Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Szentmihálypusztan ratsastustalli Unkarissa

Lähettäjä: kiinnostaa 
Päivämäärä:   28.9.25 19:38:00

Zalaszentlászlóssa sijaitseva paikka, entiseltä nimeltään Zalai Lovas. Onko kukaan käynyt tuolla? Olen ollut siellä ratsastamassa useampana vuonna vuosia sitten ja tuli mieleen, että millaistakohan siellä on nykyään. Omistaja on vaihtunut ja joidenkin arvostelujen mukaan ilmapiiri myös. Onko kenelläkään kokemusta? Suomalaisia tuolla on aina käynyt jonkun verran, vaikka suurin osa ulkomaisista kävijöistä onkin Saksasta tai Itävallasta.

https://www.reithof.hu/

Re: Szentmihálypusztan ratsastustalli Unkarissa

Lähettäjä: muusa 
Päivämäärä:   28.9.25 19:50:50

Unkarissahan hevosten pito ja hoito on about samanlaista kuin Suomessa 1060-luvulla. Mutta jos sitä ei tajua tai se ei haittaa niin mikäs sinä sitten...

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   28.9.25 20:07:36

Juu. Unkarissa on esim ihan normaalia tarhata hevosta betonialustalla. Mäiskimistä, potkimistä, nykimistä ja repimistä pidetään normaalina. Varusteet on henkilökohtaisia eli ratsastajalla on omat suitset, satula ja remelit, jotka sitten iskee hevoselle kun hevoselle.

Päivämäärä:   28.9.25 20:08:30

No tämä riippuu kyllä paikasta. Siellä on sen surkean hevosenpidon lisäksi ihan länsimaisen tason ratsastuslomapaikkoja, joissa käy ulkomaalaisia.

Päivämäärä:   28.9.25 20:12:45

Itse tosiaan olen tuossa paikassa käynyt ja yhtäkään hevosta ei tarhattu betonialustalla vaan niillä oli isot laitumet. Kukaan ei tuonut sinne mitään omia varusteita vaan jokaisella hevosella oli tietenkin omat. Minkäänlaista mätkimistä ja repimistä ei siellä myöskään harrastettu.

Unkarissa on vaikka minkälaisia talleja ties missä pihan perällä, mutta tämä paikka ei niihin kuulu.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.