Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Omat varusteet eri talleille?

Lähettäjä: Pierun törähdys 
Päivämäärä:   29.9.25 20:56:24

Onko vaatteiden vaihtamisesta tallien välillä oikeasti hyötyä? Kuitenkin vaikkapa eläinlääkärit ja kengittäjät käyvät useissa paikoissa samoissa vaatteissa. Samoin hevosia liikutellaan klinikoille, kisoihin ja eri talleille. Mulla ei nyt siis ole mitään sitä vastaan, että ihmiset käyttävät eri talleilla käydessään eri varusteita, mutta isompaan kuvaan verrattuna en oikein usko, että siitä on valtavasti hyötyä. Enemmän hyötyä on siitä, että ihmiset ottavat hevosen oireet vakavasti ja noudattavat silloin riittäviä toimenpiteitä ja tiedottavat tartunnoista (tiedottaminenkaan ei ole itsestäänselvyys).

Re: Omat varusteet eri talleille?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.9.25 21:09:00

Mulla on vähän samoja ajatuksia.. Pyrin kuitenkin aina pesemään vaatteet pesukoneessa eri paikkojen välillä mutta en mä niitä mitenkään desinfioi. Se ois mahdotonta jollei pese jollain desinfioivalla pesuaineella pesukoneessa ja sit kans pesen kenkien pohjasta kakat ja turpeet, mutta harvemmin niitäkään desinfioin..

Kohta tänne tulee ihmisiä raivoamaan tästä.

Jos joku pitää kaiken erillään aina miten toteutatte käytännössä? Aina vaatteet jossain erillisissä pusseissa? Ja vaihdatte vasta paikan päällä koska muuten teidän auton penkistä esim "leviää" lenssut.

Tämä on totta:

"Enemmän hyötyä on siitä, että ihmiset ottavat hevosen oireet vakavasti ja noudattavat silloin riittäviä toimenpiteitä ja tiedottavat tartunnoista (tiedottaminenkaan ei ole itsestäänselvyys)."

Re: Omat varusteet eri talleille?

Lähettäjä: Pierun törähdys 
Päivämäärä:   29.9.25 22:08:09

Niin, ja siis olen avoin muillekin mielipiteille. Jotenkin en vain näe vaatteidenvaihdossa relevanssia, kun ihmiset ja hevoset kuitenkin liikkuvat. Esim. meidän tallille tuli yhden syksyn aikana kolme hevosta ja tallilla myös levisi sitten virus. Tuliko se noista hevosista vai kenties klinikkareissulta? Saattoihan se tulla toki jonkin ratsastajan varusteissa, tai kengittäjän, hierojan tai eläinlääkärin mukana. Asiasta tiedotettiin heti sen jälkeen, kun sairauden aiheuttajaksi varmistu virus, niille ihmisille, jotka olivat jollain tavalla tekemisissä tallin tai maneesin kanssa, eikä tiettävästi virus levinnyt muualle.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.