Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Raskaus & ratsastus

Lähettäjä: Blop 
Päivämäärä:   29.9.25 18:21:21

Kuinka pitkään olette uskaltaneet ratsastaa normaalisti? Vai oletteko lopettaneet heti plussattuanne? Jotenkin itse tosi kahden vaiheilla ja lääkärit eivät varsinaisesti sano juuta eikä jaata.

Re: Raskaus & ratsastus

Lähettäjä: pirouette 
Päivämäärä:   29.9.25 18:36:23

Minä olisin halunnut jatkaa ratsastusta ainakin jonkun kuukauden, mutta valitettavasti minulla ei ollut mitään muita vaihtoehtoja kuin lopettaa oikeastaan heti raskauden alussa. Minun vointini meni yksinkertaisesti niin huonoksi (voin siis todella pahoin ja olin käytännössä koko odotusajan sängynpohjan, sairaalan ja vessanpöntön välillä vaeltava aave, elämäni kamalimmat kuukaudet), että en olisi mitenkään päässyt edes hevosen selkään asti. Onneksi sain hevoseni ratsuttajan talliin nopeasti, niin en jäänyt sen suhteen pulaan. Paras ystäväni taas ratsasti melkein viimeisillekin asti ilman mitään ongelmia.

Lähettäjä: Anne 
Päivämäärä:   29.9.25 18:53:18

Ratsastin normaalisti viikolle 20 asti mutta sitten mun hepalle tuli 6 vkon saikku ja sen jälkeen paluu satulaan tuntu tosi pahalle ja tuli älyttömät liitoskivut niin lopetin sitten siihen.

Ensi viikolla sektio niin katsotaan koska pystyy palata taas selkään :)

Lähettäjä: Umi 
Päivämäärä:   29.9.25 19:56:42

Mä taisin ratsastaa viikolle 26 asti, kävin tuolloin tunneilla ja seuraavalla viikolla olisi ollut maasto laukkoineen ja siinä kohtaa totesin, että nyt riittää. Kentällä oisin varmaan köpötellyt pidempää.

Mulla myös alkoi olla ongelma, että jos pidätin voimakkaasti vatsalihaksilla, niin meinas pissa lurahtaa housuun :D. Tässä raskaudessa muksu oli tosi alhaalla alusta asti.

Mä sanoisin, että niin pitkään voi ratsastaa kuin luotto hevoseen on hyvä ja se tuntuu hyvältä. Kyllähän noi kilparatsastajat on kuvannu videiota ihan viimeiseen asti menosta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.9.25 20:06:12

Lopetin välittömästi, kun tuli plussa tikkuun, eli noin viikolla 5-6.

Lähettäjä: Hmmmmm 
Päivämäärä:   29.9.25 20:12:38

Ratsastin viikolle 12 saakka. Hevonen kompastui ja kaatui. Raskaus meni kesken. En ole tullut enää uudestaan raskaaksi. Olin 24 silloin, nyt 34.

Lähettäjä: Blop 
Päivämäärä:   29.9.25 20:15:02

Umi, tätä luottoa itsekin mietin. Ehkä eri asia jos olisi oma jolla menen, mutta käyn tunneilla eli alla voi olla mikä vaan heppa. En myöskään haluaisi kertoa tallille vain saadakseni erityiskohtelua.

Lapsi saanut alkunsa ivf-hoidoilla ja takana yksi varhainen km. Joten senkin takia asia erityisesti mietityttää.

Itselläkin tuttuja, jotka ratsastaneet liki loppuun asti, mutta tosiaan omilla hevosilla, jolloin luotto ja ylipäätään tekeminen on erilaista..

Lähettäjä: Anne 
Päivämäärä:   29.9.25 20:25:57

Blop- sanoisin että ratsastuskoulun tunnit ei ole sen arvoisia että kävisi vahinko ja raskaus vaikka päättyisi.. sinne tunneille ehtii sitten hyvin kun on synnyttänyt!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.