Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Laitteenkäyttömaksu klinikoilla

Lähettäjä: Friidu 
Päivämäärä:   1.10.25 22:40:47

Kuulostaako tutulle? Minulle ei. Hevoseni kävi klinikalla. Varatessa aikaa toimenpiteseen, kysyin hintaa. Minulle vastattiin ja sovimme ajan. Toimenpide sujui hienosti, mutta kun oli maksun aika oli lasku n 100€ sovittua enemmän. Laskussa oli 94,16€ laittenkäyttömaksu. Miten yleistä tällainen on, vai onko arkipäivää nykypäivänä? Toki kysyin mistä on kyse, sain vastauksen, että laitekkin pitää saada maksettua! Itsekkin yrittäjä, kun olen tämä kalskahti korvaan. Laskussa oli jo toimenpidemaksu, hoitotyömaksu, klinikkamaksu ja lääkkeet edellämainitun lisäksi.

Re: Laitteenkäyttömaksu klinikoilla

Lähettäjä: ox 
Päivämäärä:   1.10.25 22:49:06

Jos toimenpiteen hinta oli luokkaa 1000e niin ihan ok. Jos äkkiä tuli kolmannes lisää kerrottuun tuon "laitteenkäyttömaksun" myötä niin rahastuksen makua. Kyselisin myös muilta samaa klinikkaa käyttäneiltä maksuerittelyjä....

Pieneläinklinikoilta on alkanut näitä tulla enemmänkin ja just siihen tyyliin, että arvioitu hinta vaikka 400-600e ja sitten normaalit jutut tekee 400e ja lyödään 200e epämääräisiä muita kuluja päälle että päästään annetun haarukan yläpäähän. Jollainhan se omistajien tili tietty täytyy tehdä. Tottakai ne laitteet pitää jollain kuollettaa mutta eikös ne ole siinä toimenpiteessä/hoidossa jo hinnoiteltuna eikä siihen päälle.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   1.10.25 22:49:50

Yleensä on tarvike/laitekäyttömaksu mutta velotus suunnilleen ~20€ ja kattaa kaikki muutkin käytetyt tarvikkeet
Yhdellä klinikalla kyllä tiedän tuleen isojakin laitekäyttömaksuja mikä on välillä hyvin hämmentävää

Lähettäjä: Friidu 
Päivämäärä:   1.10.25 22:58:22

319,10€ oli laskun loppusumma, jossa laitteenkäyttömaksua tuo 94,16€. Laitteethan saa verotuksessa vähennyksiin ja ne kuoletetaan pikkuhiljaa.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   1.10.25 23:07:14

Jos klinikalla työskentelee eläinlääkäreitä ammatinharjoittajina tai provisio palkkauksella on hinnasto luotava niin, että laitteen kulut (klinikan omistama laite) ja työn kulut (toimenpiteen hinta) on eritelty, jotta palkkion maksu työstä voidaan toteuttaa. Jos taas kaikki työntekijät ovat joko yrityksen omistajia tai palkansaajia on kaikki ns. klinikan kulua, jolloin laitteen kulut on yleensä laskettu toimenpiteen hintaan sisälle. Eipä tässä tämän kummemmasta ole yleensä kyse. Toki hinta arviota annettaessa olisi hyvä kertoa muutkin kulut kuin se itse työ, mutta joskus näitä voi olla vaikeaa etukäteen arvioida.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.10.25 23:27:16

Asiakas ei tiedä, eikä tarvitsekaan tietää klinikan liiketoimintamallia. Kyllä hinta-arvion pitää sisältää kaikki kuluu eikä vaan ”työtä”. Eihän vaikkapa kampaaja erittele että työ on tämän verran ja föönon käyttö ja tukkalakka tämän verran.

Kyllä aloittajaa nyt suoraan sanottuna on pantu halvalla. Itse äänestäisin jaloillani. Aina ei voi elikoiden kanssa etukäteen kaikkea tietää mutta jos mitään yllättävää ei tapahdu niin kyllä noin iso ”yllätyslisä” on kohtuuton.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.10.25 23:35:07

Kuulostaa typerältä hinnoittelulta. Nostaisivat sitten perusmaksua niin, että saavat työhön kuuluvat laitteet rahoitettua. Kumma kun ei ole erikseen lisämaksua kumihanskoista, wc-tilojen käytöstä ja käytävän kuluttamisesta...

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.