu ikuisesti. Tsempit sinulle, itse olen jäänyt yksin ja pois porukoista lapsesta asti. Mut enää ei haittaa.

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   5.10.25 10:41:23

Tämä, oi tämä:

-
Lähettäjä: t
Päivämäärä: 5.10.25 10:30:55

Besserwisserit ärsyttävät kaikkialla.

Lähettäjä: mango 
Päivämäärä:   5.10.25 10:42:03

Aina negatiiviset ja muista pahaa puhuvat on oikeastaan ainoat sellaiset minua ärsyttävät ihmistyypit. Mutta esim meidän tallilla (35 hevosen yksityistalli, joten suht paljon ihmisiä) ei rehellisesti ärsytä kyllä kukaan, kivoja erilaisia ja eri ikäisiä ihmisiä. Toki ihan ystäviä en tietenkään kaikkien kanssa ole (niitä on talliporukasta neljä), mutta kivoja tallikavereita kyllä ihan jokainen.

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   5.10.25 10:48:27

Besserwisserit
Jurottajat ja mykät jotka tiuskii tai mulkoilee tai ignooraa
Valittajat
Draamailijat
Juoruilijat
Hovin pitäjät

En välitä itsekään jutella suuremmin, mutta sellaiset perustavanlaatuiset käytöstavat ja ystävällisyys muille mielestäni kuuluu jokaiselle talliyhteisössä olevalle. Ollaan kaikki luomassa ilmapiiriä ja vastuussa siitä, että tallissa on hyvä ilmapiiri ja siellä on hyvä olla. Eli jos sulla on huono päivä, ei tarvitse myrkyttää ympäristöään ja pilata muiden päivää :)

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   5.10.25 11:11:27

Ihmiset, jotka tulevat yhteisöön vaatimaan omaa tilaa!

Päivämäärä:   5.10.25 11:15:05

sellaiset ihmiset, jotka vievät sekä henkisesti että fyysisesti paljon tilaa. heidän tavaroitaan on joka nurkassa ja hyllyllä ja viikottain vähintään kannetaan lisää tavaraa. ja samaten heidän asioita pitää ihmetellä ja kertoilla aina joka suuntaan ja loukkaantuvat sitten jos ei jaksa niitä heidän kanssa pyöritellä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.10.25 11:44:59

Rehuvarkaat, sotkijat ja joiden jälkiä saa aina siivota. Niiden vuokralaiset on varhaisteinejä, jotka luulevat itsestään liikoja. Niiden ratsastus perustuu toisiaan kuvaamiseen kun yritetään rammalla lämppärillä hypätä ylikorkeita esteitä. Sitten ne klipit laitetaan nettii tykäksien toivossa. Omistaja ei välitä, kunhan saa rahat vuokralaisilta.

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   5.10.25 11:53:12

Ihmiset joita pitäisi arvostaa ja kunnioittaa siviilielämän statuksen (työ/ammatti) takia. Mieluusti kohdella vielä ylempiarvoisena.

Päivämäärä:   5.10.25 12:20:38

Pätijät! Jos sun hevonen nostaa kerran jalan maasta niin tullaan viereen viisastelemaan että mitäs se nyt nostelee, on varmasti ibd. Puuttuvat varusteisiin ihan fyysisesti. Kun hevonen on käytävällä niin tullaan suorilta kääntämään alaturpis toisin päin koska heistä se on ainoa oikea tapa. Ei ole. Älä kajoa toisten hevosiin tai varusteisiin pyytämättä. Älä luennoi kaikkea tietämääsi, vain tyhmä ihminen kertoo kaiken minkä tietää. Joku muu on saattanut joskus kuulla saman asian ;)

Päivämäärä:   5.10.25 12:24:25

Hevostaan huonosti kohtelevat, kiukuttelijat ja ne jotka ajattelevat että ovat asiantuntijoita, joiden mielipiteen ihmiset haluavat joka asiaan kuulla

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.