Lähettäjä: K
Päivämäärä: 26.9.25 23:07:41
Mulle tuli uusi hevonen, 2 v oripoika. Tallilla oli tarkoitus laittaa se tallinpitäjän 1 v orivarsan kanssa samaan, mutta kun kokeiltiin laitaa samaan tarhaan, niin meni tuon 2 vuotiaan osalta jahtaamiseksi ja nuorempi hädissään juoksi edellä ja melkein yritti tulla aidasta yli. Hetken olivat aina välillä rauhassa, mutta sitten taas tuo mun hevoen lähti jahtaamaan. Seuraavana päivänä kokeiltiin sitten laittaa vanhemman ruunan kanssa jonka kanssa mun entinen hevonen (ruuna myös) tarhasi. Mun ruuna lähti uuteen kotiin, niin tämä toinen jäi ilman tarhakaveria. Nämä nyt paremmin sopi yhteen. Alku vinkumisen ja jalkojen nostelun jälkeen tilanne rauhoittui ja nuo on nyt ollut samassa tarhassa pari päivää. Ruuna vaan on ottanut nyt pomon paikan ja tuo mun varsa vähän pelkää sitä. Ei mene samalle heinäkasalle syömään (tai voi hetken käväistä siinä) ja kai muutenkin vähän huonosti syönyt heiniä pihalla vaikka olisi omakin läjä ja vaikka on jäänyt yksin tarhaan kun ruuna mennyt liikutukseen. Ruuna ei taida tuota varsaa juoksuttaa tarhassa, mutta sen tarvitsee vain mulkaista varsan päälle niin tämä väistää. Ihan hyvä varmaan tuolle oripojalle ettei pääse liikaa oristelemaan, mutta onko huonoa pitää kuitenkin samassa jos toinen arastelee toista? Tarha ei nyt mikään postimerkki ole, mutta ei mikään valtavan suurikaan. Että tilaa on jonkin verran väistää toista. Tämä varsa ollut kasvattajalla samanikäisen orivarsan kanssa kunnes tämä kaveri myytiin. Olisko jonkun vajaan vuoden ollut yksintarhauksessa siellä. Ajattelin että saa nyt toistaiseksi olla orina, ei viitsi tällaisella kurakelillä lähteä ruunaamaan. Katsoa sitten keväällä herääkö kuinka tammojen suhteen.
|